هفته قوه قضائیه فرصتی است گرانبها برای گرامیداشت یاد خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 یار دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی و تکریم خالصانه قشر خدوم تلاشگران در عرصه قضا و قضاوت که بدون شک همه تلاش های صادقانه آنان جلب رضایت خداوند متعال در راه احقاق حق مظلومان و رضایت مندی مردم است
کد خبر: ۱۰۵۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ 26 June 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار کلی انتظامی وپلیس استان مازندران ازشرق تاغرب در مورخه 05/04/1401 تقدیم حضور می گردد.

پیام فرمانده انتظامی استان مازندران به مناسبت هفته قوه قضائیه
فرمانده انتظامی استان مازندران در پیامی فرارسیدن هفته قوه قضائیه را به مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان تبریک گفت.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار "مرتضی میرزایی" آمده است :
اِذا حَکَمْتُمْ فَاعْدِلوا وَ اِذا قُلْتُمْ فَاَحْسِنوا فَاِنَّ اللّه‏َ مُحْسِنٌ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ؛
هرگاه قضاوت مى‏ کنید، عادلانه قضاوت کنید و هرگاه سخن مى ‏گویید، نیکو بگویید، زیرا خداوند نیکوکار است و نیکوکاران را دوست دارد."پیامبراکرم (ص)"
قوه قضائیه یکی از ارکان اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره گیری از آیات روح بخش الهی، شرع مقدس اسلام و بهره مندی از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی، همواره با پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و حق مظلومان و ستمدیدگان نقش خود را به خوبی ایفا کرده و در این راه نیز یاران ارزشمندی را تقدیم تحقق حکومت عدل الهی کرده است.
کار و تلاش در عرصه احقاق حق مظلومان و عدالت گستری، خدمتی ارزشمند و ستودنی است و آنگاه که این خدمت در مسیر خدایی و مطابق با احکام و تعالیم دین مبین اسلام باشد، در حقیقت تلاشی است الهی که رنگ و نشان از ذات احدیت و صفات خداوندی دارد چرا که باریتعالی خود بزرگ دادگر و عادل است و دادگاه عدلش فراگیر در عالم .
هفته قوه قضائیه فرصتی است گرانبها برای گرامیداشت یاد خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 یار دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی و تکریم خالصانه قشر خدوم تلاشگران در عرصه قضا و قضاوت که بدون شک همه تلاش های صادقانه آنان جلب رضایت خداوند متعال در راه احقاق حق مظلومان و رضایت مندی مردم است .
فرماندهی انتظامی استان مازندران با تبریک هفته قوه قضائیه به مسئولان، قضات و کارکنان این دستگاه مهم و تأثیرگذار به پاسداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه عدل و عدالت در امتداد آرمان امام راحل و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و الگوگیری از اندیشه های آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) که با پشتوانه های غنی علمی و عملی توانسته است نوید بخش تحقق و پایداری همه جانبه عدالت اسلامی در سطح کشور شود، توقیفات روز افزون همه دلسوزان به نظام در این عرصه را از درگاه خداوند متعال آرزومند است.
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم ستاد پاسدار مرتضی میرزایی
--------------------------
دستگیری سارقان باغات و ادوات کشاورزی در ساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق باغات و ادوات کشاورزی با 6 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در بیان این خبر گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در ساری، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13 کمربندی این فرماندهی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، دو نفر ازسارقان را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصريح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهمان را دستگیر که در بازجويي‌هاي به عمل آمده به 6 فقره سرقت از باغات و ادوات مزارع کشاورزی در یک ماه گذشته اعتراف کردند.
سرهنگ حسن زاده در پايان ضمن هشدار به صاحبان باغات و مزارع کشاورزی از آنان خواست: تا حد ممکن از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی در مزارع و باغات خودداری کرده و آنها را در محلی امن قرار دهند.
---------------------------
دستگيري سارق حرفه اي قطعات داخل خودرو در بابل
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از دستگيري سارق حرفه اي قطعات داخل خودرو با 16 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمدزمان شالیکار" گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از قطعات داخل خودرو طي چند روز گذشته، تيم ويژه اي از ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
وي ادامه داد: ماموران پس از بررسي میدانی، متهم را شناسايي و با هماهنگی قضائی، وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بابل تصريح كرد: در بازجوئي هاي به عمل آمده، سارق با مشاهده ادله و مستندات پليسي لب به اعتراف گشود و به 16فقره سرقت از قطعات داخل خودرو اعتراف کرد.
سرهنگ شالیکار با اشاره به اینکه متهم دستگير شده پس از تشكيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شد از شهروندان خواست تا هرگونه موارد مشکوک را به پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------
کشف 3تن چوب جنگلي قاچاق در نور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق از یک خودرو نیسان در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" با اعلام اين خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پاسگاه لاویج حین گشت زنی یک دستگاه خودرو نیسان حامل چوب آلات جنگلی را در محور اصلی شهرستان شناسایی ومتوقف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور تصریح کرد: در بازرسی از خودروی مورد نظر 3تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود کشف شد.
وی تصریح کرد: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ قلی پور ضمن تشکر از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.
----------------------------------
دستگیری7 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی کلاردشت
فرمانده انتظامي شهرستان كلاردشت از دستگیری 7 سارق و کشف20 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مصطفی اکبرنژاد" در تشریح این خبر گفت: در جهت پاسخگويي به مطالبات مردمي و برقراری نظم و امنيت در شهرستان کلاردشت، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان اجرا شد.
وی افزود: ماموران با تقویت گشت های انتظامی موفق به شناسایی و دستگيري 7 سارق حرفه اي و كشف 20 فقره انواع سرقت در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، تصریح كرد؛ در اين طرح از 50 واحد صنفي بازديد شد كه به 17 واحد صنفي تذكر و اخطار پلمب داده شد.
سرهنگ اکبرنژاد از توقیف 39 خودروی متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: برابر دستور قضائي مبني بر جلب محكومان كيفري و حقوقي، ماموران موفق به دستگيري 26 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی در این طرح شدند.
وی، ادامه داد: با هماهنگی قضایی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان، مقادیری انواع مواد مخدر کشف و موفق به دستگيري 5 نفر معتاد متجاهر و خرده فروش شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت در خاتمه ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110به مرکز فوريت هاي پليسي اعلام دارند.
--------------------------------
دستگیری سارقان ساختمان های نیمه کاره در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق ساختمان های نیمه کاره و کشف 19 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی"در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 3 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 19 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------------
دستگيري دو سارق منزل با 9 فقره سرقت در نوشهر
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري 2 سارق حرفه‌اي منزل با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ " اکبر درویشی" با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان ، دستگيري متهمان در دستورکار ماموران انتظامی اين شهرستان قرارگرفت.
وي ادامه داد: ماموران کلانتری 13 پس از بررسي جغرافياي زماني و مكاني سرقت هاي صورت گرفته و شباهت شگرد سارقان در تمامي سرقت ها موفق شدند در اين ارتباط دو نفر سارق حرفه ای را شناسايي كنند.
فرمانده  انتظامي شهرستان نوشهر نصریح کرد: متهمان پس از دستگيري در بازجويي هاي به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پليسي لب به اعتراف گشوده و به9  فقره سرقت منزل از نقاط مختلف حوزه کلانتری 13  اعتراف کردند.
سرهنگ درویشی با اشاره به تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني براي متهمان به شهروندان توصيه کرد: مراقبت‌هاي لازم در خصوص پيشگيري از سرقت منزل را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------
محیط گرم خانواده عامل اصلی پیشگیری از اعتیاد نوجوانان
خانواده شاد و خوشبخت یکی از عوامل اصلی موفقیت هر انسانی می باشد و محیط گرم خانواده عامل اصلی پیشگیری از اعتیاد نوجوانان است.
ساختار ذهنی هر فرد قبل از ورود به اجتماع در خانواده شکل می گیرد، فرزندان در خانه می آموزند چگونه اخساسات خود را مدیریت کنند با سایرین ارتباط برقرار کنند و از عهده حل مشکلاتشان بر آیند.
هرچه ساختار یک خانواده قوی تر باشد به همان اندازه  فرزندان از رشد فکری بالاتری برخوردارند و در بزرگسالی فردی خلاق و معتقد به ارزش های والای انسانی می شوند . برای داشتن چنین خانواده ای باید به روش ها و نکات زیر توجه کرد.
به سلامت ذهنی و روحی خودتان اهمیت بدهید :
پدر و مادر خونسرد و با نشاط می توانند فرزندانی تربیت کنند که عاشق مدرسه و تحصیل هستند و کمتر دچار مشکلات احساسی می شوند.
به نیاز های عاطفی فرزندان خود بیشتر توجه کنید :
فرزندانی که والدین شان آن ها را تشویق و حمایت می کنند و از وضعیت تحصیلی شان کاملاً آگاهی دارند در تحصیل موفق تر عمل کرده و رفتار های اجتماعی مثبت تری دارند.
وقت بیشتری را با فرزندانتان بگذرانید :
گذراندن وقت بیشتر با والدین و انجام کارهای گروهی خلاقانه به همه اعضای خانواده امکان می دهد تا هم بنیان های خانواده را محکم تر کنند و هم بلوغ فکری بالاتری داشته باشند و با گردش کردن و داشتن تفریحات سالم با دیگر اعضای خانواده احتمال گرایش نوجوانان به اعتیاد یا سوء مصرف مواد به شدت کاهش می دهد.
خانه را با نظم و انضباط اداره کنید :
از شلختگی و باری به هر جهت زندگی کردن به شدت خودداری کنید برای اداره خانه قوانینی وضع کنید و به آنها پایبند باشید.
به طور مثال یک زمان مشخص برای صرف ناهار یا شام تعیین کنید و همگی آن را رعایت کنید، در اداره خانه قاطعانه عمل کنید ولی از خشونت و پرخاشگری اجتناب کنید.
با احترام با دیگران رفتار کنید :
روابط مبتنی بر احترام و درک متقابل باعث می شوند تا فرزندانتان به راحتی و بدون ترس نظر ها و پیشنهادهای خود را ابراز کنند و خود را در اداره امور خانه سهیم بدانند آخرین پژوهش ها نشان داده اند نوجوانانی که والدینشان به نظر های آنها گوش می دهند و برای آنها احترام قائلند، بیشتر از نوجوانانی که دارای والدینی پرخاشگر و بی توجه هستند، نصیحت های آنها را می پذیرند.
خانواده خود را بشناسید :
هیچ خانواده ای به دیگری شبیه نیست و هر کدام خصوصیات، عادت ها، طرز فکر، ارزش ها و روش های ارتباطی خاص خود را دارند.
با این وجود هیچ خانواده ای آرمانی نیست و نقطه ضعف های خود را دارد، اما اگر والدین خصوصیات رفتاری همدیگر و همچنین فرزندانشان را بشناسند و به آن احترام بگذارند، هر خانه ای به محلی برای بازیابی آرامش روحی و جسمی و سنگر مستحکمی برای مقابله با پلیدی ها و بحران تبدیل می شود.
بنابراین لازم است هر از گاهی به خودمان استراحت بدهیم و بازنگری در زندگی سعی کنیم تا حد امکان شرایط عاطفی خانواده را ارتقاء دهیم .
مراقب کلام خود باشید :
نحوه صحبت کردن با فرزندانمان یکی از عواملی است که شرایط عاطفی خانه را شکل می دهد.
همان طور که از آنها انتظار دارید به شما احترام بگذارند شما نیز مراقب نحوه حرف زدن خود باشید البته به این بدان معنا نیست که نباید به آنها از گل نازک تر بگویید، بلکه منظور انتخاب نوع کلمه ها برای بیان عقاید و خرف هایتان است.
انتقاد های تند و پرخاشگرانه در اعماق ذهن نوجوانان نفوذ می کنند و آنها را می آزارند و روانشناسان معتقدند زمانی که والدین خطاهای نوجوانان را با لحنی خشن و اغراق آمیر مورد انتقاد قرار می دهند آنها از نظر احساسی در هم شکسته و دچار کمبود اعتماد به نفس می شوند. 
گردآورنده: کارمند "سیده مریم کربلایی" مشاور و مددکار کلانتری 11 فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ
-خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار