کد خبر: ۱۰۸۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 01 December 2022

اداره کل مدیریت بحران مازندران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

از امروز پنجشنبه ۱۰ آذر تا دوشنبه ۱۴ آذر با شکل گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی، شاهد بارش متناوب باران، وزش باد، کاهش دما (بین ۴ تا ۸ درجه)، مواج شدن دریا و در ارتفاعات مه گرفتگی همراه با بارش برف در استان خواهیم بود.


بر اساس این اطلاعیه آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب محلی، پر شدن رودخانه‌های استان، پدیده مه و کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.


توصیه‌های مدیریت بحران مازندران به مردم استان و مسافرین:
۱- از تردد، تفرج و برپایی چادر و کمپ در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و فضا‌های باز جداً خودداری شود.


۲ - رانندگان هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی استان به ویژه در هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، با همراه داشتن زنجیر چرخ و رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از ماموران پلیس راه و نیرو‌های راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.


۳-کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش بینی رعد و برق و بارش‌های رگباری، از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.


۴- دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها؛ فضا‌های باز، ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری کنند.

۵- از قایقرانی، شنا، صیادی و انجام ورزش‌های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری شود


۶- شهرداران استان نسبت به پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر و نیز بازدید و تابلو‌ها و بیلبورد‌های تبلیغاتی و سازه‌های موقتی در سطح شهر‌ها اقدام لازم مبذول نمایند.


۷- صاحبان واحد‌های پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه‌ها و صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه، اقدامات و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارت احتمالی را به عمل آورند.


۸- به کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته را داشته باشند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار