با توجه به اینکه کارگاه‌های ساختمانی و فعالیت‌های عمرانی جزء پر مخاطره‌ترین کارگاههاست و بر اساس بررسی ها، در کشور بیشترین حوادث نیز در این کارگاه‌ها اتفاق می‌افتد، جزو الویت‌های ما در بحث نظارت قرار دارند
کد خبر: ۱۰۶۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 28 September 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: همزمان با سراسر کشور به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی، مانور بازرسی ضربتی و پایش ایمنی در بیش از ۶۵۰ کارگاه پرخطر استان اجرایی شد.
علی باقری افزود: این مانور سراسری با مشارکت دستگاه‌های وظیفه مدار در کشور با هدف اهمیت مقوله‌ی ایمنی و به منظور حساس سازی جامعه هدف، با اولویت حفظ جان کارگران و کاهش حوادث شغلی، در بیش از ۶۵۰ کارگاه دارای کمیته حفاظت مازندران و پایش ایمنی توسط مسئولان حفاظت فنی در حال اجراست.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارگاه‌های ساختمانی و فعالیت‌های عمرانی جزء پر مخاطره‌ترین کارگاههاست و بر اساس بررسی ها، در کشور بیشترین حوادث نیز در این کارگاه‌ها اتفاق می‌افتد، جزو الویت‌های ما در بحث نظارت قرار دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه بازرسان کار در راستای صیانت از نیروی کار، بر اجرای قوانین حفاظتی و ایمنی، نظارت مستمر دارند، افزود: در ۶ ماه امسال بیش از ۱۵۰۰ مورد بازدید هدفمند از کارگاه‌های ساختمانی انجام شده است.
باقری با بیان اینکه تمام کارگاه‌های ساختمانی ملزم به رعایت نکات ایمنی هستند و مسئولیت تامین شرایط ایمن محیط کار بر اساس مقررات با کارفرمای کارگاه است، گفت: بازرسان کار چنانچه نواقصی هنگام بازدید از کارگاه‌ها مشاهده کنند، موارد را به کارفرما ابلاغ می‌کنند تا نواقص در مدت کوتاهی برطرف شود درغیر اینصورت از مراجع قضایی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار با اولویت حفظ جان کارگران ومردم را از اهداف و برنامه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی برای کارگران ساختمانی، استادکاران، پیمانکاران و کارفرمایان از موارد ضروری و تاثیرگذار برای اعتلای فرهنگ ایمنی در کارگاههاست، که مازندران بعنوان استان پیشرو در این مقوله دوره‌های آموزشی وسیعی برگزار کرده است.
باقری سقوط از ارتفاع را بیشترین سهم در

عوامل ایجاد حوادث در بخش ساختمان برشمرد و گفت: اجرای دقیق آیین نامه‌های حفاظتی مرتبط و توجه به ایمن سازی پرتگاهها، دهانه چاله‌های آسانسور، راه پله‌های در حال احداث، مهار ایمن بالابر‌ها و استفاده از داربست‌های ایمن و مناسب می‌تواند نقش به سزایی در کنترل حوادث داشته باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندرانبر پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقاء سطح ایمنی کارگاه‌ها با همکاری و مشارکت کارفرمایان، کارگران، مهندسان ناظر، پیمانکاران و همه شرکای اجتماعی و دستگاه‌های وظیفه مدار در کاهش حوادث شغلی به ویژه در حوزه‌های ساختمانی تاکید کرد. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار