بسا که بهانه‌هایی به دست "اغتشاشگران" و افراد تندرو داده شود. (کما اینکه داده شد و عده‌ای علی(ع)، آن اول مظلوم بزرگ تاریخ را به بهانه بی‌عدالتی و فساد شهید کردند)
کد خبر: ۱۰۷۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 24 November 2022

به گزارش تابناک مازندران ، آیت الله جوادی آملی، از مراجع عظام تقلید در دیدار جمعی از اعضای مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی ابراز داشت:

پیام حوزه را به عنوان راه حل به جامعه ارائه دهید. در مسائل مدیریتی، صرفا نصحیت کردن مسئولان کارساز نیست. نصیحت برای جوانانی است که راه را می داند و بیراهه می روند، اما امور مدیریتی راه حل می خواهد نه نصیحت.

بر اساس گزارش رسا، وی تصریح می‌کند:‌ رهبر اگر علی‌بن‌ابیطالب(ع) هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است؛ از آنطرف مجموعه مسئولین باید درست عمل کنند...باید با برنامه ریزی درست، وضعیت کشور را سامان داد.

آیت‌ا... جوادی آملی در ادامه با تاکید بر لزوم پاسداشت خون شهدا بیان داشت: ما شهدایی داشتیم که در زمستان کردستان برای حفظ سنگرها آنقدر مقاومت کردند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند. این خون های پاک شهدا سرمایه های کشور است. علاوه بر این خود مردم هم سرمایه کشور و به تعبیر نهج البلاغه ستون دین هستند لذا باید به نیازهای مردم توجه کرد.

این بیانات عمیق علامه جوادی‌آملی ابعاد مختلفی از قضایای اخیر را به نحو موشکافانه‌ای مورد مداقه و پاسخ قرار داده و البته بیت‌الغزل پاسخ‌های موجود است.

عده کثیری می‌توانند پاسخ شبهات و اعتراضات خود را در این بیانات عمیق فلسفی پیدا کنند.

اعم از فریب خوردگانی که مرجع اعتراضات خود را رهبری تصور می‌کنند، کسانی که خواب تجزیه‌ی ایران را دیده‌اند، آنها که نقش ایدئولوژیک رهبری و نقش اصلی دولت در اجرائیات کشور را نمی‌دانند و خواصی که در قبال قضایای روز کشور در حیرت به سر می‌برند.

از بیانات علامه جوادی‌آملی استفاده می‌شود که اگر حتی امیرالمؤمنین(ع) نیز رهبر باشد ولی عده‌ای از مسئولان دولتی به وظایف خود عمل نکنند؛ بسا که بهانه‌هایی به دست "اغتشاشگران" و افراد تندرو داده شود. (کما اینکه داده شد و عده‌ای علی(ع)، آن اول مظلوم بزرگ تاریخ را به بهانه بی‌عدالتی و فساد شهید کردند)

دقت شود که ما بر کلمه اغتشاشگر تأکید داریم نه مردم. زیرا حساب مردم جداست.

مفهوم "مردم" در بیان علامه جوادی‌آملی در حیطه "جامعه عاقل" جای می‌گیرد که حضرت استاد تأکید دارند: جامعه عاقل اهل اغتشاش نیست، به بیراهه نمی‌رود و ایضا راه کسی را هم نمی‌بندد.

و باز هم دقت شود که در جامعه عاقل، مردم در مواجهه با مشکلات و در صورت رؤیت مسئولان ناکارآمد یا فاسد؛ به جای اغتشاش اما با رأی خوب در مراحل مختلف جمهوری؛ رهبر را یاری و به پیشرفت کشور کمک می‌کنند.

در این فضا و در کنار رأی خوب مردم؛ البته خواص نیز وظیفه روشنگری و نخبگان وظیفه ارائه راه حل دارند تا بهبود مشکلات کشور؛ روند سریع‌تری پیدا کند. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار