بیشتر از هشت ماه از موعد اصلی پرداخت حقوق ناجیان غریق در سطح سواحل مازندران می‌گذرد اکنون اما معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از پرداخت حقوق معوق آنها طی چهار روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸ 19 May 2022

به گزارش تابناک مازندران، هرساله همزمان با شروع فصل گرما و هجوم مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان به استانهای شمالی برای استفاده از ساحل و دریا فعالیت ناجیان غریق نیز در سطح سواحل شروع می شود.

افرادی‌که نقش مهمی در حفظ و حراست از جان انسان‌ها دارند و گویا انگار خودشان کم مشکل ندارند. عدم برخورداری از لباس متحدالشکل و امکاناتی نظیر سوت و کلاه و بویه و آفتابگیر و صندلی از یک سو و مشخص نبودن میزان حقوق و دستمزد آنها از سوی دیگر سبب شده تا نارضایتی در این افراد افزایش یابد.

افرادی‌که از ساعت 7 صبح و بعضا" در گرمای 40 درجه در کنار ساحل حاضر می‌شوند و تا 8 شب در کنار ساحل وظیف حراست و نجات جان انسان‌ها را بر عهده دارند.

یکی از ناجیان غریق در این‌باره اظهار داشت: متاسفانه بیشتر از ۸ ماه از پایان فعالیت آنها در کنار ساحل می‌گذرد اما هنوز حقوق و دستمزد آنها پرداخت نشده است.

وی افزود: متاسفانه هرساله امکانات نجات غریق کم بوده و در کنار ساحل مشخص نیست چه فردی ناجی غریق است و چه کسی ناجی غریق نیست.

او ادامه داد: متاسفانه هر سال همین مشکلات وجود دارد و از مسئولین تقاضا داریم وضعیت ما را مشخص کنند.

یکی دیگر از ناجیان غریق نیز با بیان اینکه متاسفانه ۲۰ درصد افراد از دو سال گذشته هنوز حقوق خود را کامل دریافت نکرده اند، اظهار داشت: هر سال نوبت به ناجیان غریق که می‌شود با مشکلات مختلف روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: متاسفانه حقوق یک فرد تازه وارد با فردی که سالها در این حوزه تجربه دارد برابر است و این اصلا" درست نیست.

او ادامه داد: انتظار داریم مسئولین در طول ایام فعالیت ما به کنار ساحل بیایند و از نزدیک مشکلات ما و نحوه فعالیت ما را ببینند و لمس کنند و چاره‌ای برای رفع مشکل ما بيانديشند.

حقوق عقب مانده ناجیان غریق تا ۴ روز آینده پرداخت می‌شود

روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه ستاد ساماندهی ساحل بابلسر با اشاره به واگذاری مدیریت ساحل به سازمان همیاری شهرداری‌ها اظهار داشت: تفکیک حوزه فرهنگی از عمرانی در ساحل یک کار بسیار دقیق و هوشمندانه ای بود که استاندار انجام دادند.

وی افزود: طرح سالم‌سازی سواحل مازندران سوم خرداد در چالوس افتتاح می‌شود و امیدواریم امسال شاهد مدیریت درست و یکپارچه در این حوزه باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: حقوق ناجیان را طی صحبتی که روز گذشته با آقای عباسی داشتم، گفتند پروسه اداری اش انجام شده و تا ۳ الی ۴ روز آینده پرداخت می‌شود.

سلگی ادامه داد: بزرگترین اجتماع انسانی کشور در یک فاصله ۳ ماهه در ساحل ۴۰۰ کیلومتری شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به جای نگرانی از تهدیدها می‌توان فرصت هایی را برای کشور خلق کرد، تاکید کرد: حضور ۲۰ میلیون مسافر در طول ۳ ماه در سواحل یک فرصت طلایی بوده و می‌توان موضوعات مختلف مذهبی و فرهنگی را آنجا تبیین کرد.

سلگی یادآور شد: هفته آینده جزئیات بیان و چارچوب کار براساس یک طرح‌نامه به صورت مشخص و مدون به فرمانداران ابلاغ می‌شود

گزارش از هومن رمضانیان

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار