30 درصد تولید جوجه یک روزه و 11 درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور در این استان تولید می شود و با وجود مرکز پشتیبانی لاین بابلکنار، مازندران تنها استانی است که زنجیره کامل صنعت طیور را در کشور و منطقه خاورمیانه در اختیار دارد
کد خبر: ۱۰۶۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲ 06 August 2022
به گزارش تابناک مازندران ، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 550 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی و 4 میلیون و 250 هزار عدد تخم مرغ از مازندران به خارج از کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش ، مسعود احمدی حاجی درباره صادرات جوجه يكروزه گوشتي، تخمگذار تجارتي و تخم مرغ نطفه دار گوشتي استان مازندران به خارج از کشور از نيمه دوم سال گذشته تا 11 مرداد امسال، اظهار کرد: طی این مدت 550 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی و تخمگذار از استان مازندران به کشورهای افغانستان و ارمنستان صادر شد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: از نيمه دوم سال گذشته تاکنون 4 میلیون و 254 هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی از استان به کشور عراق صادر شد.

 

وی با اشاره به اینکه جوجه های یکروزه و تخم مرغ های صادراتی از نژادهای آرین، راس و کاب بودند، افزود: بیشترین صادرات انجام شده مربوط به نژاد آرین بود.

 

این مسوول با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب صنعت طیور کشور محسوب می شود، افزود: 30 درصد تولید جوجه یک روزه و 11 درصد گوشت مرغ مورد نیاز کشور در این استان تولید می شود و با وجود مرکز پشتیبانی لاین بابلکنار، مازندران تنها استانی است که زنجیره کامل صنعت طیور را در کشور و منطقه خاورمیانه در اختیار دارد.

 

وی تصریح کرد: مازندران با داشتن تمامی حلقه های فعال این صنعت اعم از تنها مرکز لاین ایران و خاورمیانه، 6 واحد مرغ اجداد، 205 واحد مرغ مادر گوشتی، 2 هزار و 200 واحد مرغ گوشتی، 29 واحد مرغ تخمگذار، 39 واحد کارخانه جوجه کشی، 44 کارخانه فعال تولید خوراک و 18 کشتارگاه صنعتی طیور، یکی از استان های مهم و تاثیر گذار در این عرصه بوده و پیشانی صنعت طیور کشور محسوب می شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار