بعد از گیلان، مازندران دومین استانی است که با سرعت به سمت سالمندی پیش میرود، و ما میبایست در غرب استان به واسطه این زیرساخت به صورت مستقل این تهدید‌ها و فرصت‌ها را بررسی کنیم و برای آن گام برداریم، این زیرساخت به پژوهش، آموزش ، بهره‌مندی از تجهیزات پزشکی اعتبارات به طور مستقل در غرب مازندران در پی دارد
کد خبر: ۱۰۷۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 06 October 2022

به گزارش تابناک مازندران از مهر، شمس الدین حسینی اظهار کرد:

تاسیس دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران بر اساس دو مصوبه ی شورای عالی گسترش بوده و وزیر در صدور مجوز آن دخالتی ندارد و بنا براین برخی افراد که میگویند میتوانند با نامه وزیر این مصوبه را ملغی کنند ، سخت در اشتباه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در نشست هم‌ اندیشی نقشه راه تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی غرب مازندران در اردوگاه حبیب‌ ابن مظاهر با بیان اینکه از شاخص‌های موفقیت کشورها تامین و گسترش خدمات درمانی ‌ها و عدالت درمان است گفت:

پس از پیگیری سید شمس الدین حسینی و بنده موفق شدیم از شواری گسترش دانشگاه علوم پزشکی مجوز در ۸ اسفند ۱۴۰۱ مصوب شد و ۶ ماه بعد ابلاغ شد، و این درحالیست که طی این مدت مقاومت‌‌های زیادی رخ داد و اگر پیگیری‌ های ما نبود شاهد این اتفاق نبودیم.
 
محسنی تاسیس این دانشکده را اقدامی شاخص، ماندگار و نادر طی مدتی کوتاه برای منطقه توصیف کرد و افزود: اگر تلاش وزیر محترم و اراده دولت سیزدهم نبود این ابلاغیه و در پی آن شاهد تاسیس دانشکده علوم پزشکی در غرب استان نبودیم.

وی افزود: بعد از گیلان، مازندران دومین استانی است که با سرعت به سمت سالمندی پیش میرود، و ما میبایست در غرب استان به واسطه این زیرساخت به صورت مستقل این تهدید‌ها و فرصت‌ها را بررسی کنیم و برای آن گام برداریم، این زیرساخت به پژوهش، آموزش ، بهره‌مندی از تجهیزات پزشکی اعتبارات به طور مستقل در غرب مازندران در پی دارد.

محسنی بند پی گفت: جانمایی مکانی ستاد این زیرساخت برای مردم اهمیت ندارد، بلکه ارائه خدمات و عدالت دارای اهمیت است، از این پس به جای اینکه این تمامی اعتبار‌ها در شرق استان پرداخت و از  آنجا به صورت ناچیز به غرب اختصاص یابد به صورت مستقل و غرب استان تخصیص میابد.

نماینده مردم تنکابن رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی درباره انتقادها پیرامون استقرار دانشکده در تنکابن گفت: همکاران بهداشت و درمان ما در رامسر معتقد هستند که این دانشکده میبایست در رامسر مستقر شود، این تفکر چه تفاوتی با شرق استانی‌ها دارد، معتقدم مردم نمیبایست بین این درگیری‌ها قرار گیرند و باید خدمات با کیفیت درمانی با کیفیت دریافت کنند.

شمش الدین حسینی با تاکید به اینکه استقرار دانشکده علوم پزشکی با هدف توسعه عدالت برای مردم بوده توضیح داد: البته در این بین‌ نقدهایی پیرامون جانمایی این دانشکده وجود داشت که بخش زیادی از آن ناشی از کم اطلاعی بوده است.

سید شمس الدین حسینی نماینده مردم شهرستانهای تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی نقشه راه تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی غرب مازندران که پیش از ظهر امروز در اردوگاه حبیب ابن مظاهر شهرستان برگزار شد، گفت : توسعه آینده هر کشوری به میزان نهادهای تخصصی آن بستگی دارد.

وی افزود: شاخصه مهم دیگری که در پیشرفت و توسعه هر منطقه ای موثر است ، خود باوری بوده و پیگیری و تلاش های نماینده نوشهر و اینجانب برای استقرار دانشکده علوم پزشکی در غرب مازندران برای اجرای عدالت در این منطقه است.

حسینی با تاکید براینکه تاسیس یک دانشکده از تاسیس یک کارخانه و صنعت نیز برای هر منطقه ای مهمتر است ، تصریح کرد : اکنون دیگر زیر سایه ی دانشکده علوم پزشکی مازندران نیستیم بلکه خودمان از نعمت این دانشکده بهره مند خواهیم شد.

نماینده مردم منطقه در خانه ملت اضافه کرد: تاسیس دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران بر اساس دو مصوبه ی شورای عالی گسترش بوده و وزیر در صدور مجوز آن دخالتی ندارد و بنا براین برخی افراد که میگویند میتوانند با نامه وزیر این مصوبه را ملغی کنند ، سخت در اشتباه هستند.

شمس الدین حسینی در ادامه با اشاره به اختلافات پیش آمده برای جانمایی این دانشکده در غرب مازندران و تنکابن از حرف‌های نادرست پیش آمده در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: چرا به مردم دروغ می‌گویید!؟؟

افرادی ادعای استقرار دانشکده در رامسر را مطرح می‌کنند که فرق دانشکده پزشکی علوم پزشکی را نمی‌دانند‌، تعداد زیادی دانشکده شامل دندان‌پزشکی، پیراپزشکی...

او گفت: دانشگاه علوم پزشکی مصوبه شواری گسترش است نه نامه‌ای از سوی وزیر،  چراکه وزیر‌ امکان ارائه چنین مجوزی ندارد.

دانشگاه پردیس از دانشکده پزشکی رامسر دانشکده پرستاری رامسر شکل می گیرد ضمن اینکه دانشکده پردیس از سایه به آفتاب تبدیل خواهد شد، از  ساری خارج می‌شود و از صورت خودگردان به دانشکده پزشکی مستقل تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: دانشکده پزشکی ۴۵ سال مستاجر است با پیگیری اعتبار احداث دانشگاه را تامین کردیم.

خبر: جلال کمالی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار