توسعه صادرات مازندران به تاجیکستان
برای صادرات ۵ میلیارد دلاری در بازه زمانی 8 ساله که تلاش می شود در کمتر از این زمان عملیاتی شود در حال حاضر صادرات محصولات مازندران تا پایان سال به ارزش 1 میلیارد دلار هدفگذاری شده ست که نیازمند کمک و همکاری دو بخش خصوصی و دولتی هستیم.
کد خبر: ۱۰۶۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ 26 September 2022

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در گفت و گو با خبرنگاران با عنوان اینکه در حوزه توسعه تجارت خارجی و دیپلماسی اقتصادی هدف گذاری مشخصی برای شناسایی بازارهای هدف با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های مازندران صورت گرفته است، خاطرنشان کرد:

محصولات تولیدی و نیازهای بازارهای هدف کشورهای ساحلی با محوریت روسیه و قزاقستان و کشورهای سی آی اس با محوریت ازبکستان و تاجیکستان به عنوان مقاصد محورهای صادراتی استان مازندران شناسایی شده است.

نماینده‌ عالی دولت در استان، تصریح کرد: با پیگیری های متعددی که صورت گرفته است به عنوان یک کشور هم زبان، هم دین و دارای تاریخ و فرهنگ مشترک که می تواند ظرفیت مناسبی برای رشد و توسعه مازندران فراهم کند، مرکز تجارت خارجی مازندران در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان ایجاد شده است و این آمادگی و پتانسیل در بخش خصوصی استان وجود دارد که زمینه حضور در بازار تاجیکستان را فراهم کند.

وی یادآور شد: برای صادرات ۵ میلیارد دلاری در بازه زمانی 8 ساله که تلاش می شود در کمتر از این زمان عملیاتی شود در حال حاضر صادرات محصولات مازندران تا پایان سال به ارزش 1 میلیارد دلار هدفگذاری شده ست که نیازمند کمک و همکاری دو بخش خصوصی و دولتی هستیم.

وی تصریح کرد: می بایست اذعان کرد تثبیت در بازار تاجیکستان، دروازه ورود به کشورهای آسیای مرکزی که یک بازار 60 میلیون نفری است را می گشاید چرا که بازار کشورهایی همچون تاجیکستان در حال رشد و توسعه می باشد.

سیدمحمود حسینی‌پور، گفت: در بازار کشورهایی همچون تاجیکستان می توانیم در حوزه محصولاتی همچون مواد غذایی، معدنی و مصالح ساختمانی حسب منویات مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان، حضورمان را با زمینه چینی هایی که با انعقاد تفاهنامه ها و قراردادهایی که با بانک ها و شرکت های خصوصی تاجیکستان منعقد نموده ایم، این امکان فراهم شده است تا بصورت کامل در این کشور حضور داشته باشیم و هیچ مانعی در این راستا وجود ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار