روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقتی همراه با رعد و برق رخ می‌دهد
کد خبر: ۱۰۶۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 06 August 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای نقاطی از شمال غرب، سواحل دریای خزر،‌ اردبیل،‌ گیلان،‌ مازندران،‌ گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و این شرایط جوی را فردا با شدت بیشتری علاوه بر مناطق مذکور در خراسان شمالی شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی رگبار موقتی همراه با رعد و برق رخ می‌دهد، ادامه داد:‌‌

 روز چهارشنبه تقویت بارش‌ها را در این مناطق انتظار داریم که علاوه بر آن نیمه شمالی فارس و شرق اصفهان نیز با افزایش ابر و رگبار پراکنده مواجه هستند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنج روز آینده با توجه به ناپایداری‌های محلی در ساعات پس از ظهر و اوایل شب احتمال رشد ابرهای همرفتی و رگبار موقت در ارتفاعات شرق هرمزگان وجود دارد، افزود: در پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

نقشینه ضمن اشاره به اینکه از امشب و طی ۲ روز آینده در کشورهای همسایه غربی در عراق و سوریه شرایط خیزش گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از نوار مرزی در استان‌های غرب و جنوب غرب ایران وجود دارد، اظهار کرد: شرق دریای عمان در پنج روز آینده و دریای خزر طی سه روز آینده مواج است و تنگه هرمز برای ۲ روز آینده متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: امروز و فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است و فردا پس از ظهر آسمان آن نیمه ابری می‌شود و احتمال رگبار باران در مناطق شمالی استان وجود دارد. بیشینه دما امروز و فردا در پایتخت ۳۷ و روز دوشنبه به ۳۸ درجه می‌رسد.  

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار