انتخاب و ثبت علامت تجاری اولین قدم برای شروع پیشرفت در یک فعالیت تجاری اعم از تولید یا ارائه خدمات در شمال کشور از جمله مازندران می باشد. اگر قصد دارید برای کالایی که تولید می کنید یا خدماتی که ارائه می دهید یک نشان و برند تجاری منحصر به خود را داشته باشید وآن را ثبت کنید؛ توصیه می کنیم که مراحل و راهکارهایی را که در ادامه این مطلب به آن ها اشاره شده است مطالعه بفرمایید.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 27 November 2022

برکسی پوشیده نیست که شهرهای شمال کشوربه دلیل مسافر پذیر بودن دارای پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری می‌باشد. اگر می خواهید که در قالب  شرکت یا شخصا فعالیت تجاری جدیدی را در شمال کشورشروع یا سرمایه گذاری و تولید و خدماتی را که در حال حاضر دارید توسعه دهید بهتر است که در گام نخست برند یا نشان تجاری خود را در شمال ایران ثبت کرده و از این طریق گامی مهم درجهت توسعه کسب وکار و دادن شخصیت به فعالیت خود بردارید.

نحوه ثبت برند و نشان تجاری در شمال کشور

گام اول: انتخاب نام برند

برای ثبت برند در ساری انتخاب نام بسیار مهم می باشد به نحوی که انتخاب نام برند موجب تمایز آن محصول یا خدمات از رقبا می شود. همچنین نام مناسب در ذهن مشتری تاثیر فراوانی داشته و موجب وفاداری مشتری نسبت به محصولات و خدمات آن شرکت می شود. در انتخاب نام برند رعایت دو نکنته لازم است؛ اولا این نام سابقا توسط شخص دیگری ثبت نشده باشد و ثانیا برند از جمله برندهای غیر قابل ثبت نباشد.

برندهای غیرقابل ثبت کدامند؟

  1. برندهایی که موجب تناقض با محصولات ارائه شده شود
  2. برندهایی که شبیه برندهای دیگر باشد
  3. برندهای مغایر با قوانین و نظم عمومی و اخلاق حسنه
  4. برند های شامل اسم یا علامت کشورهای مختلف
  5. برنده های شامل استفاده از نام های عام
  6. برندهای استفاده کرده از اسم معصومین و پادشاهان

گام دوم: استعلام نام برند قبل از ثبت

برای ثبت برند یا علامت در مازندران مرحله بعد از انتخاب نام، استعلام آن نام به صورت آنلاین است. چرا که ممکن است نامی که مدنظرشما است سابقا توسط شخض دیگری ثبت شده و یا اینکه از اسامی ممنوعه باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت imp.ssa.ir از وجود یا عدم برند یا علامت تجاری مشابه ثبت شده با برند پیشنهادی خودتان مطمئن شوید و به این نحو از صرف هزینه یا وقت جلوگیری کنید.

ثبت نشان تجاری و برند در شمال کشور

گام سوم: ارسال اظهارنامه به سایت اداره مالکیت معنوی

در این گام پروسه ثبت نام به طور عملی آغاز می شود. در ابتدا با مراجعه به سایت معنوی کشور و انتخاب گزینه ثبت نام اقدام به ثبت نام اولیه نموده و مشخصات خود را وارد می کنید.

سپس برگه ای که در آن نمونه امضای خود را در دفاتر اسناد رسمی گواهی نموده اید را در حساب کاربری خود بارگذاری نموده نام کاربری و رمز عبور دریافت می کنید. بعد از تایید حساب کاربری باید به بخش ثبت اظهارنامه مراجعه نمود.

برای ثبت اظهارنامه برند و علامت تجاری در ساری باید تصاویر مدارکی از جمله اوراق هویتی و جواز فعالیت و تصویر نمونه برند پیشنهادی و همچنین کارت بازرگانی در صورت ثبت برند لاتین را بارگزاری نمایید.

پس از ثبت اظهارنامه چنانچه مدراک شما کامل باشد توسط کارشناسان تایید و پیامک آن برای شما ارسال خواهد شد .

گام چهارم : چاپ آگهی در روزنامه رسمی

پس از ثبت اظهارنامه اگر مانع قانونی وجود نداشته باشد، آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد. مطابق قانون  به افرادی که نسبت به ثبت برندی اعتراض داشته باشند یک ماه فرصت داده شده است. چنانچه ظرف یک ماه اعتراضی از جانب اشخاص ثالث صورت نگیرد شما می توانید با پرداخت حق الثبت عملیات را قطعی کنید.

در واقع در اینجا عملیات اگهی تقاضای ثبت قطعی می شود و هنوز اگهی ثبت برند منتشر نشده است.

بعد از قطعی شدن اگهی تقاضای ثبت، اگهی ثبت برند پیشنهادی با پرداخت هزینه انتشار اگهی منتشر خواهد شد. نهایتا پیامک بلا مانع بودن ثبت برند به شما ارسال خواهد شد.

 گام پنجم : رجوع حضوری به اداره مالکیت

پس از ثبت و انتشار اگهی برند و علامت تجاری و تایید اظهارنامه توسط کارشناسان، پیامک مربوط به شما ارسال خواهد شد. بعد از دریافت پیامک لازم است برای مراجعه حضوری به اداره مالکیت معنوی کشور مراجعه نمایید. مدراک لازم برای ارائه کپی برابر با اصل همان مدارکی است که در مطالب بالا برای ثبت اینترنتی اظهارنامه آپلود کرده اید.

قابل توجه برای ثبت علامت تجاری در شمال کشور از جمله ساری می توانید برخی امور مراجعه حضوری را از طریق مراجعه به دفتر استانی مرکز مالکیت معنوی استان مازندران پیگیری کنید.

ثبت نشان تجاری و برند در شمال کشور

گام ششم : پرداخت حق الثبت و روزنامه رسمی نوبت دوم برند و علامت تجاری در ساری

پس از اینکه مراجعه حضوری به اداره مالکیت معنوی کشور و تحویل کپی برابر با اصل مدارک انجام شد. به شما اجازه داده می شود که در سامانه حق الثبت را پرداخت کنید.

پس از دریافت حق الثبت برند به متقاضی تعلق می گیرد، اما لازم است که این موضوع از طریق انتشار آگهی در روزنامه به اطلاع عموم برسد.

گام هفتم : تحویل اصل سند برند و تصدیق ۱۰ ساله آن

مرحله نهایی ثبت برند و علامت تجاری در ساری تصدیق سند مالکیت برند به نام متقاضی می باشد. در این مرحله شما باید یک نسخه از دو روزنامه رسمی منتشر شده و اظهارنامه ثبت برند و همچنین نمونه تصویر برند در یک صفحه به اداره مالکیت معنوی تحویل دهید و اصل سند برند و علامت ثبت شده در مازندران را تحویل بگیرید. لازم به ذکر است که برند ثبت شده از تاریخ ارسال اظهارنامه به مدت ده سال اعتبار دارد.

نکته مهم در خصوص هزینه های ثبت برند اینکه هزینه ثبت برند براساس اینکه متقاضی ثبت برند شخص حقیقی باشد یا شخص حقوقی از جمله شرکت های تجاری سهامی عام و خاص و سایر شرکت های متفاوت خواهد بود.

مدارک لازم برای ثبت برند به نام متقاضی شخص حقیقی

  1. تصویر شناسنامه و کارت ملی شخص حقیقی
  2. تصویر مجوز فعالیت که به تایید دفاتر اسناد رسمی رسیده باشد
  3. اطلاعات شخصی از قبیل آدرس و کدپستی و شماره تلفن همراه و ثابت متقاضی

مدارک لازم برای متقاضی شخص حقوقی(شرکت های تجاری) متقاضی ثبت برند

  1. تصویر کارت ملی و شناسنامه تمام افرادی که در شرکت مطابق اساسامه حق امضا دارند
  2. تصویر روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آگهی آخرین تغییرات شرکت
  3. تصویر مجوز فعالیت
  4. اطلاعات شرکت از قبیل آدرس و کد پستی و شناسه ملی شرکت و شماره تلفن شرکت و ....

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صمد بخشی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
عرض ادب و احترام
شما کارای ثبت برند در قائم شهر از استان مازندران رو هم انجام میدید؟ نحوه همکاری باهاتون به چه صورته؟
سلام لطفاً با این شماره مدیر مازندران تماس بگیرید
09121260118
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار