ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند
کد خبر: ۱۰۵۲۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ 25 June 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 04/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
امضاء تفاهم نامه پلیس فتا با اداره کل آموزش‌ و‌ پرورش مازندران 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از نشست تعاملی و امضاء تفاهم نامه فی‌ ما بین پلیس فتا با اداره کل آموزش‌ و‌ پرورش مازندران با محوریت آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی، ویژه دانش آموزان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر،گفت: باتوجه به چالش‌های پیش‌رو در فضای مجازی و در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی آموزش و پرورش در سطح استان جهت مشارکت با پلیس فتا، تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی با آموزش و پرورش استان مازندران منعقد شد.
وی افزود: با ظرفیت‌های بالایی که در اداره آموزش و پرورش وجود دارد و همکاری و تعامل همه سازمان‌ها و نهاد‎ها به منظور ایجاد فرهنگ مناسب در راستای استفاده از اینترنت و فضای مجازی و تبدیل تهدیدهای موجود در این فضا به فرصتی برای صیانت از جنبه‌های فرهنگی و اعتقادی کاربران، می‌توان این فضا را برای فعالیت دانش آموزان امن تر کرد.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیر بومی می‌تواند دانش‌ آموزان را در معرض آزار و اذیت و ارتباطات نامناسب با دیگران قرار دهد و باعث سوء‌ استفاده مجرمان سایبری از آنها شود.
سرهنگ خورشاد اظهار داشت: با توجه به جمعیت گسترده کاربران در فضای مجازی و تنوع موضوعات برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح و امن از فضای مجازی، ضروری است از تمام ظرفیت‌های کشور جهت ارتقای سواد رسانه ای و اطلاع رسانی به شهروندان استفاده کرد.
رئیس پلیس فتای استان مازندران خاطر نشان کرد: تربیت فرهنگ یاران سایبری، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، انتشار محتوای پیشگیرانه پلیس فتا در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی، برگزاری چندجانبه جشنواره‌های فرهنگی و هنری با محوریت پیشگیری از جرائم سایبری و ... از جمله تعهدات مکتوب در این تفاهم‌نامه است.
دستگیری سارق گردنبند میلیاردی از طلافروشی 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از شناسایی و دستگیری سارق گردنبند میلیاردی از طلافروشی در بخش سرخرود آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده"با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت گردنبند طلا از مغازه طلافروشی در بخش سرخرود، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این گردبند طلا یک میلیارد و پانصد میلیون ریال بوده است، افزود: ماموران انتظامی و پلیس تخصصی با تشکیل کارگروه ویژه، مدارک، مستندات و آثار باقیمانده از جرم مورد بازرسی قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در ادامه روند دستگیری سارق بیان داشت: پس از بررسی های انجام شده و استفاده از شگردهای پلیسی، سارق مذکور شناسایی و ماموران در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی موفق به دستگیری وی شدند.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به اینکه گردبند سرقتی از مخفیگاه سارق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک خودروی سواری متعلق به سارق توقیف و متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شد.
-------------------------
دستگیری سارقان حرفه ای منزل در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری دو سارق حرفه ای منزل با 23 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس تخصصی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه 2 سارق حرفه ای را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان دستگیر و در بازجویی های فنی پلیس به 23 فقره سرقت اماکن خصوصی "منزل" در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ داداش تبار در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
---------------------------
پايان كار سارق سیم و کابل برق در گلوگاه 
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از شناسایی و دستگیری سارق سابقه دار سیم و کابل برق با 8 فقره سرقت در شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" با تاكيد بر تلاش‌هاي شبانه‌روزي كاركنان انتظامي براي پيشگيري از وقوع جرايم، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق درحوزه پاسگاه کلباد شهرستان، پيگيري موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقيقات و بررسي سرنخ‌هاي به دست آمده، يك سارق سابقه‌دار را در اين خصوص شناسایی وبا هماهنگی قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از اعتراف متهم به 8 فقره سرقت سیم وکابل برق خبر داد و بيان داشت: سارق 38 ساله با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.
سرهنگ کلوانی با اعلام اینکه وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت مي‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد، تصريح كرد: پليس براي تامين امنيت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند.
-----------------------------
مهارت کنترل خشم در زندگی زناشویی 
خشم،اغلب بر اثر واکنش شخص نسبت به رفتار ناشایست دیگران بروز می کند و می تواند یک رنجش و ناراحتی جزیی و یا در نوع حاد،واکنشی جنون آمیز باشد 
واکنش افراد مختلف در مقابل خشم متفاوت است، برخی از افراد خشم خود را فرو می خورند و نمی خواهند کسی متوجه شود که آن ها تا چه حد عصبانی و ناراحت هستند ، آن ها به شدت رفتار خود را کنترل می کنند و هیچ نشانی از عصبانیت را بروز نمی دهند.
برخی از افراد هنگام احساس خشم ،رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می دهند و با صدای بلند داد می زنند، ناسزا می گویند، دیگران را کتک می زنند، آن ها را مسخره می کنند به صحبت دیگران گوش نمی دهند و حقوق دیگران را نادیده می گیرند.
برخی دیگر در زمان احساس خشم، آرام ولی محکم صحبت می کنند، صحبت دیگران را قطع نمی کنند، بدون این که به حقوق دیگران تجاوز کنند احساسات خود را شفاف و محترمانه بیان می کنند به این رفتارها رفتارهای جرئت مندانه می گویند.
در هنگام خشم ابتدا نشانه های آغازین و هشدار دهنده خشم بروز می کند، با شناخت این نشانه ها و کنترل آن ها می توان از شدت یافتن خشم جلوگیری کرد.
تغییرات بدنی همچون افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، منقبض شدن عضلات، تغییر تنفس، مشت شدن دست ها و به هم  فشردن دندان ها، از نشانه های فیزیولوژیک خشم است.
چند راهکار ساده برای کنترل خشم:
احساس منفی خود را بیان کنید:
گاهی اوقات زوجین به هنگام اختلاف و بروز مشکل به جای بیان ناراحتی و خشم خود آن احساس را به نمایش می گذارند، مثلا اخم می کنند ،حرف نمی زنند، داد و فریاد می کنند و... نکته مهم این است که اگر ناراحتی خود را به زبان نیاورید، همسرتان متوجه نمی شود که شما چه احساسی دارید.
به جای خشم و پرخاشگری با استفاده از کلمات مناسب، احساس خود را بیان کنید. مثلا بیان کنید زمانی که به قولت عمل نمی کنی ناراحت می شوم با بیان احساسات خود زمینه مناسبی را برای حل مشکلی که چنین احساساتی را به وجود آورده است ،فراهم می کنید.
مراقب کلام خود باشید:
تحقیر، توهین، سرزنش و پرخاشگری نکنید، دقت کنید اگر صدایتان بلندتر شده یا به کندی و یا با پرخاشگری صحبت می کنید کمی مکث کنید تا آرام شوید.
موقعیت را ترک کنید:
زمانی که فکر می کنید در صورت ادامه بحث ،دیگر نمی توانید خشم خود را کنترل کنید ،ادامه صحبتتان را به زمان دیگری موکول کنید ، با این کار به خود و همسرتان فرصت می دهید تا از عصبانیت و خشم فاصله بگیرید و رفتار مناسب تری داشته باشید.
برای این منظور می توانید بگویید که :"الان شرایط روحی مناسبی نداریم، ممکن است حرف هایی بزنیم که هر دو بعدا پشیمان شویم اجازه بده در شرایط بهتری با یکدیگر صحبت کنیم" و یا این که "من الان عصبانی هستم بعد درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد".
خود را آرام کنید:
روش هایی مانند تنفس عمیق، شست وشوی دست و صورت، نوشیدن آب و پیاده روی در کاهش خشم و عصبانیت موثر است .
ریلکسیشن و آرام سازی نیز یکی از روش های موثر برای کاهش خشم و اضطراب است ، ریلکسیشن به معنای آرام کردن عضلات منقبض بدن است وقتی فرد خشمگین می شود بدن حالت انقباض پیدا می کند اما وقتی بدن در حالت آرام قرار می گیرد دیگر تنش و انقباضی در بدن وجود ندارد و ذهن فرد نیز آرام می شود.
گاهی زوجین به این دلیل دچار خشم و عصبانیت می شوند که به دنبال حل مسئله نیستند برای خروج از بن بست عصبانیت به حل مشکلاتی که موجب خشم و عصبانیت می شود، بیندیشید .
بدین منظور، نخست مشکل را به طور دقیق تعریف کنید، سپس راه حل هایی برای آن انتخاب کنید، آنگاه نکات مثبت و منفی هر راه حل را بررسی کنید و در پایان بهترین راه حل را انتخاب کنید.
گذشت کردن:
گذشت به معنای فراموش کردن مسئله نیست، بلکه گذشت به معنای رها کردن خود از خشم است.
گذشت، نشانه کنترل شما بر احساسات تان است نه نشانه ضعف.
از عذر خواهی نترسید:
اگر متوجه شدید که رفتار شما باعث ناراحتی و عصبانیت همسرتان شده است، عذرخواهی کنید این امر برای ترمیم رابطه و کاهش آثار زیان بار پرخاشگری ، ضروری است.
گردآورنده: کارمند نرگس رضازاده، مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 فرماندهی انتظامی بابلسر خبرنگارتابناک مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار