کد خبر: ۱۰۵۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 03 August 2022

۱۱ پروژه آب‌منطقه‌ای مازندران به زودی بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: بیش از دو هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان پروژه در حوزه آبرسانی و مهار آب‌های سطحی همزمان با هفته دولت در مازندران کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرمازندران، محمدابراهیم یخکشی با بیان این‌که بهره‌برداری از ۱۰ پروژه و کلنگ‌زنی یک سد در برنامه‌های هفته دولت این شرکت قرار دارد، اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه قابل بهره‌برداری آب‌منطقه‌ای مازندران در هفته دولت، فاز دوم طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف شامل بابل، بابلسر و فریدونکنار است که با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این فاز پروژه که اجرای آن در سال ۱۳۹۳ آغاز شد، حجم انتقال آب از سد البرز به شهرهای گروه الف یک‌هزار لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

یخکشی خاطرنشان کرد: تنها کلنگ‌زنی شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در هفته دولت آغاز عملیات اجرایی ساخت سد سجادرود است که در تامین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز شهرهای گروه الف شامل بابل، بابلسر، فریدونکنار، گلوگاه (بابل)، زرگر شهر و روستاهای مسیر، در کنترل سیلاب و تأمین حقابه‌های پایین دست نیز اثرگذار است که برای ساخت آن یک‌هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان اعتبار برآورد شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران افزود: دو پروژه ایجاد دیواره حفاظتی با مجموع اعتبار ۱۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز در زیراب و شیرگاه طی هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

یخکشی اظهار کرد: در حوزه تأمین آب کشاورزی نیز هفت پروژه با مجموع اعتبار ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قرار است به بهره‌برداری برسد. مرمت و بازسازی سد انحرافی اسماعیل‌دکتی ساری، اجرای طرح سازه آبگیر سرشور بابلسر و تجهیز چاه آب زراعی روستای آهنگرکلا در بابلسر، ساخت سردهانه کشاورزی سیدخیل نکا، ایستگاه پمپاژ سد لاستیکی لاریم جویبار، سردهانه کشاورزی زنگی‌رود محمودآباد، بهسازی سردهانه کشاورزی ازاربن پایین‌دست روستای سی‌پی و پروژه عملیات تکمیلی سد انحرافی هردوآبرود عباس‌آباد به بهره‌برداری می‌رسند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار