پارک جنگلی قرمرض افتتاح شد ، در ضمن درخواست مهمی شهردار نکا از استاندار مازندران دارد که امیدوار است به سرانجام برسد .
کد خبر: ۱۰۰۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲ 24 October 2021

به گزارش تابناک مازندران، پارک تفریحی_توریستی_جنگلی قرمرض شهرستان نکا روز گذشته با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران، عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار، محمد صادق لائینی امام جمعه ی شهرستان نکا، موسی خلیلی شهردار شهرستان نکا، اعضای شورای شهر و دیگر مسؤولین شهرستانی عصر امروز یکشنبه 1400/1/1 افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح پارک جنگلی قرمرض نکا و ۴ درخواست مهم شهردار نکا از استاندار
 

بر اساس این گزارش،  موسی خلیلی ابتدا ضمن خوش امدگویی به مسؤولین و مدعوین، پروژه ی قرمرض را به عنوان منطقه ی نمونه ی گردشگری و بدلیل وجود اب معدنی شفا دهنده شاخص ترین طرح گردشگری در شرق مازندران دانست و تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان به وسعت 10 هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: این پروژه با 6 سال وقفه با عمل گرایی، پیگیری و برنامه ریزی های انجام شده طی 6 ماه با مدیریت اصولی به بهره برداری رسید.

موسی خلیلی شهردار نکا از احمد حسین زادگان استاندار مازندران4 درخواست نمود.

وی درباره ی خواسته ی اولش عنوان کرد: باتوجه به تجربه ی خوبی که در پارک جنگلی قرمرض داشتیم، از شما میخواهیم تا پارک جنگلی کوهسارکنده را نیز به شهرداری نکا تحویل بدهید تا نه تنها مثل قرمرض، بلکه بهتر از قرمرض اجرا خواهیم کرد.

شهردار نکا دومین خواسته اش را از استاندار مازندران تحویل طرح دریا عنوان کرد و گفت: یکی از پروژه های سرمایه گذاری که سابقه ی ان را نیز برای شما ارسال کردیم،این طرح است که از سال 70_69 به مدت 30 سال بطور دائم مشغول انجام کار ان هستیم، اما این طرح بطور دائم تحویل شهرداری نکا نشده است. چراکه هرسال با نامه به شهرداری دستور تخلیه می دهند. از شما می خواهیم که این مکان را بطور دائم به ما تحویل بدهید و ما به مدت 2 سال در سالهای 95_96 ، به مبلغ 4 میلیارد هزینه کردیم. ما این قول را خواهیم داد اگر این مکان بصورت دائم به ما تحویل داده شود، انجا را به یکی دیگر از مکانهای تفریحی_توریستی نکا تبدیل کنیم.

مهندس خلیلی خواسته ی سوم خود را موضوع کشتارگاه شرق مازندران قلمداد کرد و گفت: زمانی که پروژه ی کمپوست شهرستان تعریف شد، کشتارگاه را به شهرداری نکا دادند که شهرداریهای شرق استان به تعهدات خود در این رابطه عمل نکردند. ما در زمینی به مساحت 2هزار هکتار متر مربع در شهرک صنعتی در کنار مجتمع شهید گرائیلی، مکانی را در نظر گرفته و هرینه کردیم اما در اواسط راه با ابطال مجوز کشتارگاه مواجه شدیم که در حال حاضر، قصابها در منازل خود کشتارگاه دارند و دامها را بصورت غیربهداشتی ذبح می شوند که این موضوع یکی از خطراتی است که سلامت جامعه را تحدید میکند.

شهردار شهرستان نکا افزود: خواسته ی چهارم ما از شما توسعه ی پارک جنگلی قرمرض است، تاانشاا... بعد از افتتاح این مکان، میخواهیم این طرح را توسعه داده و سازه های دیگری ایجاد کنیم تا بتوانیم خدمت شایانی به مردم کرده باشیم.

خبر: الهام زارعی

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار