وی با بیان اینکه ۱۶۵۰مگا وات برق در نیروگاه برق نکا تولید می شود، افزود: امید است با حذف سوخت مازوت تولید برق نیروگاه شهید سلیمی به ۱۹۰۰ مگاوات برسد.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 25 June 2022

به گزارش تابناک مازندران ، موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران وگلستان ، در رزمایش سراسری صرفه جویی در مصرف (آب و برق) که به همت سپاه کربلا و سازمان ها و دستگاه های اجرایی متولی؛ همزمان به صورت ارتباط زنده تصویری با آئین افتتاحیه کشوری این رزمایش در سالن اجتماعات الغدیر برگزار شد با بیان اینکه هرجا تولید داشته باشیم به خطوط قرمز و آبی در نقشه برق رسانی کشور تزریق می شود، اظهار کرد: اگر مازندران نیروگاه تولید برق کمتری داریم به‌معنای عدم توزیع عادلانه برق در استان نیست.

بر اساس گزارش خبرمازندران، موسوی تاکامی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران وگلستان ، در رزمایش سراسری صرفه جویی در مصرف (آب و برق) که به همت سپاه کربلا و سازمان ها و دستگاه های اجرایی متولی؛ همزمان به صورت ارتباط زنده تصویری با آئین افتتاحیه کشوری این رزمایش در سالن اجتماعات الغدیر برگزار شد با بیان اینکه هرجا تولید داشته باشیم به خطوط قرمز و آبی در نقشه برق رسانی کشور تزریق می شود، اظهار کرد: اگر مازندران نیروگاه تولید برق کمتری داریم به‌معنای عدم توزیع عادلانه برق در استان نیست.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان با بیان اینکه به ازای هر نفر در کشور یک کیلووات نیروگاه نصب داریم، گفت: حدود ۹۰درصد سال های گذشته مصرف نیروگاه ها گاز بوده و درسال های اخیر به جهت استفاده از سوخت مازوت تولید برق کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۶۵۰مگا وات برق در نیروگاه برق نکا تولید می شود، افزود: امید است با حذف سوخت مازوت تولید برق نیروگاه شهید سلیمی به ۱۹۰۰ مگاوات برسد.

موسوی تاکامی با بیان اینکه نا ترازی درآمد و هزینه منجر به مدیریت بار در بخشی از مشترکین کشاورزی و صنایع شده در صورتیکه حفظ تراز تولید و مصرف از ضروریات است، ادامه داد: ۴۰درصد بار مصرفی کشور به استفاده از مصارف لوازم سرمایشی اختصاص دارد و امید است با عایق سازی خانه ها این مصرف کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ۵درصد برق صرف استخراج رمز ارزها می شود، گفت: تلاش داریم در ساعات اوج مصرف با همراهی صنایع شاهد کاهش تنش در حوزه برق باشیم.

موسوی تاکامی با بیان اینکه اگر امروز حدود ۱۳هزار مگاوات کمبود تولید داریم باید با مدیریت مصرف این کمبود را جبران کنیم، اضافه کرد: به فرموده رهبری شرکت های دانش بنیان باید به کمک مصرف بهینه برق بیایند.

وی با بیان اینکه دستور تاسیس سیکل ترکیبی نیروگاه نکا روز گذشته توسط وزیر نیرو داده شد، افزود: ایجاد نیروگاه در شهرهای استان گلستان نیز در دستور کار قرار دارد.

موسوی تاکامی با بیان اینکه مقدار هزینه پرداختی مصرف برق در کشور ناچیز است و شاید این دلیل بر استفاده بی رویه برق از سوی مشترکین باشد، گفت: روشنایی های پارک ها و معابر باید یک در میان شوند.

وی با بیان اینکه ساعات کار ادارات باید کاهش یابد، افزود: جایگاه های سی ان جی هم باید در ساعت اوج مصرف برای صرفه جویی برق برنامه داشته باشند.

موسوی تاکامی با بیان اینکه حدود ۱۳هزار مگاوات تولید ما باید از نیروگاه های آبی محقق شود، اظهار کرد: بخشی از کمبود تولید برق استان به کمبود آب برمی گردد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم با تخصص نیروی انسانی داخل شاهد افزایش تولید برق باشیم، گفت: صرفه جویی آب نیز ضروری است.

موسوی تاکامی خواستار همراهی صدا و سیما برای ترویج مصرف بهینه برق و آب در جامعه شد و افزود: مردم و مسئولین تلاش کنند به نیت هر شهید یک لامپ از محل زندگی و کار خود خاموش کنند تا شاهد مدیریت مصرف در استان باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار