مشکل کم‌آبی بیشتر در شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه، نکا، ساری، میاندورود، آمل و محمودآباد ملموس‌تر است که با تقسیم و توزیع آب درحال مدیریت این مهم هستیم
کد خبر: ۱۰۵۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 26 June 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی شرکت آب ، وی درباره آخرین وضعیت منابع آبی استان گفت: باتوجه به رهاسازی آب از سدهای استان در شالیزارها از ابتدای اردیبهشت ماه امسال، درحال حاضر میزان پرشدگی سدهای استان ۴۵درصد است.
طوسی افزود: موضوع مهم اینکه سد گلورد به‌طور کامل به بهره‌برداری نرسیده و شاهد مشکلاتی در پایین‌دست این سد هستیم.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران بیان کرد: موضوع مهم دیگر تنش آبی در پایین دست سد شهیدرجایی بوده که نیاز است همکاری کاملی با طرح توزیع آب در منطقه صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در حوزه پایین‌دست سد هراز نیز باتوجه به کاهش آورد رودخانه‌ای و نبود ذخایر برفی بالادست در شهرستان محمودآباد شاهد تنش کم آبی هستیم که همکاران درحال مدیریت بحث نوبت‌بندی هستند.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران با اعلام اینکه ۳۶درصد از حجم آب در آب‌بندان‌های مازندران مصرف شده از کشاورزان حوضه شهرستانهایی که علاوه بر استفاده از آب سطی دارای ذخایر آببندانها نیز می باشند تقاضا نمود تا از آب ذخیره شده آببندانها استفاده نمایند تا در این شرایط خشکسالی تامین آب مابقی اراضی کشاورزی که دارای ذخایر آببندان نمی باشند امکان پذیر باشد.
وی در پایان افزود: در حال حاضر شرایط مناسبی داریم که امیدواریم با تغییرات بارش‌ها، کمک مردم و صرفه‌جویی، سال زراعی را به خوبی پشت سر بگذاریم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار