نماینده ولی فقیه مازندران
محتوای قانون اساسی دینی و قانونی است و اگر کسی به بعد دینی قضیه‌ای اعتراض دارد باید لااقل به بعد قانونی آن احترام بگذارد. رعایت قانون در هر کشوری الزامی است
کد خبر: ۱۰۸۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 02 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام جمعه ساری، 11 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به این حدیث امام صادق(ع) که می‌فرماید «یامَعْشَر الشِّيعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَينا کونُوا لَنا زَيْناً وَ لا تَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً»، گفت:

شیعیان به اهل بیت منسوب هستند، باید به‌گونه‌ای رفتار کنند که موجب افتخار و زینت ائمه اطهار(ع) باشد. اگر تقوا پیشه کنیم رفتار ما یقینا موجب زینت اهل بیت(ع) خواهد بود، لذا خودم و همه شما نمازگزاران را به رعایت تقوا توصیه می‌کنم.
وی ضمن گرامیداشت یاد و نام میرزا کوچک‌خان جنگلی بیان کرد: حرکت در مسیر این بزرگان دینی و ملی موجب سعادت انسان می‌شود.
امام‌جمعه ساری با اشاره به روز معلول گفت: جامعه به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی باید وظایف انسانی و قانونی خود را نسبت به جامعه معلولان ادا کنند.
وی به روز قانون اساسی نیز اشاره کرد و ادامه داد: محتوای قانون اساسی دینی و قانونی است و اگر کسی به بعد دینی قضیه‌ای اعتراض دارد باید لااقل به بعد قانونی آن احترام بگذارد. رعایت قانون در هر کشوری الزامی است؛ به‌طور نمونه رعایت حجاب قانون است و باید از آن پیروی کرد.
محمدی لائینی با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو اظهار کرد: رویکرد ۱۶ آذر، رویکرد ضدآمریکایی است و باید این جایگاه برای دانشجویان تبیین و ترویج شود.
خطیب جمعه ساری ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید مدافع امنیت احمد صالحی، گفت: این شهید والامقام جوانی زیبنده و شایسته بود و فقدان این جوانان توانمند و انقلابی رنج‌آور است.
وی با بیان اینکه حساب اغتشاشات از مطالبات جداست و مسئولان باید پاسخ‌گوی مطالبات باغداران و کشاورزان باشند، تأکید کرد: استاندار مازندران برای رفع دغدغه باغداران و کشاورزان استان ورود کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار