در بحث کشاورزی این علاقمندی بیشتر وجود دارد که با دانش بنیان کردن برنج شاهد رشد تولید برنج هستیم، تولید گندم در این استان رو به فراموشی سپرده شده بود که با بحث دانش بنیان شدن تولید این محصول بنا داریم که ظرفیت تولیدی استان را افزایش دهیم
کد خبر: ۱۰۷۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ 26 November 2022

محمود حسینی‌پور:سوپ آپ نفت روسیه از بنادر مازندران انجام می‌شود

استاندار مازندران،گفت: زمینه انتقال سوآپ نفی روسیه از بنادر مازندران فراهم است که نیاز به همراهی وزارت نفت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس ،سید محمود حسینی‌پور در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خضوصی استان مازندران با حضور محسن رضائی، اظهار کرد: تعامل بسیار مناسبی بین بخش خصوصی و دولت وجود دارد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مازندران 11 و نیم درصد تولید مواد غذایی کشور را در اختیار داشته و به لحاظ تولیدات مواد غذایی استان سهم به سزائی دارد.
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر در تولید 14 قلم غذایی سهم به سزائی دارد و در تولیدات محصولات کشاورزی همین بس که مقام نخست تولدی مرکبات کشور ا در اختیار داشته نه تنها در داخل کشور و بحث صادرات مرکبات از این استان به اقصی نقاط کشور در دستور کار است.
وی ادامه داد: در تولید کیوی مازندران مقام اول را داشته و چند سالی است که برخی از کشورها مثل هندوستان و روسیه و دیگر کشورها از محصولات مرکبات این استان بهره‌برداری می‌کنند.
حسینی پور با اعلام اینکه مازندران مازندران مقام اول تولید خاویار استان را در اختیار دارد، گفت: کشور روسیه با وجود دست داشتن در تولید این محصول علاقمند به محصولات تولیدی این استان است همچنین مازندران رتبه تولید برنج کشور را در اختیار داشته که با واردات بی‌رویه این محصول کشاورزان دچار مشکل شدند.
وی با اعلام اینکه موضوع دانش بنیان کردن محصولات تولیدی استان در دستور کار است، افزود: در بحث کشاورزی این علاقمندی بیشتر وجود دارد که با دانش بنیان کردن برنج شاهد رشد تولید برنج هستیم، تولید گندم در این استان رو به فراموشی سپرده شده بود که با بحث دانش بنیان شدن تولید این محصول بنا داریم که ظرفیت تولیدی استان را افزایش دهیم.
حسینی پور با اشاره به فعال بودن بخش خصوصی، گفت: سیاست کلان کشور فعال سازی کریدور شمال جنوب است به لحاظ جغرافیایی استان با داشتن سه بندر مهم ظرفیت بسیار مناسبی داریم در بحث سواپ نفت و دیگر معاینات نفتی ظرفیت مناسبی در این استان وجود دارد با مذاکرات انجام شده با روسیه مقرر شد که نسبت به انتقال نفت روسیه در جنوب ایجاد شود.
وی اضافه کرد: انتظار داریم که وزارت نفت در این زمینه با حساسیت‌بیشتر ورود پیدا کند، زیرساخت‌ها در استان وجود دارد.
استاندار مازندران با اشاره به قابلیت‌های این استان در بحث تولید گل و گیاه، افزود: کشورهای همسایه و همچنین در اروپا مشتریان خوبی داریم که انتظار داریم در بحث حمل و نقل از طریق کارگو حمایت‌های مناسب انجام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار