کد خبر: ۱۰۸۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 05 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، در پی بالاگرفتن مشکلات کشاورزان مازندرانی به سبب رکود بازار محصولات برنج و مرکبات، رئیس ‏مجمع نمایندگان مازندران طی ۲ نامه خطاب به معاون اول رئیس جمهور خواستار حمایت و تشکیل ‏کارگروهی برای بررسی و رفع چالش بوجود آمده شد.‏

مشکلات کشاورزی و کشاورزان استان مازندران قصه پرغصه‌ایست که تازگی ندارد و هر سال پس از فصل برداشت محصولات زراعی و باغی از جمله برنج و مرکبات چون زخمی مزمن دوباره سرباز کرده و مشکل آفرین می‌شود.

امسال اما با توجه به مشکلات تورمی و رکود بازار موضوع نگران کننده به نظر می رسد به‌طوری‌که منجر به برگزاری جلسه مشترک بین مجمع نمایندگان استان با استاندار مازندران شد.

در این نشست مسئولان درباره نارضایتی باغداران و برنجکاران از وضعیت نامطلوب بازار و دپوی ۶۰۰ هزار تن برنج تولیدی امسال در کارخانه‌های شالیکوبی استان و نیز کاهش قیمت مرکبات در سال جاری بحث و گفت‌وگو کرده و در نهایت با اشاره به بحرانی بودن وضعیت برنجکاران و باغداران مرکبات، بر لزوم تشکیل کارگروه پایش، بررسی و پیگیری روند حمایت از تولیدکنندگان این محصولات در سطح ملی و استانی تاکید کردند.

اما بیان مسئله به همین‌ جلسه ختم نشد و به جایی رسید که سرانجام صدای نماینده ولی فقیه در استان مازندران را هم درآورد و آیت محمدی لائینی در خطبه دوم نماز جمعه ۱۱ آذرماه به مشکلات کشاورزان پرداخت و خواستار حل و فصل چالش‌های شالیکاران و باغداران از سوی مسئولان استانی شد.

در پی این اتفاقات بود که رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با توجه به بحرانی توصیف کردن شرایط در نهایت طی ۲ نامه خطاب به محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، خواستار حمایت ویژه دولت و تشکیل کارگروهی برای بررسی و رفع این چالش شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار