کد خبر: ۱۰۸۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲ 28 January 2023

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان با بیان اینکه شناخت لازم از رقیبان جهانی دارد گفت: تا پیش از برگزاری رقابت‌های جهانی بلگراد باید در یک تورنمنت بین‌المللی دیگر خود را محک بزنم.

رحمان عموزادخلیلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آماده حضور در مسابقات بین‌المللی و جهانی است اظهار کرد: طبق برنامه‌ای که کادر فنی و فدراسیون برای تیم کشتی آزاد در نظر گرفته در اردو هستیم و شرایط بسیار مطلوب است. برخی از آزادکاران به مسابقات رنکینگ‌دار کرواسی خواهند رفت و چند کشتی‌گیر نیز هم اکنون در جام یاریگین روسیه حضور دارند. تکلیف من هنوز مشخص نیست و احتمالا بعد از تعطیلات سال نو خورشیدی مقصد اعزام من مشخص خواهد شد. هر تصمیم که کادر فنی اتخاذ کند من تابع آن هستم.

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ ادامه داد: با تصمیم کادر فنی قبل از رقابت‌های جهانی به یک تورنمنت بین‌المللی خواهم رفت تا خود را در برابر رقیبان خارجی محک بزنم. تمام حریفان من در سطح جهان مشخص هستند و پیگیر نتایج آنان هستم. شناخت لازم از سبک کشتی و فنون آنان دارم و با برنامه در برابر آنان حضور پیدا خواهم کرد.

دارنده مدال طلای کشتی جوانان جهان این را هم گفت: همیشه برای پیروزی به روی تشک خواهم رفت اما مسابقات قابل پیش‌بینی نیست. تلاشم این است دست پر از تورنمنت‌های خارجی به کشور بازگردم و نقشی در شاد کردن دل مردم ایران داشته باشم. هدف اصلی من در سال ۲۰۲۳ تکرار مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان است. رقابت‌های جهانی امسال نیز در صربستان برگزار خواهد شد و فرصتی است تا پرچم ایران را در سالن به اهتزاز دربیاورم. در مسابقات سال گذشته چند حریفم غایب بودند که از آنان نیز شناخت لازم را دارم. مسابقات سال ۲۰۲۳ بسیار مهم و حیاتی است زیرا سهمیه المپیک پاریس در آن توزیع می‌شود


آزادکار کشتی ایران در خصوص احتمال تغییر وزن خود نیز گفت:‌ تا المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم خواهم ماند اما بعد از آوردگاه پاریس احتمال تغییر وزنم وجود دارد. شاید به وزن ۷۰ یا ۷۴ کیلوگرم بروم.

مرد بی‌رحم کشتی ایران در خصوص پاداش‌ ملی‌پوشان کشتی نیز گفت: نمی خواهم کشتی را با فوتبال مقایسه کنم و مدعی نیستم که به فوتبالیست‌ها نباید پاداش داده شود اما کشتی نیز به توجه خاص نیاز دارد. این رشته افتخارات زیادی را کسب کرده و باید نگاه ویژه نیز به آن باشد. تمام کشتی‌گیران به عشق مردم مبارزه می‌کنند و باید این مورد توجه مسوولان ورزش قرار گیرد.

ناکامی برادر دوقلوی رحمان عموزاد در مسابقات قهرمانی کشور از دیگر مباحث مورد نظر قهرمان جهان بود. وی در این زمینه گفت: محمدعلی تمریناتش را به تنهایی ادامه داد و موفق شد با کسب عنوان قهرمانی مازندران به قهرمانی کشور که مسابقات انتخابی تیم ملی بود، رسید. برادرم در این مسابقات کشتی خودش را نگرفت و به حریفی باخت که پیش از این ۲ بار وی را شکست داده بود. محمدعلی نیاز به تلاش و زمان بیشتر دارد و امیدوارم هر چه زودتر بتواند خود را به تیم ملی برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار