امام جمعه موقت مرکز استان مازندران با اشاره به فصل کشاورزی در استان مازندران گفت: کشاورزان دین خود را با تقدیم فرزندان خویش به انقلاب اسلامی ادا کردند؛ شایسته است اجازه ندهیم با واردات بی‌رویه شاهد ضرر و زیان کشاورزان باشیم.
کد خبر: ۱۰۶۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ 12 August 2022

به گزارش تابناک مازندران،‌ حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی کارنامی امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز مازندران در مصلی امام خمینی(ره) ساری، اظهار داشت: هر فرهنگ و هر حرکت مصلحانه و مجاهدانه‌ای دستخوش انحرافات و دسیسه‌هایی می‌شود.

وی افزود: در این سال‌ها ملت‌های آزادی‌خواه دنیا به‌ویژه مردم شریف مازندران با برگزاری محافل عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) و یاران آن حضرت مروج فرهنگ ناب عاشورا هستند.

وی با اشاره به اهمیت روز جمعه و اقامه نماز جمعه، افزود: روز جمعه روز دعا و روز سیاست و منادی وحدت و برکت برای امت مسلمان است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه هزار عالم و مجتهد از قرن سوم تا به امروز از تبرستان بزرگ برخاسته‌اند و عرفان و علم را در این استان برای مردم نقل کردند، گفت: در میان افعال و گزاره.های اخلاقی که بزرگان دینی نقل می‌کنند مکارم اخلاق دیده می‌شود که رزق و خلق کریم را شامل می شود.

حسینی کارنامی با بیان اینکه به فرموده رسول خدا(ص) «باور و اعتقاد»، «باید و نبایدها و حلال و حرام» و «اخلاق» از خصیصه های فرد دیندار است،‌ گفت: اخلاق‌مداری مهم است و کسی که در اقامه نماز پیشتاز است نباید در تکریم ارباب رجوع و نزدیکان و خانواده کوتاهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) فرمودند خداوند متعال من را مبعوث کرد تا محاسن الافعال و محاسن الاخلاق را به اتمام و اکمال برسانم، افزود: مکارم اخلاق ۱۰ چیز است و یکی آن راستگویی است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه سیاسیون باید به گونه‌ای کار کنند تا اعتماد عمومی به جامعه بازگردد، گفت: صداقت و راستگویی در حوزه‌های علمیه، بازار و ادارات موجب می‌شود امنیت و آرامش روانی در جامعه حاکم شود.

حسینی کارنامی با بیان اینکه ۵ جریان مخالف در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، ادامه داد: عالمان مزدور و عالمان درباری نیز خود و را به مال دنیا فروختند و جلوی فرزند رسول الله (ص) ایستادند.

وی با اشاره اینکه عده‌ای در مقابل امام حسین(ع) به تعبیر امروزی‌ها جنگ نرم به راه انداختند، یادآور شد: گروه‌های منحرف، انسان‌های سطحی‌نگر و بی‌بصیرت نیز از جمله آنهایی بودند که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند. جهاد نکاح و دیگر فتواهایی که امروز شاهد آن هستیم نمونه از کارهایی است که افراد بی‌بصیرت در دنیای امروز رقم می زنند.

امام جمعه موقت مرکز استان به اتاق فکر استکبار در لندن و دیگر کشورهای استکباری اشاره کرد و گفت: پیام و درس عاشورا این است که ما در مسیر ولایت حرکت کنیم.

حسینی کارنامی به پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اگـر مدافعین حرم در سوریه مقابل داعش مبـارزه نمی‌کردنـد ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور و اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا این‌هـا می‌جنگیدیم و جلـوی آنها را می‌گرفتیم.

وی با اشاره به فصل کشاورزی در استان مازندران گفت: کشاورزان دین خود را با تقدیم فرزندان خویش به انقلاب اسلامی ادا کردند؛ شایسته است اجازه ندهیم با واردات بی‌رویه شاهد ضرر و زیان کشاورزان باشیم.

امام جمعه موقت ساری به قرارگرفتن ماهواره خیام در مدار اشاره کرد و افزود: امید است تاپایان دولت کریمه ماهواره ای با وزن ۵۰۰ کیلو در مدار قرار گیرد.

انتهای پیام/ هومن رمضانیان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار