در کنار آزادراه‌ها به عنوان محور ورودی استان مازندران که با قوت در دستور کار است، ۲۴ پروژه در دست اقدام است که موافقت ۵ هزار میلیارد تومان اخذ شده و ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تهاتر زمین امضا شده و تلاش داریم تا بخش زیادی از پروژه را به قرارگاه سازندگی سپاه واگذار شود
کد خبر: ۱۰۸۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ 02 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، معاون عمرانی استاندار مازندران در گفت و گویی اظهار داشت:

آزاد راه چالوس به رامسر به همت استاندار بزودی کلنگ زنی می شود

بر اساس این گزارش تامین اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای پروژه های محرومیت زدایی استان مازندران در نظر گرفته شده است.
رضاعلیخانی، گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت برای پروژه های محرومیت زدایی استان اختصاص یافته است و اکنون نیز قرارداد ۱۲۰۰ میلیارد تومانی برای ۱۴۵ پروژه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای مناطق محروم استان در دست اقدام است و منعقد می شود. ‎

علیخانی گفت: علت عقب ماندگی پروژه های استان مازندران به ضعف نظارت، ضعف پیمانکاران، مشکلات بودجه و اعتبارات، تغییرات شرایط قراردادها، اختلاف بین دستگاهها، محدودیت های زیست محیطی و منابع طبیعی است که تلاش داریم تا با مدیریت جهادی پروژه های چابک داشته و پاسخگو و هوشمند عمل کنیم.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی در دست انجام استان تصریح کرد: در کنار آزادراه‌ها به عنوان محور ورودی استان مازندران که با قوت در دستور کار است، ۲۴ پروژه در دست اقدام است که موافقت ۵ هزار میلیارد تومان اخذ شده و ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تهاتر زمین امضا شده و تلاش داریم تا بخش زیادی از پروژه را به قرارگاه سازندگی سپاه واگذار شود.

معاون عمرانی استاندار گفت: در کنار این سه هزار میلیارد تومان، در هفته دولت امسال ۹۳۵ افتتاح پروژه و ۲۰۷ کلنگ زنی در مازندران عملیاتی شد، بخشی از مشکل اعتباری سد هراز انجام شد تا از توقف پروژه جلوگیری شود، حل مشکل ۵ هزار میلیارد تومانی ۴۸ پروژه برق استان، تامین اعتبار ماده ۵۶ برای آزادراه‌ها، پیشرفت ۱۰۰ درصدی زباله سوز نوشهر، پیشرفت ۹۲ درصدی زباله سوز ساری، رفع مشکلات کمپوست نور و بهشهر، انعقاد تفاهم نامه با تعاون بسیج برای احداث ۳۰ نقطه گردشگری سواحل استان، حل مشکل زمین تصفیه خانه فریدونکنار، ارتقا ۸۰ درصدی ماشین آلات استان از جمله اقدامات انجام شده بود.

وی یادآور شد: ساخت ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی و ۶۰ کیلومتر روکش که در مجموع ۸۰ روستا بهسازی، مرمت و نوسازی شد و ۱۳۰ کیلومتر روکش راه های شریانی استان اجرایی شد.

به گفته علیخانی، آزاده راه چالوس به رامسر به همت استاندار و نماینده مجلس در دست انجام است که بزودی کلنگ زنی می شود و همچنین ۲ هزار و ۵۵۸ روستا در این مدت گازرسانی شد و تا سال ۱۴۰۲ تلاش است که ۹۸ درصد روستاهای مازندران گازدار شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: اجرای ۱۴ درصد روشنایی راه استان، نهضت ملی آسفالت شهر و روستا، طرح های گردشگری، تبدیل بخشی از گاردریل های فلزی استان به بتن از دیگر کارهای انجام شده در این مدت بود.

علیخانی گفت: تلاش شد تا حمل و نقل هوایی محموله های مازندران به ۴ کشور حاشیه دریای خزر تا بلاروس انجام شود و همچنین اجرای کشتی گردشگری به زودی اجرایی می شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار