اختصاص تخفیف مالیاتی، یارانه دولتی، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و دیگر امتیازات از عوامل رشد تولید در سایر کشورها است که کشور ما از آن غافل شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 07 October 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مرتضی رباط جزی، در گفتگو با بازار اظهار کرد: تولید ماشین آلات و ادوات کشاورزی در داخل، مانع خروج ارز می شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی رباط اسبو با بیان اینکه برخی قطعات مورد نیاز ما در داخل کشور تولید نمی شود، ادامه داد: به خاطر اینکه این قطعات تکنولوژی داخلی ندارد، مجبور به واردات آنها از ترکیه و چین هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت ما رقابت تنگاتنگ است و حدود ۳۵ شرکت در داخل کشور ماشین آلاتی نظیر تولیدات ما را عرضه می کنند، افزود: وجود رقابت در تولید، سبب ارتقای کیفیت می شود و این برای ما بسیار خوب است که مشتری از کیفیت ارائه خدمات ما راضی باشد.

رباط جری با تأکید بر اینکه محصولات تولیدی شرکت نصف قیمت مشابه خارجی می باشد، خاطر نشان کرد: محصولات تولید داخل مانع خروج ارز از کشور می شود.

وی دستیابی به تکنولوژی و فناوری روز و حمایت همه جانبه دولت ها از تولید کنندگان را مهمترین عوامل رشد صنعت در برخی کشورها عنوان کرد و توضیح داد: اختصاص تخفیف مالیاتی، یارانه دولتی، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و دیگر امتیازات از عوامل رشد تولید در سایر کشورها است که کشور ما از آن غافل شده است.

این فعال عرصه تولید، عدم حمایت بانک ها از ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان در راستای تقویت سیستم مکانیزاسیون را از آسیب های جدی بروز رسانی صنعت کشاورزی کشور دانست و گفت: برای اینکه از مسیر رقابت جهانی خارجی نشویم باید از کشاورزان حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار