استاندار مازندران با بیان اینکه سیاست‌گذاری‌های اشتباه قبل سبب شد مازندران در مجوعه کریدوری قرار نگیرد، گفت: استان مازندران قابلیت مدیریت کریدور شمال جنوب را دارا است.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ 04 August 2022

به گزارش تابناک مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در نشست دستگاه های اجرایی مسئول و صادرکنندگان با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه در سالن جلسات استانداری، اظهار داشت: فعالان حوزه اقتصادی استان مازندران یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور در حوزه کشورهای cis است.

وی با بیان اينکه استان مازندران قابلیت مدیریت کریدور شمال جنوب را دارا است، افزود: در گذشته اولین بندر دریای منطقه دریای خزر در منطقه مازندران ایجاد شد و این منطقه جزو کریدور اصلی تجارت پنبه بوده است.

استان مازندران ادامه داد: متاسفانه با سیاست‌گذاری که به نظر می‌رسد با نگاه به غرب و بدبینانه به شرق بوده سبب شد استان مازندران آن‌گونه که باید در مجموعه کوریدوری قرار نگرفت.

حسینی‌پور یادآور شد: در حال حاضر فعالان اقتصادی ما بنا به اقتضائات محلی برخی فعالیت‌ها را تدوین کردند و استان مازندران سهم کمی در صادرات دارد.

وی خاطرنشان کرد:  بندر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار ۳ بندر مهمی‌ است که از ظرفیت آن به خوبی استفاده نشده و با ظرفیت حدود ۲۵ درصد از این بنادر استفاده می‌شود در حالی که کشورهای همسایه ما علاقمند به فعال شدن این بنادر هستند.

استاندار مازندران با بیان اينکه برای صادرات سنگ روسیه به هندوستان به شدت علاقه مند هستند از مسیر بندر امیرآباد استفاده شود، گفت: مازندران از فعالان اقتصادی برخوردار است که در عرصه صادرات با افتخار در کشور بی‌نظیر هستند و فعالیت هایی را در طول سال بدون پشتوانه دولتی و مجموعه دستگاهی که باید در این حوزه فعال باشند انجام دادند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: در موضوع صادرات بیشترین سهم را مرکبات دارد و در این زمینه تلاش های زیادی صورت گرفت تا به استانداردهای بین المللی نزدیک شویم و مجموعه روماک ما تلاش خوبی را انجام دادند و مابقی نیز در تلاش هستند.

وی افزود:  یکی از مهم‌ترین شاخص‌های صادرات ملاک هایی است که در بحث بهداشتی مطرح است و توانستند شاخص‌های بین‌المللی را در حوزه استفاده از سمومات کشاورزی رعایت کنند.

انتهای پیام/هومن رمضانیان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار