شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۴۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳ 14 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 24/02/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
توقیف موتورهای سنگین هزار و 400 سی سی میلیاردی 
جانشین انتظامی استان مازندران از توقیف 3 دستگاه موتورسنگین خارجی 1400 سی سی قاچاق به ارزش 16 میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف و مزاحم شهروندان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی، افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی، 3 دستگاه موتورسیکلت سنگین "1400 سی سی" فاقد مدارک قانونی را شناسایی و متوقف کردند.
جانشین انتظامی استان مازندران ارزش موتورسیکلت های توقیفی را بر اساس نظر کارشناسان 16 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: موتورهای سنگین قاچاق به پارکینگ انتقال و راکبان آن نیز پس از دستگیری به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ حسینی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه موارد در کمترین زمان ممکن موضوع را به پلیس 110 اطلاع دهند.
--------------------
دستگیری عامل افیونی با 5 کیلو تریاک در چالوس 
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و کشف 5 کیلوگرم تریاک در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر خسروی" در بیان این خبر،گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان چالوس در راستای طرح امنیت اجتماعی با انجام اقدامات اطلاعاتي از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات در منزل متهم وی را دستگیر و در بازدید از منزل موفق به کشف 5 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، 2 هزار عدد قرص ترامادول و 600 گرم شیشه شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح كرد: این سوداگر مرگ پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ خسروی با بيان اين که مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت افراد در تهيه و توزيع مواد مخدررا از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند
-----------------------
دستگیری سارق کندوهای عسل در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسایی و دستگیری سارق کندوهای عسل در آن شهرستان، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن عنایتی" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع سرقت کندوهای عسل در شهرستان بهشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بهشهر با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی، موفق به شناسایی و دستگیری سارق در مخفیگاهش شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بيان اينكه متهم پس از تشكيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد، تصريح كرد: متهم به سرقت20 عددکندوی عسل به همراه زنبورکه برابر نظر کارشناسان ارزش کندوهای مسرقه 400 میلیون ریال می باشد، اعتراف کرد .
سرهنگ عنایتی در پایان به زنبور داران توصیه كرد: کندوی زنبوران خود را در محلی امن قرار داده و بدون نگهبان رها نكنند و با مراقبت شبانه روزی كاري كنند تا مجرمان نتوانند به نيت شوم خود برسند.
----------------------
کشف انبار روغن و شکر احتکاری در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از کشف 25 تن شکر و 4 هزار و 735 کیلوگرم روغن احتکاری در بخش سرخرود آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در انباری در فروشگاه اقدام به احتکار روغن و شکر کرده است، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی بخش سرخرود قرار گرفت.
وی افزود: مأموران در ادامه با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی صورت گرفته، 2525 تن شکر و 4 هزار و 735 کیلوگرم روغن خوراکی احتکاری به دلیل عدم ثبت در سامانه جامع انبارها و عدم اعلام موجودی توقیف و متهم نیز به مرجع قضائی شهرستان معرفی شد.
فرمانده انتظامی محمودآباد ارزش اموال مکشوفه احتکار شده را به زعم نظرکارشناسان، 5 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست.
سرهنگ حسین زاده در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني، موضوع را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
--------------------------
کشف یک تن آرد قاچاق در جویبار 
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از توقیف یک دستگاه وانت پیکان و کشف 1000 کیلو آرد قاچاق خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی درحین گشت زنی به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی ازخودروی متوقف شده، تعداد 25کیسه آرد 40 کیلویی به مقدار 1000کیلو آرد قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی آرد های مکشوفه 150میلیون ریال برآورد شده است.
سرهنگ جعفری در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طريق فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.
------------------------------
کشف 10فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در نکا 
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری یک سارق و کشف 10 فقره سرقت سيم برق و كابل مخابراتی در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی  وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران کلانتری11 این شهرستان، یک سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک اقدام غافلگیرانه وی را به همراه 4 کیلو سیم برق وکابل مخابراتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های فنی پلیس تاکنون به 10 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.
سرهنگ عزیزی در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك، موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.
----------------------------
وای باز هم دعوا ! 
پژوهش های اخیر نشان داده اند مشاجره ها و دعواهای خانوادگی آثار جبران ناپذیری بر ذهن و روان نوجوانان بر جای می گذارد ، همچنین ثابت شده است دعواها و مشاجره های والدین حتی بیشتر از طلاق بر فرزندان این نوع خانواده ها تاثیر می گذارد . 
نوجوانانی که در محیط های خانوادگی پر آشوب بزرگ می شوند نسبت به سایرین بیشتر در معرض ابتلا به انواع افسردگی و همچنین گرایش به سوء مصرف یا اعتیاد به مواد مخدر قرار دارند.
بنابراین هرکس باید این مهارت را داشته باشد تا رفتار و افکار خود را زمانی که مشکل یا اختلافی پیش می آید کنترل کند تا بتواند از بروز یک مشاجره یا دعوای اساسی پیشگیری کند .
همه دعواها از یک جمله شروع می شوند، باید بتوانیم از بروز دعواها به خصوص در گیری های فیزیکی پیشگیری کنیم و یاد بگیریم جمله های اول را طوری هدایت کنیم که نه سیخ بسوزد نه کباب . ضمن این که اگر ما به خاطر رسیدن به چیزی دعوایی را شروع کرده ایم با یک بحث لفظی آرام احتمال بیشتری دارد به هدفمان برسیم .
یادتان باشد که دعواهای تند می توانند چنان هورمون استرس شما را بالا ببرند که حتی به بدنتان آسیب بزند. در این جا قصد داریم مروری داشته باشیم بر حرف هایی که بهتر است در موقع دعوا بر زبان نیاوریم و بر عکس ..
حرف هایی که دعوا را داغ تر می کنند.
درست است که فرد معمولاً هنگام دعوای شدید عنان اختیارش را از دست می دهد، ولی به هر حال کلیت مغزش که بر سر جای خودش است ! پس بهتر است نکات زیر را به یاد داشته باشید تا وسط دعوا انجامش ندهید .
ژست من برتر نگیرید . 
تا همین یک ساعت پیش شما دو تا همکار یا اعضای یک خانواده بوده اید و همه چیزتان برابر بود حالا که دعوا شروع شده شما ناگهان می روید در قالب یک دانای کل و از موضعی بالاتر به همه چیز ( از جمله طرف دعوا ) نگاه می کنید، سخنرانی و نصیحت می کنید ، شخصیت طرف مقابل را تحلیل می کنید و در حالت های پیچیده تر بر او منت می گذارید و می گویید « این دفعه بخشیدمت !»
یعنی این که تنها من هستم که می توانم ببخشم و تو فقط می توانی منتظر بمانی تا بخشیده شوی ! گاهی هم ما شروع می کنیم به یارگیری برای اثبات برتری خودمان :« درست نمی گم آقای فلانی ؟ » اشکال من برتر در دعوا دقیقا این است که طرف دعوا را در موضع « من کمتر » قرار می دهد و برای این که ثابت کند او کمتر نیست او هم ژست من برتر می گیرد و دعوا شدید تر می شود .
فرار نکنید . 
گاهی فرار باعث می شود دعوا بدتر شود منظور فرار یا اجتناب کلامی است که واقعا می تواند اعصاب طرف دعوایمان را خورد کند .
ما دو نوع اجتناب کلامی داریم: در حالت ساده تر فرد کل بحث نادیده می گیرد اما چه طوری ؟ با اخم کردن ، خود را به کری زدن ، شانه بالا انداختن و در جالب ترین حالت استفاده از ضمیر سوم شخص « تصور کن فردی با یه نفر همکار باشه که ...» در اجتناب کلامی نوع دوم یعنی اجتناب موضوعی فرد موضوع دعوا را طوری دستکاری می کند که از دعوا اجتناب کند مثلا موضوع را عوض می کند حاشیه می رود ، سکوت می کند و یا می رود سراغ یک موضوع خیلی جزئی در بحث.
تسلیم نشوید .
بعضی از افراد همان اول کار چون از دعوا می ترسند ، شروع می کنند به تایید همه حرف های طرف دعوایشان.
آنها فکر می کنند دعوا کردن یک فاجعه است و باید هرجوری شده جلویش را گرفت. اشکال این کار این است که خواسته های یک طرف دعوا هیچ وقت برآورده نمی شوند.
در طرف احساس گناه ایجاد نکنید . 
شروع کنید به مقایسه خودتان با هم سنخ های خودتان. اگر توی محل کارتان هستید شروع می کنید به مقایسه خودتان با همکاران و یا در محیط خانواده خودتان را با مردها یا زن های دیگر مقایسه می کنید و می خواهید ثابت کنید که شما نه تنها کم نگذاشته اید بلکه سراسر فداکاری هستید .
شروع می کنید به نالیدن در مورد این که من در این خانه یا در این اداره قربانی شده ام و این بحث را آن قدر ادامه می دهید که طرف احساس گناه کند و حرفتان را قبول کند .
جمله طرف مقابل را قیچی نکنید .
بگذارید طرفتان حرفش را تا آخر بزند و دایما حرفش را قطع نکنید .
حکم صادر نکنید . 
هنگام مشاجره نباید داعماً نسخه اخلاقی و باید ها و نباید ها را گوشزد کرد تا طرف مقابل بیشتر بهش بربخورد و دعوا پیچیده تر شود .
به حرف های طرفتان برچسب نزنید . 
گفتن جملاتی مانند « حرف های  تو احمقانه است یا حرف های تو بی ارزش است » هیچ کمکی به پیشرفت بحث و رسیدن به نتیجه منطقی نمی کند و شما فقط طرفتان را تحقیر می کنید . 
کارهایی که دعوا را آرام می کند:
رعایت چند نکته نه چندان کوچک می تواند دعوا را طوری هدایت کند که هر دو طرف سود ببرند .
نکته هایی که گاهی سال ها طول می کشد تا فرد خودش آنها را تجربه کند، نکته هایی که بعضی از افراد ذاتاً بهتر از دیگران آنها را رعایت می کنند، افرادی که اهل دعوا و مشاجره نیستند و می توان از بحث کردن با آنها لذت برد .
جمله های شروع دعوا را منصفانه انتخاب کنید . 
همه چیز از همان جمله اول شروع می شود .
اصلاً همان جمله اول است که ادامه حرف هارا به یک دعوا ی وحشتناک یا یک بحث جزئی تبدیل می کند .
اما جمله اول چه طور باید منصفانه باشد ؟ کافی است که چیزی را که از طرف مقابلمان انتظار داریم و واقعیت موجود را دقیقا آن طوری که هست در جمله مان بیاوریم .
همیشه جمله های غیر منصفانه اول هستند که باعث می شوند طرف مقابل موضع بگیرد. کلمات « هیچ و همیشه و باید و نباید » معمولاً غیر منصفانه هستند هنگان بحث از آنها استفاده نکنید .
راهگشا باشید !
گله گذاری و انتقاد پشت این که بگویید از چه چیزهایی خوشتان نمی آید معلوم کنید از چه چیز هایی خوشتان می آید ، به نظرتان راه مناسب برای حل مشکل پیش آمده چیست و دلیل تان برای ارائه این راه حل چیست .
یادتان باشد هربحثی با هدفی شروع می شود اما هیجانی کردن دعوا باعث می شود آن بحث بی نتیجه رها شود .
کمی خوشبین باشید . 
خودتان را اذیت نکنید که «این طرف اصلا حرف مرا متوجه نمی شود » یا « او فقط می خواهد مرا زجر دهد » این فکرا وادارتان می کنند دعوا را تند تر کنید واقع گرا باشید و نکته های مثبتی هم که طرف مقابلتان دارد را به یاد آوردید .
گردآورنده: کارمند خرید خدمت سید مریم کربلایی مشاور و مددکار شهرستان سیمرغ خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار