کد خبر: ۱۰۹۰۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 03 February 2023

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: سیستم صداوسیما از نظر فنی و محتوایی باید تغییر پیدا کند، صداوسیمای ما باید نگاهی انقلابی‌تر و جهادی‌تر داشته باشد، بخشی از نابسامانی‌های جامعه به صداوسیما برمی‌گردد، نگفتن ضعف هنر نیست گفتن آن و برطرف کردن آن هنر است.


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در آئین افتتاحیه پروژه‌های فنی صدا وسیما مازندران (اچ دی سازی)، ضمن تبریک ایام دهه فجر و مناسبت‌های ماه رجب، اظهار کرد: ما حدود ۱۴ هزار روحانی، عالم و فاضل در استان و حوزه علمیه قم و مشهد داریم که ظرفیت عظیمی هستند، مساجد، تکایا و حسینیه های ما برگ‌های زرین و سرمایه فرهنگی هستند.

وی افزود: در کنار سرمایه‌های فرهنگی سرمایه‌های علمی و مراکز علمی فراوان مردمی کاملا معتقد داریم که نشان از نگاه فرهنگی، ولایی و ارزشی است که در این استان حاکم است.

آیت الله محمدی لایینی با اشاره به ارائه ۴هزار و ۶۰۰ سند املاک دوران پهلوی به مردم نوشهر و تبدیل آن به اسناد ملت، گفت: این اقدامی بود که در دهه فجر امسال زیر سایه این انقلاب انجام شد، در انقلاب املاک غصبی پس داده شد، آن هم در قالب اسناد قابل اتکا که اگر مردم خودشان بخواهند این سندها را دریافت کنند زمانبر و هزینه‌بر است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین عنوان کرد: وقتی یک مسئول بالادستی در استان حضور پیدا می‌کند باید درباره کم و کسری‌ها صحبت کنیم من فکر نمی‌کنم این مرکزی که داریم در شان مردم استان با این سابقه باشد، می‌گویند چرا در تصویرهای شبکه مازندران ضعف وجود دارد، بارها شنیده ایم، بعضی ها به همین‌ بهانه ها به سمت ماهواره می روند.

امام جمعه ساری با اشاره به فرموده خدای متعال، تاکید کرد: باید با قوت تهیه کنیم در هر حوزهای چه فنی چه محتوایی، در همه زمینه‌ها باید قوت تهیه کنیم، دشمنان هم با نقاط قوت ما سر جنگ دارند، مقام معظم رهبری اغتشاشات را تحلیل فرمودند که دشمن با شعار مبارزه با ضعف‌ها با قدرت ما می‌خواهند مبارزه کنند.

این مسئول ادامه داد: تهیه ابزار قوی و محتوای غنی ضرورت دارد و می‌توانیم، نشدنی در کار نیست، امام راحل فرمودند که کلمه نمی‌شود را از ذهنتان دور کنید این کلمه در قاموس ادبیات ما نباید باشد، کلید پیروزی اسلامی هم جمله ما می‌توانیم بوده است و امروز کسانی که می‌خواهند ما را به نظام سلطه و غرب پیوند دهند می‌خواهند القا کنند که ما نمی‌توانیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن نه مرد است نه در کنار آن‌ها بودن برای ما سودی دارد، نظام سلطه استکباری مرد نیست، خودمان باید مرد باشیم و روی پای خودمان بایستیم با این سابقه درخشان به خصوص مکتب پربار اهل بیت (ع) می‌توانیم تولید محتوا کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه ملی دانشگاه است، ولی دانشگاه هم دارای ضعف است، ادامه داد: دانشگاه ما فقر مهارتی دارد دوم اینکه دانشگاه‌های ما بیشتر از اینکه به مسائل کف خیابانی بپردازند به مسائل ارتقایی و مقالات علمی خود توجه دارد؛ می‌بینیم در حجم و رشد رساله‌ها و مقالات در دنیا رتبه اول را در دنیا داریم اما چرا مشکلات حل نمی‌شود سوال است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: چه کسی باید این مسائل را حل کند؟ این همه دانشگاه داریم، رسانه ملی داریم، رسانه ملی چقدر در این زمینه کار کرد؟ در زمینه مسائل فرهنگی؟ اما در دو شب بحث جراحی و معالجه سگ در رسانه ملی ما منتشر شد! این مشکل جامعه ماست؟

نماینده ولی فقیه مازندران ضمن انتقاد گفت: زمانی که مصاحبه امثال من بخواهد در صداوسیما پخش شود زمان محدود است و نهایت ۳ دقیقه! آنوقت می‌گوییم که چرا سگ‌گردانی در جامعه رواج پیدا کرده؟ پس یعنی بخشی از نابسامانی های فرهنگی به اینجا برمی‌گردد یعنی درد و درمان از اینجاست، صدا و سیما می‌تواند این ضعف‌ها را از خود دور کند، نگاه باید عوض شود.

این مسئول با بیان اینکه صداوسیمای ما باید نگاهی انقلابی تر و جهادی تر داشته باشد، اذعان داشت: در هر حال ما مدیون شهدا هستیم، سیستم صداوسیما از نظر فنی و محتوایی باید تغییر پیدا کند، ببینیم که تا چه حد توانسته آن اهداف شهدا را به پیش ببرد، بنده سالی حدود چهار بار تاکید دارم که سرودهای اوایل انقلاب که شورانگیز بوده و محتوای قرآنی دینی بسیار بالایی را دارد چرا پخش نمی‌کنید؟ باید پخش این موارد ملموس باشد، نگفتن ضعف هنر نیست گفتن آن و برطرف کردن آن هنر است. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار