کد خبر: ۱۰۹۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲ 02 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ،  دکتر سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با محوریت بررسی تراز مالی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نقطه نظرات خود را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش دکتر سید شمس الدین حسینی نماینده مردم شریف تنکابن رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث واگذاری یا فروش سهام نباید این موضوع را در حد یک تراز حسابداری تقلیل بدهیم، سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون اجرای این سیاست آمده بودند تا ساختار اقتصاد ایران اصلاح شود و با جلب مشارکت بخش غیر دولتی، دولت را از فعالیت هایی که در شأن دولت ها و شأن حکمرانی نیست خارج کند.

در لایحه بودجه ۱۴۰۲ فقط مسئله این نیست که ما چقدر واگذار میکنیم بلکه کیفیت واگذاری و روش واگذاری بسیار مهم است شرط لازم این است که دولت از فعالیت اقتصادی خارج بشود ولی شرط کافی کیفیت برون رفت است.

در ادامه سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی با انتقاد از برخی از دستگاهها و سازمان ها مانند وزارت نفت ویا شرکت نفت و شرکت های زیرمجموعه انها که عملا از واگذاری ها استنکاف کرده بودند از وزیر اقتصاد و امور دارایی درخواست کرد که گزارشی ارایه کند از اینکه چرا برخی از شرکت ها از گروههای مختلف واگذاری خارج شدند و هنوز به هیچ گروه دیگری نپیوستند و با شیوه های رندانه دور زدن و گریز از قانون برخورد کند.

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در بحث واگذاری ها نه زمینه فرهنگی آن را فراهم کردیم نه پشتوانه حقوقی و نه پشتوانه قضایی آن را فراهم کرده ایم و با این روش رقم کسری بودجه محقق نمیشود بیاییم دولت و مجلس دست به دست هم بدهیم و این نقیصه رو برطرف کنیم.

شمس الدین حسینی رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ در بخش دوم سخنان خود که مربوط به مبحث  اوراق مالی بود با ذکر این نکته که اوراق مالی ابزاری هست که دولت برای تامین کسری بودجه از آن استفاده میکند، سه نکته را در رابطه با  مبحث اوراق حائز اهمیت دانست یکی اینکه خریداران این اوراق چه کسانی هستند دوم ظرفیت خریداران اوراق در نظر گرفته شود و سوم تنوع روش های تامین مالی است که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ احکام خوبی در خصوص تنوع  بخشی به تامین مالی آمده است ولی باید تکمیل شود.

در پایان شمس الدین حسینی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ همت اوراق منتشر می‌کنیم و در مقایسه قانون بودجه سال گذشته و لایحه بودجه امسال به این نکته باید توجه کرد به سخنان خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار