حسینی پور با بیان اینکه برای خانه هایی که در بستر رودخانه دچار آسیب شدند باید جانمایی جدید شود
کد خبر: ۱۰۶۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ 04 August 2022

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد مدیریت بحران و بررسی مشکلات مناطق سیل زده بخش مرزن آباد با بیان اینکه ما باید در کمترین زمان، مفاهیم و مضامین موثر را در زمان بحران منتقل کنیم، اظهار داشت:

استان مازندران همیشه در منظر اتفاقات و حوادث طبیعی است و مدیریت بحران در مازندران باید متحول شود.

وی افزود: پیش بینی و آمادگی پیش از بحران مهم ترین مولفه موفقیت در مدیریت بحران است و با پیش بینی در حوزه پیشگیری می توان بهترین پاسخ ها را به بحران داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه برخورد ما با مدیریت بحران عموما تجربی است، تصریح کرد: مدیریت بحران می بایست بر مدار دیجیتال باشد.

وی افزود:

هر مدیری در دستگاه خود باید داشبورد مدیریتی را در حوزه بحران با دریافت شاخصه از مدیر کل بحران تعریف کند.

حسینی پور به حضور مقتدرانه قرارگاه بسیج سازندگی در این سیل اشاره کرد و بیان داشت: اقدامات این قرارگاه در سیل روستاهای بالادست مرزن آباد همانند دفاع مقدس امید بخش بود.

وی به مشکل ارتباطات و آرامش مردم جهت برقراری تماس اشاره کرد و گفت: مسوولین ارتباطات در اسرع وقت برای رفع این مشکل حاضر و بلافاصله ارتباطات برقرار شد.

استاندار با تشکر از فرماندار چالوس جهت پیش بینی حادثه و بستن جاده کندوان در آن شب، گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت بود که در شب حادثه جاده کندوان توسط فرماندار بسته و از بروز حادثه وخیم تر جلوگیری شد.

حسینی پور با بیان اینکه یکی از خلاء ها ارتباط روستاها است، گفت: اداره کل روستایی باید یک سامانه جامع ایجاد کند بنحوی که تمام اطلاعات ۳ هزار ۶۰۰ روستا در این سامانه باشد.

وی با اشاره به این که به هیچ عنوان در بستر رودخانه ها اجازه ساخت و ساز نمی دهیم، گفت: هیچ دستگاه مسوول و خدماتی اجازه ارائه خدمات به کسانی که غیر قانونی در بستر رودخانه ها خانه ساختند را ندارد و ارائه خدمات به کسانی که در این مناطق بنا احداث کردند، باید قطع شود.

حسینی پور با بیان اینکه برای خانه هایی که در بستر رودخانه دچار آسیب شدند باید جانمایی جدید شود، افزود:

بویره در مناطق روستایی باید فرهنگ بیمه کردن را نهادینه و ترویج کنیم. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار