در سال پیش ۹۹۸ هزار و ۶۰ پرونده تشکیل شد، ۹۹۳ هزار و ۳۰۷ پرونده رسیدگی و به صدور رای قرار شد که نشانگر این موضوع است که همکاران ما با تلاش مجدانه تمام آنچه پرونده وارد شد را رسیدگی کردند
کد خبر: ۱۰۵۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳ 21 June 2022

به گزارش تابناک مازندران ، حجت‌الاسلام اکبری رئیس‌کل دادگستری استان ماندران در آستانه هفته قوه قضاییه با برگزاری نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و اقدامات دستگاه قضایی استان را تشریح کرد.

حجت الاسلام اکبری ضمن گرامیداشت یاد و شهدای انقلاب شهدای قوه قضائیه و امام راحل بنیان گذار جمهوری اسلامی گفت:

عمده هدف در قوه قضائیه رسیدگی به جرایم، دعاوی و پرونده‌ها است. بسیاری از کار‌ها مقدمه‌ای برای اجرای این مهم است. در سال گذشته ۹۹۸ هزار و ۶۰ پرونده تشکیل شد، ۹۹۳ هزار و ۳۰۷ پرونده رسیدگی و به صدور رای قرار شد که نشانگر این موضوع است که همکاران ما با تلاش مجدانه تمام آنچه پرونده وارد شد را رسیدگی کردند.

عالی‌ترین مقام قضایی استان در خصوص تعیین مجازات دادگستری استان در سال گذشته تا پایان اردیبهشت سال گذشته گفت: از مجموعه محکومیت‌های در نظر گرفته شده ۳۳.۵۴ درصد جزای نقدی، ۲۰.۵۴ درصد مجازات حبس و ۱۵.۶۰ درصد مجازات شلاق در نظر گرفته شد و ۱۲.۹۸ درصد مربوط به دیه و ارش بود و این آمار عمده مجازات‌ها در ۱۴ ماه گذشته بوده است.

حجت الاسلام اکبری افزود: یکی از سیاست‌های قوه قضائیه این است که تاجایی که امکان دارد برای مجرمانی که زندانی کردن آنها به سود جامعه و خانواده نیست به جای کیفر حبس از جایگزین حبس استفاده شود که در راستای این سیاست در استان ۳۵ درصد محکومیت‌های ۱۴ ماهه گذشته به عنوان جایگزین حبس بوده است. همچنین در قالب سیاست زندان زدایی استفاده از پابند الکترونیکی ۵۶۵ نفر در استان از پابند الکترونیکی استفاده کردند و این برنامه در سال جاری نیز ادامه می‌یابد.

او تصریح کرد: در خصوص حمایت از محکومین مالی و جرایم غیر عمد، با همکاری ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده زندانیان ۵۰ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۲۲۸ هزار ریال در سه ماهه اول سال جمع اوری شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته است و در ماه مبارک رمضان امسال این مبالغ حمع اوری وهزینه آزادی زندانیان شد. 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار