از دی ماه 1400 هر دستگاهی غیر از مسیر الکترونیک خدمات ارائه دهد، مشمول تخلف می شود و دستگاه ها مکلف هستند برای ارائه خدمات به سامانه های نوین الکترونیکی مراجعه کنند
کد خبر: ۱۰۰۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱ 25 October 2021

به گزارش تابناک مازندران، ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران اعلام کرد: در هفته گذشته 60 میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان پرداخت شده است.

رسول ظفرمند بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری ویژه هفته بیمه سلامت به راه اندازی سرویس خدمات غیرحضوری شهروندان برای بیمه شدگان سلامت اشاره کرد و گفت: در سامانه شهروندی خدمات غیر حضوری، هر فرد بیمه شده می تواند علاوه بر ثبت و ویرایش اطلاعات هویتی از محتوای خدمات درمانی ارائه شده مطلع شود.

وی، دقت، سرعت بالا و شفافیت را از مزایای ارائه خدمات الکترونیک دانست و افزود:

نقش محوری کار با بستر الکترونیک با خدمات بیمه سلامت برای همگان مشهود است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه با طراحی شیوه های الکترونیک ارتباطی،مراجعه حضوری بیمه شدگان به کارگزاری ها کاهش یافت،افزود: 500 نفر از بیماران استان فقط با ارائه کد ملی و تلفن از سوی مددکار این سازمان بیمه شدند.

ظفرمند به نقش محوری الکترونیکی شدن خدمات بیمه سلامت اشاره کرد و افرود: از دی ماه 1400 هر دستگاهی غیر از مسیر الکترونیک خدمات ارائه دهد، مشمول تخلف می شود و دستگاه ها مکلف هستند برای ارائه خدمات به سامانه های نوین الکترونیکی مراجعه کنند.

وی با اعلام اینکه در هفته اخیر 60 میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد در استان پرداخت شده است، ادامه داد: 48 میلیارد تومان برای بیماران کرونایی ارائه خدمت داشتیم.

ظفرمند با بیان اینکه 40 درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص استان در مطلب ها با بیمه سلامت قرارداد ندارند، گفت: باید بستر را برای مراجعه بیمه شدگان به سامانه های غیر حضوری فراهم کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران به اقدامات انجام شده در زمان قطعی برق اشاره کرد و افزود: در فرآیند نسخه الکترونیک ارتباط ما با ارائه دهندگان خدمت به صورت سیستم آفلاین برقرار است و بعد از اتصال اینترنت و برق می‌توانند بارگذاری را در سامانه‌ها انجام دهند.

وی ادامه داد: مراکز ارائه‌ دهنده خدمت می تواند با استفاده از کد دستوری تلفنی استحقاق سنجی بیمه شده را انجام داده و نسخه را به صورت کاغذی به داروخانه ارائه کنند و دراین روند، برای بیمار اختلالی ایجاد نشده و به شکل گذشته خدمت ارائه می‌شود.

ظفرمند گفت: ورود بیمه شدگان به سیستم الکترونیک شرایط خدمات رسانی را تسهیل می کند که پرداخت الکترونیکی مطالبات در سه سال اخیر گواه این موضوع است.

وی افزود: در کارنامه بیمه سلامت پوشش همگانی بیمه، حفاظت مالی از بیمه شدگان، پوشش در اپیدمی کرونا، ایجاد سازمان الکترونیک و هوشمندسازی و پزشکی خانواده از جمله فعالیت ها و عملکردهای خوب این سازمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار