صدور مجوز برای تاسیس گلخانه در خارج از بافت روستا نیازمند حداقل ۳ هزار متر فضاست تا برای انتقال گاز و برق توجیه اقتصادی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 14 August 2022
به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان تاسیس گلخانه خبر داد.

سید اسماعیل علوی در بازدید از روند احداث گلخانه گل ارکیده در روستای گله‌دون شهرستان ساری با اشاره به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان تاسیس گلخانه، گفت: افرادی که تمایل به احداث گلخانه در محیط روستا و یا حیاط خانه خود دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی برای صدور مجوز اقدام کنند.


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به متقاضیان در این بخش وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز روزافزون بازار، چه از نظر تولید گل و گیاهان زینتی و چه از نظر سبزیجات و صیفی جات خارج از فصل، کشت گلخانه ای امروزه به یکی از سود آورترین بخش های کشاورزی تبدیل شده است.

 

علوی با تاکید بر اینکه، توسعه گلخانه‌های کوچک (مساحت زیر 300 مترمربع) علاوه بر ایجاد اشتغال خانگی و توسعه معیشت خانوار‌های روستایی از مهاجرت آن‌ها به شهر جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای تاسیس گلخانه در خارج از بافت روستا نیازمند حداقل ۳ هزار متر فضاست تا برای انتقال گاز و برق توجیه اقتصادی داشته باشد.


این مسؤول افزایش تولید در واحد سطح، بازار پسندی محصولات گلخانه ای، مصرف بهینه منابع آبی و خاکی، تولید محصولات در خارج از فصل، زودرسی و پیش رسی، استفاده بهینه از نیروی انسانی و امکان پرورش و نگهداری گیاهان در خارج از موطن اصلی آنها از مزایای کشت گلخانه ای برشمرد. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار