کد خبر: ۱۰۹۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 02 February 2023

حرکت به سمت ارائه آموزش های فناوری های نوین و استفاده از شیوه های نوین آموزشی مانند آموزش های مجازی و شبیه سازها به برکت انقلاب اسلامی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران شروع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از عوامل رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه، تربیت نیروی انسانی کارآمد است و آموز ش های فنی و حرفه ای نیز یکی از راهکارهای تربیت کننده نیروی انسانی ماهر و متخصص است، مهمتر از آن مدیریت آموزش‌های فنی و حرفه ای همسو با مشاغل مبتنی بر فناوری‌های نوین و نیازهای روز جامعه است ، رویکردی که دولت سیزدهم با هدف اشتغال پایدار به آن توجه جدی کرده است.
توسعه اقتصادی هر کشوری به میزان تخصص و مهارت افراد آن جامعه و ایجاد بستر اشتغال نیروهای فعال آن جامعه است و برای داشتن اقتصادی پویا و کارامد، نقش مهارت آموزی بسیار برجسته است .
مهارت، به طور کلی ایجاد تغییر در رفتار فرد است اما اجرای برنامه های آموزشی علاوه بر تغییرات مثبت رفتاری، مزایای دیگری از جمله افزایش بهره وری و کارایی تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری را در پی خواهد داشت و بر همین اساس نیز مهارت آموزی یکی از مهمترین عوامل کلیدی در موفقیت اقتصادی هر کشور محسوب می شود.
به موجب مواد ۱۰۷ و ۱۰۸ قانون کار جمهوری اســلامی ایران، ســازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور عهده دار آموزش جوانان و کارجویان غیرماهرانه و بازآموزی و ارتقا مهارت کارگران شاغل و تربیت و تأمین مربیان فنی و حرفه ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار