رازجویان معاون هماهنگی عمرانی استاندار مازندران:
پارک تفریحی_توریستی قرمرض هم به عنوان داشتن جنگل و به واسطه تنوع اکوسیستم ها، تنوع گونه های گیاهی و جانوری، دارا بودن مناظر بدیع و هم بعنوان داشتن چشمه ی اب معدنی و خاصیت دارویی ان جهت درمان سنگ کلیه ، از جایگاه ممتازی برخوردار است و می تواند به برند ملی و جهانی گردشگری شهرستان نکا تبدیل شود و گردشگران بیشتری به این مکان جذب شوند.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 17 October 2021

 به گزارش تابناک مازندران، مهدی رازجویان معاون استاندار روز یکشنبه در حاشیه ی بازدید از پارک جنگلی قرمرض عنوان کرد:

با توجه به اینکه صنعت گردشگری از پر رونق ترین فعالیت های اقتصادی جهان به عنوان فعالیتی چند وجهی، دارای اثرات مثبتی از قبیل اشتغال زایی، کسب درآمد، جذب ارز و تقویت زیرساخت ها است و گردشگری یکی از رشته های وابسته به طبیعت گردی است که به معرفی پدیده های زمین شناسی به گردشگران با حفظ هویت مکانی آنها می پردازد و از طرفی پارک های جنگلی به عنوان مکانی در جهت حفظ سرمایه های اکولوژیکی، مکانی برای آگاهی مردم از محیط زیست و مکانی برای دور شدن از زندگی شهری در اختیار می گذارند و پارک های جنگلی به عنوان فضای سبز کلان با کاهش آلودگی هوا و آلودگی های صوتی، تعدیل درجه حرارت، جذب گرد و غبار و... بر ویژگی ها و اکولوژی شهری تاثیر مثبت می گذارند و همچنین با پاسخگویی به نیازهای تفریحی و تفرجی مردم می تواند نقش مهمی در افزایش جذب گردشگران داشته باشند.

علت جذابیت پارک تفریحی_توریستی قرمرض

وی با تاکید بر اینکه : پارک تفریحی_توریستی قرمرض هم به عنوان داشتن جنگل و به واسطه تنوع اکوسیستم ها، تنوع گونه های گیاهی و جانوری، دارا بودن مناظر بدیع و هم بعنوان داشتن چشمه ی اب معدنی و خاصیت دارویی ان جهت درمان سنگ کلیه ، از جایگاه ممتازی برخوردار است و می تواند به برند ملی و جهانی گردشگری شهرستان نکا تبدیل شود و گردشگران بیشتری به این مکان جذب شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افزود : پل نکا هم برای تردد آسان تر شهروندان در دست ساخت است و سد لاستیکی هم از دیگر طرح های شهرداری نکاست که با انتخاب پیمانکار برای اتمام کار در ماه های آتی شاهد بهره برداری این دو پروژه خواهیم بود و امیدواریم با افتتاح این طرح ها شاهد رونق و توسعه بیشتری در شهر نکا و گردشگری این شهر باشیم.

شهردار نکا هم با بیان اینکه چشمه آب معدنی قرمرض از مشهورترین جاذبه های گردشگری این شهرستان است ، گفت : ساماندهی و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای رفاه حال مردم در این منطقه گردشگری از برنامه های مهمی است که با جدیت در حال پیگیری است و تا کنون امکاناتی مانند آلاچیق ، سکوی نشیمن ، سرویس بهداشتی و اقامتی در این منطقه گردشگری فراهم شده است.

موسی خلیلی با اظهار این که  آب معدنی چشمه قرمرض خاصیت درمانی دارد ، افزود : این منطقه دیدنی سالانه میزبان بسیاری از گردشگران است که امیدوارم بعد از ریشه کنی کرونا شاهد رونق گردشگری در این منطقه باشیم.

مجموعه تفریحی_توریستی قرمرض نکا پس از چندین سال بلاتکلیفی در کمتر از یک سال اخیر مورد توجه قرار گرفت و زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات به گردشگران در این پارک با سرعت مناسب در حال فراهم شدن است.

طرح توسعه قرمرض اواخر دوره چهارم شورای شهر نکا در سال ۹۶ اجرایی شد ، اما تا نیمه سال ۹۹ تنها با ۲۰ درصد پیشرفت داشت . اعضای شورای پنجم نکا در آخرین سال فعالیتشان تکمیل این طرح را وعده داده بودند که بر اساس بازدید امروز معاون استاندار مازندران اعلام شد که در آستانه بهره برداری قرار دارد.

به گزارش تابناک مازندران ، چشمهٔ آب معدنی "قرمرض" در بخش هزارجریب شهرستان نکا واقع است.

خبر: الهام زارعی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار