مهمترین دلیلی که ماهیگیران شرق مازندران طی ۴ سال گذشته حدود یک هفته زودتر از دیگر مناطق استان های شمالی تورهایشان را در سواحل خزر پهن می کنند ، نبود رودخانه شیلاتی منتهی به سواحل منطقه میانکاله برای رها سازی بچه ماهی سفید است
کد خبر: ۱۰۶۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 26 September 2022

به گزارش تابناک مازندران از ایرنا، شیلات ایران امسال برای چهارمین سال پیاپی زمان آغاز صید ماهیان استخوانی را در شرق مازندران یک هفته زودتر از سایر مناطق یعنی از  هفدهم مهر تعیین کرد، در این تاریخ  یکهزارو ۱۰۰  صیاد عضو ۱۳ شرکت تعاونی پره این منطقه صید ماهیان سفید،کفال و کپور را به عنوان مهمترین ماهیان  استخوانی خزر آغاز می‌کنند.

بررسی ها نشان می دهد که شیلات ایران هر ساله فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر در استان های شمالی را با بررسی شرایط مختلف از جمله میزان ذخایر ماهیان، تحولات آب و هوایی و معیارهایی از این دست تعیین می کند. مهمترین دلیلی که ماهیگیران شرق مازندران طی ۴ سال گذشته حدود یک هفته زودتر از دیگر مناطق استان های شمالی تورهایشان را در سواحل خزر پهن می کنند ، نبود رودخانه شیلاتی منتهی به سواحل منطقه میانکاله برای رها سازی بچه ماهی سفید است ،از طرفی کفال خیز بودن این منطقه نیز عامل دیگر این تصمیم کارشناسی است.

بر اساس اعلام رسمی شیلات ایران  مابقی مجموعه ۵۴شرکت تعاونی صیادی پره مازندران از ۲۲مهر امسال می توانند تورهایشان را در سواحل دریای خزر برای ماهیگیری پهن کنند.

ساماندهی جایگاه صیادی ،آماده کردن تراکتورها و قایق های ماهیگیری ، نوسازی و دوخت و دوز تورها و تامین سوخت از جمله فعالیت های این روزهای صیادان عضو شرکت های تعاونی صیادی پره مازندران برای پهن کردن تورهای ماهیگیری در سواحل خزر است.

شیلات مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با چهار هزار و ۲۰۰ صیاد این روزها در حال آماده سازی تورها و ادوات ماهیگیری هستند تا با آمادگی کامل فصل صید را آغاز کنند.

عباس اسماعیلی ملا با بیان این که شیلات برای مشکل سرمایه در گردش شرکت های تعاونی تسهیلات پرداخت کرده است، ادامه داد: برای توسعه فعالیت های آبزی پروری در کنار ساحل و مکانیزاسیون صیادی محدودیتی در پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت های تعاونی صیادی وجود ندارد.

وی در باره تامین سوخت قایق های موتوری و تراکتورها نیز گفت که با هماهنگی اتحادیه صیادی پره و شرکت پخش فرآورده های نفتی ، کارت سوخت ها شارژ شده و مشکلی وجود ندارد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار