اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی تیر ماه 1401 راس ساعت 7 صبح روز چهارشنبه، یکم تیر ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد
کد خبر: ۱۰۵۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲ 19 June 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 28/03/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
زمین خواری 160 میلیاردی در آمل
فرمانده انتظامی استان از کشف زمین خواری160میلیاردی خبر داد و گفت: با حکم قضائی، زمین های تصرف شده خلع ید شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر محصور و تصرف غیرقانونی زمین های ملی در یکی از مناطق چلاو شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی افزود: ماموران پس از بررسی های همه جانبه، متهم را که با محصور کردن 2 هزار متر مربع از اراضی ملی و جنگلی آن را به تملک خود در آورده بود، شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل، زمین تصرف شده از چنگ این فرد که اقدام به تصرف برای تغییر کاربری کرده بود، رها سازی شد.
سردار میرزایی ارزش زمین آزاد شده از چنگ متهم را بر اساس نظر کارشناسان، 160 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
---------------------------------
اعزام مشمولان پايه خدمتي تير ماه سال1401در مازندران
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی تیر ماه 1401 در روز چهار شنبه، یکم تیر ماه از شهرستان های معین خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدرضا کریم پور" در تشریح این خبر، گفت: برابر ابلاغيه سازمان وظيفه عمومي ناجا، اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی تیر ماه 1401 راس ساعت 7 صبح روز چهارشنبه، یکم تیر ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان هاي گلوگاه، بهشهر، نکا، مياندورود، ساري، جويبار، سيمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فريدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهيدزارع شهرستان ساري واقع درکيلومتر2جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه، اظهار داشت: مشمولان ساکن شهرستان هاي محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می بایستی به مجتمع نفريحي سيترا (پلاژحسيني) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.
سرهنگ کریم پور، افزود: کليه مشمولاني که مرکز آموزش آنها داخل استان ( شهيد اديبي مرزن آباد، شهيد قاسميان و کفايت آموزش سپاه استان ) و همچنين شهيد کچوئي کرج و قرارگاه خاتم الانبياء يزد ثبت شده است، مي بايست بصورت انفرادي به مراکز آموزش اعزام شوند و نياز به حضور در محل اعزام استان نمي باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به عدم اعطاي مرخصي در دوره رزم مقدماتي همراه آوردن کارت تزريق واکسن کرونا، برگ اعزام به خدمت، برگ اعلام محل مراجعه مشمول، برگه واکسيناسيون و مدارک مربوط به شرايط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدين، جانبازي پدر، خانواده درجه1 شهدا، فرزند نظامي شاغل و وابسته در روز اعزام ضروري است.
کریم پور خاطرنشان کرد: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردي از قبيل:کوتاه نمودن موي سر، گرفتن ناخن ها و.... را رعايت و وسايل شخصي، بهداشتي، قاشق و چنگال، ليوان و لباس گرم و.... را به همراه داشته و از حضور و استقرار خانواده ها براي بدرقه مشمولان در محل اعزام اکيداً خودداري نمايند.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران در خاتمه یاد آور شد: باستناد ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي مشمولان خدمت وظيفه عمومي که براي رسيدگي و یا اعزام برای طي دوره ضرورت احضار مي شوند چنانچه در مهلت ياموعد مقرر خودرا معرفي نکنند غايب شناخته شده و پس از دسنگيري درصورتي که طبق مقررات اين قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخيص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتيب زير رفتار مي شود:
1- چنانچه مدت غيبت اوليه در زمان صلح کمتر از سه ماه و در زمان جنگ کمتر از 15 روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بيش از سه ماه در زمان صلح و بيش از 15 روز در زمان جنگ با 6ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می شود.
2- برای مشمولاني که مدت غيبت اوليه آنان در زمان صلح از يکسال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراري محسوب شده و به مراجع صالح قضايي معرفي خواهند شد.
--------------------------
حمایت قاطع ائمه جمعه مازندران از پلیس برای دستگیری سارقان بانک ملی
ائمه جمعه استان مازندران در خطبه های نماز جمعه روز گذشته ضمن تقدیر از عملکرد پلیس در دستگیری سارقان بانک ملی بر حمایت همه جانبه از فرماندهی انتظامی تاکید کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ائمه جمعه مازندران در شهرستان های 22 گانه استان در خطبه های نماز جمعه این هفته از پلیس به جهت برقراري نظم و امنيت مطلوب در جامعه و دستگیری سارقان بانک ملی پایتخت تقدیر کردند.
ائمه جمعه در سخنرانی های خود در نماز جمعه، اظهار داشتند: با توجه به سرقت پیچیده از صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران با ورود به موقع پلیس، اموال مردم کشف و سارقان کمتر از 48 ساعت دستگیر شدند، باعث اقتدار نظام اسلامی شد.
در بیانات ائمه جمعه استان مازندران آمده است، پلیس در دستگیری سارقان بانک ملی همچون گذشته خوش درخشید و بحمدالله شاهد حضور مقتدرانه پلیس در دستگیری سارقان صندوق امانات مردم در بانک ملی بودیم که مایه افتخار است.
ائمه جمعه در خطبه های خود در خصوص دستگیری سارقان بانک ملی پایتخت از قوه قضائیه خواستار برخورد با قاطعیت و بازدارنده با سارقان شدند.
در خطبه های نماز جمعه از عملکرد پلیس و دستگاه قضائی در تامین نظم و امنیت به ویژه برخورد قاطعانه با سارقان بانک ملی، تقدیر شد.
-----------------------------
ممنوعیت بکارگیری مشمولان غایب توسط موسسات دولتی و غیر دولتی
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، گفت: مسئولان موسسات، واحدهای صنفی و تولیدی هشدار داد از بکارگیری مشمولان غایب فراری خود داری کنند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدزمان شالیکار"در حاشیه بازدید از معاونت وظیفه عمومی این شهرستان با اشاره به ماده های63،63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی اظهار داشت: استخدام مشمولان در وزارتخانه ها، موسسات وابسته به دولت و کارخانه ها، کار گاه ها و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم و کارت پایان خدمت ممنوع است.
وی افزود: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها و شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیر گاه ها به کار گیری کنند توسط پلیس و همچنین سازمان"تعاون و کار و رفاه اجتماعی وصنعت معدن و تجارت"شناسائی و به محاکم قضائی معرفی خواهند شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: مجازت اینگونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای باردوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.
شالیکار در خصوص غیبت مشمولان وظیفه عمومی و جرایم و مجازات آنها گفت: برابر ماده (58)قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار می شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکند، غایب شناخته می شوند.
وی همچنین اظهار داشت: به استناد مواد 58 و 58 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، فرماندهی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غائب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام و کلیه نهادها و دستگاهای اجرایی مشمول ماده5 قانون مدیریت خدمات کشوری و شرکت های دولتی و موسسات غیر دولتی و ... باید همکاری لازم را برای دستگیری این مشمولان بعمل آورند.
سرهنگ شالیکار افزود: مشمولانی که معافیت موقت دریافت کرده اند، پس از انقضا مدت اعتبار ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی، خود را معرفی نکنند ، غایب شناخته خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: مشمولانی که مدت غیبت اولیه انان در زمان صلح تا 3ماه و در زمان جنگ تا 15روز باشد 3ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه انان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد شش ماه اضافه خدمت برای انان اعمال خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه گفت: مشمولانی که مدت غیبت اولیه انان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند ، علاوه بر اعمال اضافه خدمت ، فراری محسوب می شوند و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
سرهنگ شالیکار در خاتمه از شهروندان گرامی نیز خواست: در زمان مقرر نسبت به معرفی فرزندان مشمول خود به معاونت وظیفه عمومی و با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به به شماره 096480 و یا سامانه 11020610 از اخرین اخبار مربوط به قانون خدمت وظیفه عمومی مطلع شوند و با معرفی فرزندان مشمول خود برای اعزام به خدمت مقدس سربازی از بروز هر گونه تبعات بعدی برای انان جلو گیری کنند.
---------------------------
کشف 2 هزار 200 لیتر سوخت قاچاق در گلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف 2هزار و 200 لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد مجوز در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمود کلوانی" اظهار داشت: ماموران انتظامی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک سواری نیسان مشکوک شدند که جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از خودرو 2 هزار و 200 لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فراوردهای نفتی را  کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: مأموران در این خصوص خودرو توقیف و متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ کلوانی در پایان خاطرنشان کرد: در اين خصوص پرونده مقدماتي تشکيل و در تعزيرات حکومتي شهرستان گلوگاه در حال رسيدگي می باشد.
--------------------------
کشف 15 میلیاردی اموال مسروقه از 2 سارق در سوادکوه
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی و کشف 15 میلیارد ریال اموال مسروقه در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشریح این خبر بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار ماموران انتظامي این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی های هدفمند، موفق شدند در اين خصوص2سارق حرفه ای را شناسایی و دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با بيان اينكه متهمان در بازجویی اوليه به 4 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: ارزش اموال مکشوفه 15میلیارد ریال می باشد.
سرهنگ اکبری با بیان اینکه سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی از جمله خانه باغ‌ها، از آنها خواست برای مراقبت از اموال خود از نگهبان و تجهیزات بازدارنده از جمله دوربین مدار‌بسته استفاده كنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
---------------------------
کشف 20 فقره سرقت با دستگیری 4 سارق در آمل
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری 4 سارق حرفه ای با 20 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی و سرقت کابل در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهمان سابقه دار را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت اماکن خصوصی و 12 فقره سرقت کابل در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ داداش تبار به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
-------------------------
دستگیری سارق سابقه دار ساختمان نیمه کاره در ساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسایی و دستگیری سارق سابقه دار ساختمان نیمه کاره آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال داد
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح اين خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی با کنترل مسیرهای کوهستانی یک خودروی نیسان حامل چوب های جنگلی را در یکی از محورهای روستایی شناسایی و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی نیسان 2 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های اطراف شهرستان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود، را کشف کردند.
سرهنگ دیلمی، ارزش چوب های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان را 100 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: ماموران انتظامی چوب های قاچاق کشف شده را به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم را پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
-------------------------

خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار