۳۰ تا ۳۵ درصد شناگاه‌های مازندران در محدوده آلودگی متوسط به بالا هستند
کد خبر: ۱۰۶۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 24 September 2022

به گزارش تابناک مازندران از فارس، عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در مازندران ضمن قدردانی از دغدغه‌های زیست‌محیطی این رسانه در ارتباط با چالش‌های زیست محیطی استان کرد: واقعا فرصت‌های محیط زیستی استان زیاد است و باید با شناخت توانمندی‌ها از این مسائل بتوانیم بهره ببریم.

کاویان با اشاره به اقدامات خوبی که از گذشته در حوزه محیط زیست استان رخ داده است،گفت: شاید در گذشته تلاش مدیران در حوزه حفاظت بود ولی طی یکی دو دهه اخیر مدیران با برنامه‌های کلان و حفاظتی مواجه هستند که وظیفه ما تقدیر از تلاش‌های مدیران است.

*مجموعه محیط زیست با نگاه علمی دیده شود

وی با تاکید بر اینکه مجموعه محیط زیست استان باید با نگاه علمی دیده شود، خاطرنشان کرد: مازندران مهم‌ترین استان به‌دلیل برخوداری از مواهب زیستی و طبیعی است که همین موضوع موجب بروز چالش‌های زیادی بوده و باید به مجموعه محیط زیست کمک شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه فضای همکاری بسیار خوبی در اداره کل داریم، گفت: آمادگی نقدهای سازنده را داریم و دوست داریم فضای تفاهمی باشد و برای رسیدن به اهداف تلاش کنیم، در کنار اینکه رفاقت در مجموعه اداری حاکم باشد فضای رقابتی برای پیشبرد اهداف سازمان را شاهد باشیم و همه باید تلاش‌مان در جهت حفاظت باشد.

کاویان در ارتباط با آلودگی شناگاه‌های مازندران، گفت: در این زمینه ابتدا پایش‌ها بر روی شناگاه‌ها باید انجام شود؛ چرا که که اگر اطلاعات درستی نداشته باشیم هر گونه اظهارنظرها درست نخواهد بود و دست مایه تصمیمات نادرست می‌تواند باشد.

*حدود ۳۵درصد شناگاه‌ها در محدوده آلودگی

وی با اعلام اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد شناگاه‌های مازندران در محدوده آلودگی متوسط به بالا هستند، اظهار کرد:

بار آلاینده‌ها در رودخانه‌های منتهی به دریا بیشتر است، که دلیل آن سرریز شدن فاضلاب‌ها به سمت دریا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار