هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۶۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸ 10 August 2022

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، فرمانده انتظامی شهرستان ساری از آزاد سازی 500 متر از اراضی کشاورزی و ساخت و ساز غیرمجاز از چنگ زمین خواران خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" اظهار داشت: ماموران انتظامی به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان ساری را به مرحله اجرا گذاشتند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی،500 متر از اراضی کشاورزی را که افراد فرصت طلب در آنها به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز داشتند را شناسایی کردند.
وی با بیان این که با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دیوارها و واحدهای ساختمانی ایجاد شده در این زمین ها تخریب شدند، گفت: با اجرای این طرح بیش از 500 متر از اراضی کشاورزی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ حسن زاده خاطرنشان کرد: حفظ اراضی کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار بوده و تخریب آن می تواند منجر به بروز شرایط دشوار اقتصادی و کمبود منابع تغذیه آیندگان شود.
------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق اماکن خصوصی و کشف 26 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، 4 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی به 26 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری اخلالگران نظم و امنیت در سوادکوه 
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از دستگیری 2 نفر از اراذل و اوباش و بر هم زنندگان نظم عمومی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشريح اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، ماموران انتظامي سوادکوه با انجام اقدامات پلیسی 2 نفر ارازل و اوباش که قصد برهم زدن امنيت و آرامش شهروندان داشته اند، را شناسايي کردند .
وي افزود : در اين راستا پس از هماهنگي قضائي، مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان سوادکوه در یک عملیات ضربتی 2 نفر ارازل و اوباش را در حالی که قصد برهم زدن آسایش و امنیت شهروندان را داشتند، دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه ادامه داد: متهمان دستگير شده همگي داراي سوابق متعدد کيفري بوده که پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ اکبری در خاتمه تاکيد کرد: برخورد با نا امن کنندگان امنيت اجتماعي و افرادي که مخل نظم و امنيت عمومي باشند به عنوان اولويت اول پليس اين شهرستان قرار دارد.
--------------------------
دستگیری 17سارق و مالخر اموال مسروقه در جویبار 
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از دستگیری 17سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه و کشف20فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد. 
به گزارش خبرگزاری پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار پس از هماهنگی با مرجع قضائی در اقداماتی غافلگیرانه17سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها به20 فقره انواع سرقت اعتراف کردند و مقادیری انواع مواد مخدر در این طرح کشف و 4 موتورسیکلت و 7خودرو نیز توقیف شد.
سرهنگ جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

 

 

ستگیری سارق سیم برق در بهشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارق سابقه‌دار سیم برق و کشف 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " با تاكيد بر تلاش‌هاي شبانه‌روزي كاركنان انتظامي براي پيشگيري از وقوع جرايم به توجه و رعايت مردم به هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت تاكيد كرد و اظهار داشت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه با بيان اينكه به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم برق در بهشهر، پيگيري موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت افزود: ماموران کلانتری 11 بهشهر با انجام تحقيقات و بررسي سرنخ‌هاي به دست آمده، سارق سابقه‌دار را در اين خصوص شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر از اعتراف اين فرد به 9 فقره سرقت سیم برق خبر داد و بيان داشت: سارق با تشکیل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.
سرهنگ عنایتی در پايان با اعلام اینکه وقوع سرقت به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت مي‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد تصريح كرد: پليس براي تامين امنيت و ارتقاء احساس آن در جامعه از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كند.
------------------------------
رفتارهای جایگزین قهر کردن 
بسیار پیش می آید که زن و شوهرهای جوان در دوران نامزدی و در فاصله عقد تا ازدواج به دلایل مختلف بارها با هم قهر می کنند این که چرا پیش می آید و چه طور باید از مرحله قهر به آشتی رسید. 
چیزی است که زوج های جوان  باید بدانند قهر کردن در متاهل ها، رفتاری ناکارآمد است و اگر زمانی در کودکی  فایده ای برایشان داشته دیگر در شرایط فعلی فایده ای برای آن ها ندارد بلکه باید به دنبال  یافتن راه حل باشند.
اول این که قهر یک رفتار کودکانه است .این اولین چیزی است که باید درباره قهر بدانیم پس هر کدام از ما که از این حربه به عنوان یک رفتار دفاعی یا رفتار ی برای آزار دادن همسرمان یا به هر نیت دیگری استفاده می کنیم باید بپذیریم که اصلا به  عنوان یک فرد عاقل و بالغ ظاهر نشده ایم.
وقتی قهر رخ می دهد، نشان می دهد که فشار زیادی روی فرد است زیرا می خواهد خودش را حفظ کند او در حال تجربه تهدید است و با قهر، انرژی روانی زیادی را از دست می دهد.
حتی کودکان گاهی پس از قهرهای شدید با دوستانشان پس از چند دقیقه یا چند ساعت آشتی می کنند و دوباره بازی پرنشاط خود را از سر می گیرند ،گویی به بی اهمیتی قهر پی می برند اما خیلی از آدم بزرگ ها همچنان در رفتار کودکانه خود باقی می مانند .
البته ناراحت شدن و به اصطلاح (سر سنگین)بودن با همسر زمانی که از دست او ناراحت هستیم، همیشه بد نیست، می تواند در شرایطی به عنوان راهی و نشانه ای برای اگاهی او از رفتار اشتباهش موثر هم می باشد ولی در برخی شرایط و نه همیشه و نه برای مدتی طولانی.
* چرا زوجین با هم قهر می کنند؟
گاهی زوجین نمی توانند منظور و پیام خود را به یکدیگر منتقل کنند، بنابراین یکی از زوجین احساس ناکامی می کند و گمان می کند مورد بی توجهی همسرش قرار گرفته است پس دچار دلخوری و خشم می شود و تصمیم به قطع رابطه کوتاه مدت یا همان قهر می گیرد والبته عمق و میزان قطع رابطه به اهمیت پیام بستگی دارد وممکن است از چند ساعت تا چند روز هم طول بکشد.
دلیل دوم باز هم در رابطه با گفت و گوی ناموفق زوجین مطرح است.گاهی یکی از طرفین خود محورانه صحبت می کند یعنی مطالب خود را با تصورات و با توجه به نیازهای خودش مطرح می کند و تصورات و نیازهای طرف مقابل را در نظر نمی گیرد که این خود محوری باعث دلخوری و قطع رابطه طرف مقابل می شود زیرا در این جا مسئله تفاوت نگاه و نگرش وجود دارد و احساس ناامیدی و یاس جزیی در فرد ایجاد می شود.
دلیل سوم به بعد شخصیتی یا درون فردی مربوط است ممکن است شخص، عزت نفس پایین یا آسیب دیده ای داشته باشد که در این صورت وقتی در شرایط یا در معرض اختلاف عقیده یا سلیقه با دیگران قرار می گیرد راهی جز قهر کردن برایش باقی نمی ماند.
دلیل بعدی با عنوان بازیابی عاطفی مطرح می شود اگر دلیل قبلی ناآگاهانه بروز می کند این دلیل کمی آگاهانه است یعنی فرد در فرایند شکل گیری شخصیت اش از کودکی تا بزرگسالی راهی را برای رسیدن به هدف انتخاب می کندکه نوعی باج گیری عاطفی از دیگران است.
کودکی که برای رسیدن به خواسته اش بهانه گیری می کند یا روی نقطه ضعف والدینش انگشت می گذارد و از این طریق به هدفش می رسد ممکن است در بزرگسالی هم این کار را انجام دهد. براین اساس با همسرش قهر می کند و با خود می گوید می توانم با حرف نزدن و قهر کردن با همسرم به هدفم برسم.
افرادی که قهر می کنند بیش از همه در معرض پیامدهای منفی قهر است وقتی قهر رخ می دهد نشان می دهد که فشار زیادی روی فرد است زیرا می خواهد خودش را حفظ کند او در حال تجربه تهدید است و با قهر انرژی روانی زیادی را از دست می دهد.
قهر موجب ایجاد فاصله عاطفی و شناختی بین دو طرف می شود ، قهر کردن های زیاد و طولانی مدت به مرور زمان موجب دلسردی می شود حتی فضایی که برای عشق ورزیدن به هم وجود دارد می تواند به فضای هم زیستی محض تبدیل شود و زوجین به جای مراوده های عاطفی و روانی که به آن نیاز دارندتنها به وظایف خود عمل می کنند تا رابطه باقی بماند .
زوجین مهارت های ارتباط موثر را باید یاد بگیرند و حتی در سخت ترین شرایط هم به هم فرصت بدهند و بدانند وقتی احساس ناکامی دارند دچار خشم و هیجان و خستگی می شوند و نمی توانند استدلال منطقی داشته باشند پس باید به هم فرصت بدهند و صحبت کنند آنها باید با موضوع و مشکل خود رودر رو شوند و راه حل پیدا کنند.
گاهی افراد موضوع اصلی را نادیده می گیرند و پشت سر می اندازند ولی این موضوع یک روز ظهور می کند و خود را نشان می دهد پس زوجین قهر را با بی توجهی به مسئله و مشکل اصلی تمام نکنند و با هم صحبت کنند اگر بار اول دعوایشان شد بار دوم صحبت کنند اگر باز هم دعوا کردند بار سوم صحبت کنند و اگر می توانند از مشاوره متخصص و متعهد کمک بگیرند تا این مشکل پیشرفت نکند.
قهر کردن مانند ریختن زباله زیر فرش خانه است مشکل  با قهر کردن حل نمی شود، زیرا افراد بعد از چند دقیقه، چند ساعت یا چند روز سعی می کنند دوباره با هم ارتباط برقرار کنند ولی مشکل به جای خود باقی است.
گردآورنده: کارمند نرگس رضازاده (کارشناس آرشد روانشناسی) مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 فرماندهی انتظامی شهرستان بابلسر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار