اخبار انتظامی استان مازندران از سوی معاونت انتظامی استان مازندران در اختیار خبرنگار تابناک قرار می گیرد .
کد خبر: ۱۰۱۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ 25 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 4/09/1400 تقدیم حضور می گردد.
----------------
شهدا نام و نشان در بی نشانی ها گرفتند/ یادواره شهدا محفلی برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ارزش های اسلامی
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در بابل، گفت: یکی از اهداف مهم برگزاری یادواره شهدا زنده نگه داشتن یاد شهیدان و ارزش‌های اسلامی است.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، حجت الاسلام والمسلمین "سید علیرضا ادیانی" امروز در نخستین روز یادواره شهدای بسیج ادارات شهرستان "بابل" در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر شرکت کرد.
وی ابتدا با حضور بر سر مزار شهدای خوشنام دانشگاه آزاد اسلامی "بابل" و ادای واحترام به مقام شامخ شهدا و قرائت فاتحه با حضور در مراسم یادواره شهدا در سخنانی با اشاره به هفته گرامیداشت بسیج، یاد و نام شهدای بسیجی ادارات و همه رزمندگان ،ایثارگران و جانبازان را گرامی داشت.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تکریم خانواده شهدا به ویژه پدران و مادران شهدا را یک اصل مهم در نظام اسلامی و آن را یه وظیفه همگانی دانست و افزود: باید همواره تکریم خانواده شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین ادیانی در ادامه امنیت، آرامش و آسایش جامعه را مرهون خون پاک شهدا و جانفشانی رزمندگان و بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: باید قدردان این امنیت پایدار در جامعه باشیم.
وی قدر و منزلت شهدای انقلاب را که در دفاع از ارزش های اسلامی، قرآن و سرزمین جان گرانقدر خود را تقدیم این نظام و انقلاب کردند بسیار ارزشمند دانست و افزود: ارزش و عظمت شهیدان انقلاب به اندازه شهدای کربلاست چرا که در آن شرایط بسیار سخت امام زمان (عج) خود را تنها نگذاشتند و او را یاری کردند و مردان مردی بودند که با پشت پا زدن به مادیات فریبنده زندگی با حضور در جبهه های حق علیه باطل با دشمنان اسلام و قرآن جنگیدند.
نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه رشادت ها و جانفشـانی های بسیجیان در طول دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با هیچ چیز قابل مقایسه نیست، افزود: همین بسیجیان بوده اند که با علم به شهادت در شب های عملیات به میدان مین و خطر زدند و معبرها باز کردند .
حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانی با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که فرمودند؛ شهدا راه صدساله را یک شبه طی کردند و هیچ عارف و سالکی پس از سالیان سال به این مقام نرسید ، اظهار کرد: حقیقتا شهدا نام و نشان در بی نشانی گرفتند چرا که اهل عمل بودند و به تعبیری مصداق بارز آیه عند ربهم یرزقون هستند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه برگزاری یادواره های شهدا شرط لازم اما کافی نیست، تصریح کرد: یکی از اهداف مهم برگزاری یادواره شهدا باید روشنگری و دشمن شناسی باشد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آن نهادینه شود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اینکه پس از هشت سال دفاع مقدس برخی به دنبال کم‌رنگ‌کردن و تغییر ارزش ها در جامعه اسلامی بودند؛ افزود: ترویج مصرف زدگی ، غربگرایی و جایی شهید لا جلاد را تغییر دادند از اهداف معاندان نظام بوده است.
وی ترویج برهنگی و کم‌رنگ‌کردن ارزش های اسلامی از جمله فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یکی از سیاست های خصمانه دشمنان نظام‌ به استفاده از ایادی خود در داخل دانست و افزود: بی شک برگزاری این یادواره ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامی داشت یاد وخاطره شهدا نقش موثری در مقابله با آسیب های اجتماعی و تهدیدات نرم دشمنان بر علیه نظام اسلامی دارد.

----------------

کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق در نكا
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از توقيف 2 خودروی وانت نیسان و کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "قاسم عزیزی " در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری از اداره منابع طبیعی مبني بر تردد 2 خودروی حامل چوب قاچاق در نکا، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
فرمانده انتظامي شهرستان نکا افزود: ماموران با هماهنگي های قضائي،خودرو های مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن مقدار 5 تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .
سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : ضمن تحویل چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان، متخلفان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند .
وی درخاتمه ضمن تشکر از همکاری تنگاتنگ اداره منابع طبیعی در مبارزه با قاچاق فراورده هاي جنگلي، از مردم خواست: براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

----------------

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در "میاندورود"
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 10 فقره سرقت و دستگیری 2 سارق حرفه ای در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجید باقری جامخانه" با بیان اینکه بالا بردن امنیت اجتماعی و برقراری آرامش پایدار، نقش و همراهی مردم را مي‌طلبد، اظهار داشت: آگاهی‌بخشی، آموزش و بالا بردن دانش انتظامی مردم از جمله اقدامات مهم پیشگیرانه است که می‌تواند در کاهش وقوع جرايم، نقش بسزایی داشته باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، افزود: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی و کاهش جرایم طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اولویت مبارزه با سرقت، برخورد با معتادان متجاهر و هنجارشکنان در شهرستان میاندورود اجرا شد.
سرهنگ باقری به دستگيري 3خرده فروش موادمخدر و معرفي به مرجع قضائي در اجرای این طرح، اشاره كرد و گفت: ضمن کشف یک کیلوگرم انواع در این طرح 3 معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.
وی از دستگيري 2سارق حرفه ای و كشف 10 فقره سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: در اين طرح مقادیر قابل توجهی اموال و ادوت کشاورزی سرقتی کشف شد .
باقری در پایان ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی از شهروندان خواست، در صورت مشاهده و يا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار