باید واقف باشیم زیرساخت های فعلی پاسخگوی مردم بومی این شهرستان نبوده و با ورود گردشگران شاهد چالش ها و مشکلات عدیده ای هستیم که عدم مطالبه گری، بی تحرکی، بی توجهی و ناکار آمدی برخی مسئولین ضعف بزرگ شهرستان رامسر در بخش مدیریتی است که سبب رکود و چالش در تحقق برنامه‌ها و اهداف دولت شده است
کد خبر: ۱۰۸۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 24 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، تقویت زیرساخت ها حلقه مفقوده شهرستان رامسر می باشد

در برابر ضعف زیرساخت های شهرستان رامسر چه کسی پاسخگوست؟!

آیا زیرساخت های کنونی شهرستان رامسر پاسخگوی ورود گردشگران داخلی و خارجی است؟!

 توسعه رامسر در گرو حذف جلسات تشریفاتی و فاقد بازخورد و مطالبه گری مسئولین در تخصیص اعتبارات جهت تقویت پروژه ها و زیر ساخت ها است

با توسعه زیرساخت های فرودگاهی و ایجاد مرز هوایی شاهد بین المللی شدن فرودگاه شهدای رامسر و برقراری پروازهای خارجی خواهیم بود که با ورود توریست خارجی حجم زیر ساخت ها و خدمات دهی باید افزایش یابد.

اما سوال اینجاست؛ در شرایط کنونی که زیر ساخت های رامسر پاسخگوی مردم این شهرستان و گردشگران داخلی نبوده است، با ورود گردشگران خارجی و مواجهه با انبوهی از چالش ها در بخش زیر ساختی چگونه میتوان خدمات رسانی مطلوبی ارائه داد؟!

در سال‌های اخیر شاهد خدمات مطلوب انقلاب اسلامی بوده ایم که اقدامات بزرگی انجام شده و دستاوردهای خوبی در بر داشته؛ اما بدلیل حجم گسترده ساخت و سازهای مالکین غیر بومی و تبلیغات گسترده برای گردشگری؛ زیر ساخت ها، امکانات و تجهیزات به میزان افزایش جمعیت گسترده نشده و افزایش نیافته است.

پتانسیلها و ظرفیت های خاص و منحصر بفرد باید سبب اشتغالزایی و رونق تولید داخلی شوند، اما طبق آمار بررسی شود به چه میزان تحقق یافته است.

استاندار مازندران که در ماه های اخیر جهت برنامه ریزی جهت احداث شهرک سلامت به رامسر سفر کرده بود، بر این امر واقف باشد لازمه ایجاد چنین شهرک هایی در ابتدا توسعه زیر ساخت ها در تمامی بخش هاست که مغفول مانده است.

آقای استاندار، شاید برخی مدیران شهرستانی جهت حفظ میز ریاست همه چیز را نزد شما گل و بلبل جلوه میدهند و توان مطالبه گری نسبت به حل مشکلات و تقویت زیر ساخت های فعلی را ندارند، اما لازم است بدانید رفع مشکلات زیر ساختی منطقه نیازمند همت حضرتعالی در مطالبه گری و تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

سفرهای استانی استاندار مازندران در شهرهای شرق استان پررنگ اما در غرب استان بسیار ناچیز و کمرنگ بود و هنوز رامسر و مسئولین و مردمانش در انتظار تحقق وعده استاندار در سفر یک روزه به شهرستان رامسر هستند که شاید طرح و برنامه ای جهت حل مشکلات منطقه و مردم وجود ندارد، اما مطالبات مردمی و چالش های شهرستان همچنان بر زمین مانده است!

رامسر، عروس شهرهای ایران با نام و شهره جهانی و ملی، بواسطه طبیعت بکر و سواحل زیبا خواستگاه اصلی گردشگران و مسافران است.

سالهاست نام شهر نمونه گردشگری را یدک میکشیم، اما باید واقف باشیم زیرساخت های فعلی پاسخگوی مردم بومی این شهرستان نبوده و با ورود گردشگران شاهد چالش ها و مشکلات عدیده ای هستیم که عدم مطالبه گری، بی تحرکی، بی توجهی و ناکار آمدی برخی مسئولین ضعف بزرگ شهرستان رامسر در بخش مدیریتی است که سبب رکود و چالش در تحقق برنامه‌ها و اهداف دولت شده است.

معضل ترافیک در ایام نوروز و تابستان چالش بزرگی در شهرستان رامسر بوده که سبب میشود گردشگران و شهروندان برای طی کوتاه ترین مسافت ساعت ها با ترافیک مواجه شوند که زیبنده شهر نمونه گردشگری رامسر نیست.

اقدام جهادی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رامسر جهت بازگشایی کنار گذر قائمیه گام اول جهت روان سازی و کاهش ترافیک بوده که بخشی از بار ترافیکی را کاهش می دهد، اما حل مشکل ترافیک در رامسر نیازمند احداث و بازگشایی راه های مواصلاتی و تخصیص اعتبارات ملی و استانی جهت اجرای پروژه است که با مطالبه گری مسئولین شهرستانی اقدام مناسبی از سوی مسئولین استانی و ملی انجام نشده است.

ضعف زیرساخت های آبی و فرسوده بودن شبکه آب، خصوصا در ایام نوروز و تابستان سبب قطعی و افت فشار آب در برخی نقاط شهر و روستا می‌شود که این امر نیز نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی جهت تقویت زیر ساخت های آبی است.

انباشت زباله در کلاکولی و هزینه های گزاف جمع آوری و حمل زباله به این مکان سالهاست بعنوان چالش بزرگی در نابودی طبیعت بود که دستگاه پردازش زباله نصب و به گفته شهردار رامسر خرید دستگاه زباله سوز با اعتبار تقریبی ده میلیارد تومانی در دست اقدام است.

گرانی افسار گسیخته و چالش های اقتصادی سبب کاهش قدرت خرید خانواده ها و رکود بازار شده است که نیازمند اقدام فوری مجلس شورای اسلامی و دولت جهت کاهش قیمت ها و کنترل بازار هستیم.

متولیان فرهنگی شهرستان رامسر طرح و برنامه مناسبی جهت احیای گردشگری اسلامی و اجرای برنامه های فرهنگی، مذهبی و اعیاد در دستور کار قرار دهند تا با ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی، گردشگری اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

آقایان مسئول که وقت شریف تان را در برخی جلسات تشریفاتی، غیر تخصصی و فاقد بازخورد سپری میکنید، پاسخگو باشید؛ جهت توسعه شهرستان رامسر و تقویت زیر ساخت ها چه طرح و برنامه ای در دستور کار دارید ؟!

سالهاست مشکلات و چالش های شهرستان رامسر را که همه بر آن واقف هستند از طریق رسانه مطالبه گری کردیم، اما در برخی موارد گوش شنوا و چشم بینایی جهت توسعه و حل مشکلات شهرستان رامسر وجود ندارد.

پیشنهاد میکنم این بار سفر استانی ریاست جمهوری از غرب استان مازندران و رامسر آغاز شود تا شاهد این باشند شهری که خدمات جهانی و ملی به گردشگران، مسافران و شهروندان میدهد؛ فاقد زیر ساخت های مناسب و با فقدان مدیریت تخصصی مواجه است و با افزایش جمعیت و ساخت و سازها ضعف زیر ساخت ها تشدید شده است.

شهری که ماه هاست در صدور احکام برخی مدیران عاجز مانده و با سرپرستی اداره میشود، دیگر انگیزه ای برای آن مدیر که حکم ریاست را اخذ نکرده باقی نمی‌ماند و رامسر همچنان در بیشتر ادارات ماه هاست شهر سرپرست ها و فاقد احکام ریاست است که سوال این روزهای مردم و محافل است.

آقایان مسئول در برابر خون شهدا که امنیت امروز ما مرهون رشادت های آنهاست و خواسته ها، مطالبات مردمی ،ضعف زیر ساخت ها و مشکلات پیش روی باید پاسخگو و پیگیر باشید و چنانچه توان مدیریتی و عزم جدی ندارید با یک برگه استعفا جایگاه خود را به مدیران جهادی و انقلابی دهید تا شاهد رویکرد مطلوب در توسعه و تحول شهرستان رامسر باشیم.

اما نکته آخر و سوال از مسئولین امر؛ در برابر تحقق شعار سال مقام معظم رهبری( رونق تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) با گذشت ده ماه از سال جاری چند جلسه برگزار و چه اقداماتی انجام شده است؟ ( یادتان باشد حضرت آقا فرمودند شعار سال را بر درب اتاق کار نصب نکنید، بلکه به آن عمل کنید)

یادداشت: جلال کمالی/ خبرنگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار