معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد:
بر اساس نتایج اعلام شده‌، دانشگاه مازندران در رتبه کلی 400-351 و در منطقه آسیای جنوبی در رتبه 78 قرار گرفته است
کد خبر: ۱۰۷۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳ 23 November 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از حضور دانشگاه مازندران برای اولین بار در زمره‌ دانشگاه‌های برتر آسیایی مطابق نظام رتبه‌بندی QS در سال 2023 خبر داد. 

حضور دانشگاه مازندران برای اولین بار در زمره‌ دانشگاه‌های برتر آسیایی در نظام رتبه‌بندی QS  

بر اساس این گزارش، دکتر قاسمی در این خبر با اشاره به آخرین گزارش اعلام‌شده بر اساس رتبه‌بندی آسیایی QS، اعلام کرد: از میان 43 دانشگاه ایرانی، 12 دانشگاه برای اولین بار حایز این رتبه شدند که دانشگاه مازندران نیز در زمره‌ معدود دانشگاه‌های ایرانی، در این نظام رتبه‌بندی حضور دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان این‌که بر اساس نتایج اعلام شده‌، دانشگاه مازندران در رتبه کلی 400-351 و در منطقه آسیای جنوبی در رتبه 78 قرار گرفته است، افزود: رتبه‌بندی آسیایی QS هرساله از سال 2009 منتشر شده و دانشگاه‌های آسیا را رتبه‌بندی می‌کند. اخیرا این نظام رتبه‌بندی، دانشگاه‌های برتر 23 کشور آسیایی در سال 2023 را معرفی کرده است که در آن 760 دانشگاه ارزیابی و رتبه‌بندی شده‌اند. این بزرگ‌ترین رتبه‌بندی می‌باشد که تاکنون به طور اختصاصی برای کشورهای آسیایی انجام گرفته است.

دکتر قاسمی با تاکید بر این نکته که تفاوت رتبه‌بندی امسال با سال‌های پیش، منطقه‌بندی کشورهای آسیایی بر اساس چهار منطقه آسیای مرکزی، آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی و آسیای جنوبی می‌باشد خاطرنشان کرد: روش مورد استفاده برای این نظام رتبه‌بندی، مشابه روشی است که برای رتبه‌بندی جهانی QS استفاده می‌شود اما شاخص‌هایی به آن اضافه و وزن شاخص‌ها نیز تعدیل شده است. در روش‌شناسی رتبه‌بندی آسیایی QS در سال 2023، از 11 شاخص شامل بررسی شهرت علمی(%30)، ارزیابی کارفرمایان(20%)، نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو(10%)، شبکه تحقیقاتی بین‌المللی(10%)، نسبت استناد به ازای هر مقاله(10%)، نسبت مقاله به ازای اعضای هیات علمی(5%)، کارکنان دارای مدرک دکتری(5%)، نسبت اساتید بین‌المللی(5/2 %)، نسبت دانشجویان بین‌المللی(5/2 %)، نسبت تبادلات دانشجویی در سطح داخلی(5/2 %) و نسبت تبادلات دانشجویی در سطح بین‌المللی(5/2 %) استفاده شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار