بخشی از عرصه‌های جنگلی بخش کجور نوشهر در زیر پوشش اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس است
کد خبر: ۱۰۷۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 26 November 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس گفت: ساعت پیش بخشی از عرصه‌های طبیعی بخش کجور نوشهر طمعه حریق شد.

 هادی بزرگی مقدار سطح آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی بخش بسطام کجور را پنج هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: این آتش‌سوزی که علت آن در دست بررسی است از ۲ ساعت پیش آغاز شده است.

وی اظهار کرد: نیروهای امدادی، منابع طبیعی، بسیجی و اهالی منطقه به اطفای حریق در منطقه یادشده مشغول هستند و در صورت نیاز به تجهیزات نیز اطلاع رسانی می‌شود.

بزرگی تصریح کرد: بخشی از عرصه‌های جنگلی بخش کجور نوشهر در زیر پوشش اداره منابع طبیعی شهرستان چالوس است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس مقدار سطح عرصه‌های جنگلی و مرتعی زیر پوشش این نهاد را ۱۶۲ هزار هکتار ذکر کرد.

به گزارش اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر وسعت آتش‌سوزی‌ عرصه‌های جنگلی و مرتعی زیرپوشش این اداره کل در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته ۶۹ درصد کاهش یافت.

استان مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی دارد که اداره کل منابع طبیعی منطقه نوشهر، بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را زیر پوشش دارد.

شهرستان‌های نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت واقع در غرب مازندران زیرمجموعه منابع طبیعی منطقه نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مقدار را منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار