در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان محمودآباد به اجرا درآمد.
کد خبر: ۱۰۰۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 18 October 2021

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی، تحقیقات گسترده پلیسی و دریافت گزارش مردمی، مبنی بر حمل و فروش چوب‌های جنگلی قاچاق با استفاده از پروانه‌های جعلی در برخی شهرستان‌های استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران عملیات ویژه پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه، موفق به شناسایی باند بزرگ قاچاق چوب‌های جنگلی در شهرستان‌های ساری و آمل شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران خاطرنشان کرد: این افراد با چکش‌گذاری درخت‌ها جنگلی و صدور پروانه‌های جعلی مبادرت به برداشت غیرمجاز ۱۱۷ اصله درخت از مناطق جنگلی استان در این شهرستان‌ها کرده بودند.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه این افراد پس از برداشت چوب اقدام به فروش آن به مراکز و کارگاه‌های تولید فرآورده‌های چوبی در استان مازندران و برخی از استان‌های کشور می‌کردند، خاطرنشان کرد: در این عملیات، ماموران در بازرسی از محل دپوی چوب‌های جنگلی ۶ هزار و ۵۰۰ تن چوب به همراه ۴۵۲ فقره مجوز بهره‌برداری جعلی از متهمان کشف کردند.

وی از توقیف ۵۱ دستگاه خودروی حمل چوب قاچاق در ادامه این عملیات خبر داد و اظهار کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده ۹ سرشاخه اصلی این باند قاچاق شناسایی و دستگیر شدند که در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به برداشت و قاچاق ۸ هزار تن چوب جنگلی به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی معرفی و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند، گفت: منابع طبیعی مهمترین و اساسی‌ترین ذخیره موجود در کشور است که در صورت بهره‌برداری معقول می‌تواند تحقق شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب یعنی رونق تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی را به دنبال داشته و نیاز جامعه را تا حدودی مرتفع سازد.

سردار میرزایی با اشاره به نقش منابع طبیعی در حیات و زندگی انسان‌ها، تصریح کرد: برداشت غیرمجاز چوب و منابع طبیعی ضمن از بین بردن حق نسل آینده، می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری را متوجه کشور کند که برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت‌طلب نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

رفع تصرف ۲۱۰ میلیاردی اراضی کشاورزی مازندران

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی ۲۱ هزار متر از اراضی کشاورزی در شهرستان محمود آباد به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان محمودآباد به اجرا درآمد.

وی افزود: در اجرای این طرح که در حوزه استحفاظی فرماندهی انتظامی بخش سرخرود شهرستان محمودآباد به اجرا درآمد پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان جهاد کشاورزی و سازمان‌های مرتبط نسبت به تخریب ۵ فقره ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی اقدام شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به آزادسازی ۲۱ هزار متر از اراضی کشاورزی و زراعی در این عملیات، اظهار کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش زمین‌های رهاسازی شده در این عملیات بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار میرزایی در پایان ضمن هشدار به متعرضان املاک و اراضی کشاورزی و ملی افزود: پلیس با اینگونه افراد سودجو قاطعانه و برابر با قانون برخورد خواهد کرد.

*نجات جان پرنده شکاری توسط پلیس وظیفه‌شناس در نور

علی داداش‌تبار فرمانده انتظامی شهرستان نور از نجات جان پرنده شکاری توسط پلیس وظیفه‌شناس خبر داد و گفت: ماموران پاسگاه ناتل‌کنار در حین اجرای ماموریت، پرنده شکاری را که از روی درخت به روی زمین افتاده و در حال جان دادن بود را نجات دادند.

وی افزود: ماموران پس از اقدامات اولیه، پرنده شکاری را جهت مداو و بازگشت به طبیعت تحویل نماینده محیط زیست شهرستان نور دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار