نگران تولید نیستیم بلکه نگرانی مازاد تولید داریم و باید چاره اندیشی جدی شود تا کشاورزان با بارقه امید که در تولید محصول کشاورزی دارند این راه را ادامه دهند
کد خبر: ۱۰۶۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 17 August 2022
به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از جوجه ریزی 55 میلیون قطعه، 4 ماه نخست امسال در مرغداری های استان خبر داد.

 بر اساس این گزارش ، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی استان، گفت: امنیت غذایی مقوله اصلی کشور و دنیاست چراکه غذا اولویت اصلی جوامع است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط تامین اقلام غذایی در دنیا، مازندران توانسته امنیت غذایی کشور را تامین کند‌، افزود:  نگران تولید نیستیم بلکه نگرانی مازاد تولید داریم و باید چاره اندیشی جدی شود تا کشاورزان با بارقه امید که در تولید محصول کشاورزی دارند این راه را ادامه دهند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با همکاری همه ارکان و اجزای قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران و با یاری و کمک مسوولان ملی و استانی، آرامش بازار را در استان بوجود آوردیم و کمبودی در هیچ کدام از محصولات کشاورزی و غذایی استان نداریم.

 

این مسؤول با اشاره به اینکه با همه محدودیت ها و موانع توانستیم بازار و تولید مرغ را کنترل و مدیریت کنیم تا تولیدکنندگان به تولید ادامه دهند، ادامه داد: چهار ماهه نخست امسال ۵۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان انجام شد تا تولید پایدار داشته باشیم و این میزان جوجه ریزی در حالی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت میلیون قطعه افزایش داشتیم.

 

عنایتی اظهار کرد: ۱۱ درصد تولید گوشت مرغ کشور در مازندران است که پیشانی صنعت طیور کشور است و همین امر سبب شده بازار مرغ تهران و کشور در امنیت باشد.

 

وی با بیان اینکه انسجام در حوزه کشاورزی مازندران منجر به ثبات تولید و امنیت غذایی در مازندران و کشور شده است.، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های ملی و فراملی مانند پایانه های صادرات محصولات کشاورزی در مازندران، امنیت خوبی برای محصولات کشاورزی بوجود آمده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مشکلی در تولید محصولات کشاورزی نداریم و ضرورت دارد دریچه صادرات این محصولات گشوده شود تا مشکلی برای پایداری تولید نداشته باشیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار