شهردار شهرستان نکا گفت: امروز با افتتاح این پروژه، شاهد «بهبود عبور و مرور» ، «کاهش ترافیک» ، «زیباسازی و توسعه شهری» هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶ 04 February 2023

به گزارش تابناک مازندران، عصر امروز، در چهارمین روز از دهه مبارک فجر میدان امام رضا (ع) شهرستان نکا باحضور آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم شرق مازندران در مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و باحضور پرشور مردم فهیم نکا افتتاح گردید.

 

شهردار شهرستان نکا بیان کرد: این پروژه از پروژه های محلات هدف بازآفرینی شهرستان به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی که مجری آن شهرداری بوده است، در هفته ی دولت کلنگ زنی شد و کمتر از ۵ ماه طبق قولی که به مردم داده بودیم با هزینه ای بالغ بر ۳۰میلیارد تومان و ۲هزار و ۲۰۰ متر آزادسازی با اجرای اِلِمانِ مفهومی ، مدرن و اسلامی اجرا کردیم.

موسی خلیلی تصریح کرد: امروز با افتتاح این پروژه، شاهد «بهبود عبور و مرور» ، «کاهش ترافیک» ، «زیباسازی و توسعه شهری» هستیم و با نقش پدافندی که این میدان ایفا میکند، امیدواریم بتوانیم با پیگیریهای که انجام میشود و حمایت‌های فرماندار ، «تقاطع غیرهمسطح شرق» را هم انجام دهیم تا منطقه ی شرق از این معزل رهایی پیدا کند.

وی همچنین اعلام کرد: پروژه دیگر، «آزادسازی حریم رودخانه» است که تا اکنون آزادسازی ۱/۵ کیلومتر آن انجام شده است و پروژه ی دیگر «احداث پل چمازی» است که با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی، حدود ۲۰ روز دیگر نیاز به عملیات اجرایی دارد تا پل مونتاژ و آن محور نیز بازگشایی شود. 

افتتاح میدان امام رضا(ع) شهرستان نکا
افتتاح میدان امام رضا(ع) شهرستان نکا
افتتاح میدان امام رضا(ع) شهرستان نکا  

شهردار شهرستان نکا ابراز امیدواری کرد: با اجرای آن محور و آزادسازی مسیر ۳۰متری که از محل معوض آزادسازی کوی سجادیه و از برنامه های اساسی و محوری_زیربنایی شهرستان است، در سال آینده بتوانیم خدمات ارزنده ایی را به مردم ولایی شهرستان نکا بدهیم.

 

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، شورای شهر و شهردار شهرستان نکا، با همدلی و تلاش مثال زدنی با یکدیگر، در دو_سه سال گذشته در شهرستان پروژه های فراوانی را به بهره برداری رساندند، گفت: «سد لاستیکی» و «آزادسازی حریم رودخانه ی نکارود» که جزو آرزوهای مردم شهر بود، انجام شد و امروز شاهد افتتاح این میدان زیبا هستیم. 

افتتاح میدان امام رضا(ع) شهرستان نکا
افتتاح میدان امام رضا(ع) شهرستان نکا
افتتاح میدان امام رضا(ع) شهرستان نکا  

غلامرضا شریعتی بیان کرد: شهرداری نکا با برنامه ریزی و با حمایت مسئولان که بنده نیز در خدمت آنها می باشم، بنا است شهر نکا را به بهترین و زیباترین شهر استان مازندران تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: این شهرستان با طرح های متعدد زیباسازی از جمله؛ «پارک جنگلی قرمرض» ، «پارک جنگلی کوهسارکنده» و دهها پروژه که در حوزه ی عمران و توسعه دارد، یقیناً در چند سال آینده به بهترین و زیباترین شهر استان مازندران تبدیل خواهد شد.

 

فرماندار شهرستان نکا با خوش آمدگویی به مهمانان استانی و شهرستانی و عموم مردم، اظهار کرد: آنچیزی که امروز در این اجتماع عظیم رقم میخورد، کاری بزرگ در حوزه ی جهاد تبیین است و دست آوردی که ملموس و قابل مشاهده است از اقدام جهادی خدمتگزاران شما مردم در شهرستان نکا است که از همه آنها تشکر میکنم.

عبدالرضا بابايی با بیان اینکه، در شهرستان نکا در ایام دهه ی فجر، ۴۴پروژه به ارزش ۴۵۱ میلیارد تومان برای افتتاح و کلنگ زنی داشتیم و خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: همانطور که میدانید این رقم از «هفته ی دولت و دهه ی فجر» رقم بسیار قابل ملاحظه ای است و کارهای خوبی، هم در حوزه ی شهری و هم در حوزه ی روستایی، اتفاق افتاده است. 

افتتاح میدان امام رضا(ع) شهرستان نکا+ گزارش تصویری  

وی تصریح کرد: هیچ روستایی در شهرستان نکا وجود ندارد که ما پروژه ای در حال اجرا نداشته باشیم، مثلا در روستای کِفرات از بخش هزارجریب که وطن شهید مدافع حرم کمالی است، از ابتدای سال، گازرسانی و آبرسانی و جهت آسفالت زیرسازی شد و طرح هادی آن نیز در حال اجرا است که فقط در یک روستا ۴ کار بزرگ را از ابتدای سال تاکنون انجام دادیم.

فرماندار شهرستان نکا با بیان اینکه، عزم دولت و دستور رهبری بر این است که مشکل آب شرب کل روستاها تا پایان سال ۱۴۰۲ حل شود، خبر داد: ما به شما قول میدهیم تا هفته ی دولت در سال ۱۴۰۲ کل مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان نکا را حل کنیم.

وی همه ی این دست آوردها را مرحون امام(ره)، شهدا، خادمان و زحمتکشان امروز دانست و ابراز امیدواری کرد: بزودی شاهد «آزادسازی حاشیه ی رودخانه» باشیم تا این رودخانه محور توسعه ی شهرستان باشد و همچنین در انتهای شهر نیز شاهد «کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح» باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این مراسم گفت: افتتاح میدانی که به نام امام هشتم، امام رضا(ع) است و در مدت ۵ماه به بهره برداری رسید مایع خوشحالی بنده است و از همه ی مسئولان و دست اندرکاران آن که با رأفت و همدلی در کنار یکدیگر پروژه ها را یکی پس از دیگری افتتاح و به مردم خدمت میکنند تشکر میکنم.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی تصریح کرد: فقط در سایه ی «وحدت و انسجام» و «نگاه انقلابی» و روی کار آمدن «مسئولان جوانمرد» است که میتوان کارهای زیادی را انجام داد و شهر، استان و کشور را پیش برد، و اگر چنین نباشد شهر، استان و کشور عقب میافتد.

وی در پایان از مسئولین و مدعوین خواست تا با شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن، دشمنان ایران اسلامی را ناامید کنند.

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار