آیا این امکان وجود نداشت از ظرفیت حضور مسئولین ملی در رامسر بهره گیری مناسبی شود و از مشکلات و پروژه های نیمه تمام بازدید و اعتبار در نظر گرفته شود؟
کد خبر: ۱۰۸۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲ 29 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، عدم مطالبه گری مناسب مسئولین شهرستان رامسر در سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به این شهرستان سوال برانگیز است.

تقویت زیر ساخت ها و توسعه رامسر چه زمانی رقم خواهد خورد؟!

از سفرهای تشریفاتی برخی مسئولین ملی و استانی به رامسر پرهیز شده و حل مشکلات و توسعه منطقه در اولویت قرار گیرد

کرسی آزاد اندیشی با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و دیگر مسئولین در رامسر برگزار شد‌.

در این نشست معاون پارلمانی ریاست جمهوری به بیان عملکرد دولت و مقایسه آن با عملکرد دولت گذشته پرداخت و حاضران در جلسه سوال هایی را بر برگه کاغذ نوشتند که به تک تک آنها پاسخ داد.

در نهایت پایان جلسه با گفت و گوها در حوزه های مختلف به پایان رسید و معاون ریاست جمهوری با حضور در نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداخت.

قدوم مبارک معاون ریاست جمهوری به شهرستان رامسر را ارج مینهیم، اما اشکال کار اینجاست که با توجه به مشکلات زیر ساختی در شهرستان رامسر و عدم تحقق و توسعه گردشگری در بخش زیرساخت‌ها، مسئولین شهرستان رامسر از ظرفیت معاون پارلمانی رئیس جمهور در جهت مطالبه گری و حل مشکلات بهره گیری نکردند.

برگزاری چنین نشست هایی شاید در بخش شفاف سازی خدمات دولت و گفت و گوی چهره به چهره با مردم سبب ایجاد نشاط و امید در بین مردم شود، اما با توجه به مشکلات اقتصادی، معیشتی، مسکن، اشتغال و ... که دغدغه اصلی مردم عزیزمان است، مسئولین ارشد کشور، استان و شهرستان رامسر پاسخگو واقف باشند که صرفا برگزاری چنین نشست های تشریفاتی و فاقد بازخورد دوای درد مردم نیست و هیچ رهاورد و پیامی برای اصلاح امور اقتصادی و .... در جامعه ندارد.

آیا این امکان وجود نداشت از ظرفیت حضور مسئولین ملی در رامسر بهره گیری مناسبی شود و از مشکلات و پروژه های نیمه تمام بازدید و اعتبار در نظر گرفته شود؟

رامسر تفریحگاه مسئولین ملی و استانی شده و هر پنج شنبه و جمعه شاهد حضور برخی مدیران جهت تفریح و گشت و گذار هستیم که هیچ بازخوردی جهت توسعه شهرستان نداشته و تشریفاتی است.

دولت و مجلس باید قاطعانه در برابر حل مشکلات و توسعه کشور پیگیر باشند و هر گونه غفلت و بی تفاوتی سبب پایمال شدن خون شهدای عزیزمان خواهد شد.

بعنوان مثال در ماه های اخیر شاهد سفر  استاندار مازندران به شهرستان رامسر بودیم و در بازدید از روستای گاو رمک که فاقد زیرساخت های مناسب و جزء عرصه های منابع طبیعی بوده، اعلام شد اقدام به احداث شهرک سلامت خواهد شد که با توجه به شرایط سخت اقتصادی و قرار داشتن در عرصه های منابع طبیعی امکان پذیر نخواهد بود.

استاندار که در سفرهای استانی، شهرستان رامسر را نادیده گرفته و همچنان برخی شهرهای شرق استان مورد بازدید ایشان قرار گرفته و در این بین شاید استاندار فراموش کرده رامسر نیز جزء مازندران است!

برخی مسئولین ارشد کشور و استان نیز برای صرف شام و از هلی کوپتر پیاده شدن و سوار بر هواپیما شدن رامسر را انتخاب کرده اند و حتی یک دقیقه از مشکلات و پروژه های رامسر بازدید نداشته اند.

این ضعف ها به عدم مطالبه گری مسئولین ارشد شهرستان در جهت حل مشکلات و توسعه منطقه معطوف می‌شود و برخی ها حفظ صندلی و میز ریاست را بر توسعه منطقه ترجیح می دهند.

گاها شاهد برخی جلسات تکراری و فاقد بازخورد در شهرستان رامسر هستیم که فقط جنبه ارائه آمار به استان داشته و تشریفاتی است، بعنوان مثال در جلسات کارگروه اشتغال به چه میزان جهت اشتغالزایی جوانان منطقه طرح و برنامه تدوین شده و چند نفر شاغل شده اند؟! و در جلسات شورای ترافیک به چه میزان تخصصی تصمیم گیری شده و اگر روند کار مطلوب است، چرا بیکاری و ترافیک در این دو مورد رواج دارد!

عدم استفاده مناسب از ظرفیت های خاص در حوزه های گردشگری، کشاورزی، دامداری و صنعتی چالش بزرگی است که نیاز به اتاق فکر تخصصی و پیگیری های مستمر دارد، چرا که دغدغه حضرت آقا در بیانات شان اشتغال جوانان و توسعه کشور است.

در برخی موارد شهرستان رامسر قربانی تصمیم گیری های غلط در انتصاب برخی مدیران ناکار آمد و غیر تخصصی و عدم روند مطلوب کاری این افراد است که سبب نارضایتی مردم و گاها شاهد دستگیری برخی مدیران فاسد از سوی دستگاه های نظارتی و دادگستری هستیم.

طرح، برنامه و اهداف مشخص حلقه مفقوده برخی مدیران بی انگیزه و بی تفاوت نسبت به توسعه شهرستان رامسر است و پایش عملکرد مدیران باید در دستور کار قرار گیرد تا سبب رضایت مندی عموم شود‌.

پرهیز از انتصاب های سفارشی، جناحی و احساسی نیز از جمله مواردی است که باید از دستگاه اداری حذف شده و در انتصاب یک مدیر شایسته سالاری و تخصص لحاظ شود.

اما چرا گاها برخی مسئولین نسبت به توسعه شهرستان رامسر غافل شده اند و با وجود سالها مشکلات زیر ساختی در بخش های مختلف مطالبه به حقی انجام نداده اند تا منتج به نتیجه شود.

یادداشت: جلال کمالی/ خبرنگار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار