باید لجستیک را در استان تقویت کنیم و به همین منظور نخستین محموله دریایی را از بندر امیرآباد صادر کردیم
کد خبر: ۱۰۹۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 04 February 2023

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر تقویت لجستیک برای صادرات محصولات گفت: امسال نخستین محموله را از طریق دریا صادر کردیم.

حسن عنایتی کلیجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه به دنبال این هستیم حوزه‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بویژه در بخش آب و خاک اتفاقات خوبی رخ دهد و به عدد قابل قبولی دست پیدا کنیم، افزود: در دولت سیزدهم و سفر هیئت دولت به مازندران اعتبارات خوبی در بخش آب و خاک اختصاص پیدا کرد و امیدواریم به موقع تخصیص پیدا کند.

وی از سرمایه گذاران خواست در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری کنند و حمایت‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد، افزود: به عنوان یک کارشناس در بخش کشاورزی عرض می‌کنم که فشار جمعیتی کشور به استان‌های شمالی بویژه مازندران زیاد است و باید بستر تولید را حفظ کنیم و این موضوع تلاش همگان را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: در کنار جهاد کشاورزی باید اتاق بازرگانی، سازمان صمت و بخش خصوصی حضور پیدا کنند تا کشاورزی مازندران همانند اکنون سربلند باشد و مشکلی در امنیت غذایی وجود نداشته باشد و تولیدکنندگان با دلگرمی اقدام به تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور مربوط به مازندران است چراکه محصولات کشاورزی مازندران باکیفیت است.

وی یادآور شد: مازندران نقش خوبی در بازار تهران و سایر استان‌ها د ارد و حتی از سایر استان‌ها تماس‌هایی داریم تا چگونه در بازار ورود پیدا کنیم اما تولید تابع عرضه و تقاضاست و در کشاورزی مازندران به موقع پای کار بودیم و به موقع در بازار ورود کردیم زیرا وقتی صحبت از امنیت و حکمرانی غذایی پیش می‌آید همه باید تلاش و همت کنند تا به نقطه مطلوب برسیم.

عنایتی تصریح کرد: امسال از ظرفیت دریایی استفاده کردیم و ۱۰ کانتینر کیوی و مرکبات را ارزان‌تر و سریع‌تر و با قیمت مناسب صادر کردیم واین نشان می‌دهد باید لجستیک را در استان تقویت کنیم و به همین منظور نخستین محموله دریایی را از بندر امیرآباد صادر کردیم. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار