در تولید برنج سال خوبی داشتیم و بیش از یک میلیون تن برنج سفید در استان تولید شد و با تولید مناسب برنج، جلوی بخشی از واردات این محصول گرفته شد.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ 28 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در تولید برنج سال خوبی داشتیم و بیش از یک میلیون تن برنج سفید در استان تولید شد و با تولید مناسب برنج، جلوی بخشی از واردات این محصول گرفته شد.

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مراسم تکریم و معارفه سرپرست مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز با بیان اینکه مازندران استان امنیت غذایی کشور است و در تامین بسیاری اقلام اساسی نقش محوری در بازار کشور دارد، گفت: پس از اجرای طرح کارامدسازی یارانه‌ها، تولید محصولات کشاورزی به خوبی انجام شد و حتی شاهد افزایش جوجه ریزی در استان بودیم.

 

وی ادامه داد: در تولید برنج سال خوبی داشتیم و بیش از یک میلیون تن برنج سفید در استان تولید شد و با تولید مناسب برنج، جلوی بخشی از واردات این محصول گرفته شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: مرکز کاپیک زمینه‌ساز برنامه های آموزشی ترویجی برای بهره‌برداران برنجکار استان است و اکنون به مرکزی برای توسعه ضریب نفوذ دانش در شالیزارها و هوشمندسازی شالیزار بدل شده است.

 

عنایتی خاطرنشان کرد: مازندران در معرفی ارقام کیفی و پرمحصول برنج اقدامات بسیار خوبی انجام داد که هم در افزایش تولید و هم تثبیت و ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی موثر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه برنج مازندران با کیفیت‌ترین برنج کشور است و ظرفیت بسیار خوبی برای تولید دارد و کشاورزان مازندران از کشاورزان حرفه‌ای در کشت و کار برنج هستند، ادامه داد: مرکز کاپیک طرح و برنامه خود را در تحول این مرکز به سازمان ارائه دهد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: چشم کشور در حوزه کشاورزی به مازندران دوخته شد و وظایف این استان بسیار حساس و مهم است و علی‌رغم همه شرایط سخت آب و هوایی، اعتباری و تسهیلاتی و امکانات، لازم است از همه داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را در تولید محصولات کشاورزی کشاورزی داشته باشیم و امنیت غذایی کشور را حفظ کنیم.

 

در این آیین از زحمات غلامرضا رعیت پناه در زمان تصدی مسوولیت مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز تقدیر و محمد کارگران به عنوان سرپرست این مرکز منصوب شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار