یزان پروتئین آن یک و نیم برابر گوشت است و نقش اساسی در تغذیه انسانی دارد، علاوه بر این کنجاله‌ سویا یک ماده غذایی خوش خوراک و غنی از مواد مغذی با قابلیت هضم بالا بوده که دارای ترکیب عالی از اسید‌های آمینه است و نسبت به سایر کنجاله‌های روغنی دارای فیبر کمتری بوده و در تغذیه گاوهای شیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است
کد خبر: ۱۰۶۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 15 August 2022
به گزارش تابناک مازندران،  مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: پیش بینی می شود امسال 300 تن محصول سویا در اراضی زراعی این شهرستان برداشت شود.

غلامرضا سعیدی از کشت دانه روغنی سویا در 110 هکتار مزارع شهرستان جویبار خبر داد و گفت: 100 درصد این مزارع به صورت مکانیزه کشت شد.

 

وی تصریح کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و برای کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی و کنجاله سویا در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، امسال 110 هکتار اراضی جویبار به کشت محصول سویا بهاره و تابستانه اختصاص یافت که تاکنون سطح سبز این شهرستان 85 هکتار است.

 

سعیدی افزود: تاکنون 7 هزار و 800 کیلوگرم انواع کود شامل اوره، فسفات و پتاس بین سویاکاران جویباری توزیع شد.

 

این مسوول با بیان اینکه 6 هزار و 200 کیلوگرم بذر سویا در ارقام ساری، کتول، تپور، کاسپین و آرین بین کشاورزان منطقه توزیع شد، اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال در صورت مساعد بود شرایط آب و هوایی 300 تن محصول سویا در این شهرستان برداشت شود.

 

وی در پایان به نقش مهم محصول سویا در تناوب و بهبود ساختمان خاک و همچنین تأمین خوراک کارخانه‌های روغن‌کشی اشاره کرد و افزود: محصول سویا از نظر ویتامین‌های گروه B بسیار غنی بوده و میزان پروتئین آن یک و نیم برابر گوشت است و نقش اساسی در تغذیه انسانی دارد، علاوه بر این کنجاله‌ سویا یک ماده غذایی خوش خوراک و غنی از مواد مغذی با قابلیت هضم بالا بوده که دارای ترکیب عالی از اسید‌های آمینه است و نسبت به سایر کنجاله‌های روغنی دارای فیبر کمتری بوده و در تغذیه گاوهای شیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار