کد خبر: ۱۰۸۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ 27 January 2023

عباس پور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اصلاح واریته های مرکبات گفت: ارقام مرکبات در استان صنعتی نیست.

احسان عباس پور با بیان این که بخشی از تولیدات کشاورزی مازندران باید در چرخه صادرات قرار گیرد، گفت: همچنین بخشی از محصول باید ذخیره سازی و مابقی برای تازه خوری مصرف شود.

وی بازاررسانی و صادرات را در کنار فراروی و ذخیره سازی امری مهم بیان کرد و گفت: هنوز زنجیره تولید محصولات کشاورزی و مرکبات پس از برداشت محصول کامل نشده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت سورتینگ محصولات مرکبات در استان گفت: متاسفانه طی دو سال اخیر سورتینگ داران دچار ضرر شده بودند و امسال رغبتی برای ذخیره سازی مرکبات از سوی آن ها و باغداران وجود نداشته است.

عباس پور یادآور شد: ترس از ضرر محصول سبب شده تا ذخیره سازی کمتری در حوزه مرکبات صورت گیرد و این مسئله سبب نگرانی باغداران شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که باید ارقام جدید و متنوع و صنعتی مرکبات در استان رواج داده شود، گفت: ارقام صنعتی مرکبات برای صنایع تبدیلی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم اصلاح واریته های مرکبات در استان تاکید کرد و گفت: سرمازدگی و برداشت زودهنگام بخشی از محصول به بازار لطمه زده و در افت قیمت محصول موثر بوده است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار