تا هفته اول آذر ماه امسال، اطلاعات مكاني 124 هزار و 687 قطعه زمين كشاورزي این شهرستان به مساحت 47 هزار و 250 هكتار در سامانه يكپارچه سازي اطلاعات كشاورزي (سياك) ترسیم شد
کد خبر: ۱۰۷۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 29 November 2022
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی بابل از ترسیم و ثبت اطلاعات 47 هزار و 250 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان در سامانه یکپارچه اطلاعات کشاورزی (سیاک) خبر داد.

محسن علی گل زاده اظهار کرد: با اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، اطلاعاتی دقیق از اراضی و سطح کشت احصا می‌شود که برای برنامه ریزی‌های کلان و تنظیم عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی ضروری است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: تا هفته اول آذر ماه امسال، اطلاعات مكاني 124 هزار و 687 قطعه زمين كشاورزي این شهرستان به مساحت 47 هزار و 250 هكتار در سامانه يكپارچه سازي اطلاعات كشاورزي (سياك) ترسیم شد.

 

این مسوول تصریح کرد: این طرح در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور اجرای سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، تهیه نقشه های اراضی کشاورزی و سایر واحدهای تولیدی، نرم افزار پایگاه اطلاعات مکانی، طراحی و امکان رقومی سازی و جمع آوری و ورود اطلاعات به صورت وب سرویس اجرا می شود.

 

وی برنامه‌ ریزی برای دریافت اطلاعات موثر در مدیریت کشاورزی، برنامه‌ریزی برای کشت و تولید محصولات کشاورزی و مقابله با مخاطرات به هنگام حوادث غیرمترقبه را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار