ظهر امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ مصادف با پنجمین روز از دهه فجر آسفالت محور بندبن_لايی باحضور فرماندار، رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای نکا و تنی چند از مسئولین شهرستان افتتاح شد‌.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴ 05 February 2023

به گزارش تابناک مازندران، مصطفی قدمی با بیان اینکه، ما امسال ۷پروژه ی بزرگ آسفالتی داشتیم که مهمترین آن «روکش آسفالت کمربندی شهرستان نکا» بود گفت: ۱۹ کیلومتر عملیات روکش، خط کشی و زیرسازی داشتیم که بر اساس گزارش پلیس راه، پس از این عملیات، امسال آمار تصادفات 

 

افتتاح آسفالت محور بندبن_لايی هزارجریب نکا در فجر۴۴
افتتاح آسفالت محور بندبن_لايی هزارجریب نکا در فجر۴۴
افتتاح آسفالت محور بندبن_لايی هزارجریب نکا در فجر۴۴  

واژگونی خودروها به صفر رسید

وی با بیان اینکه، روکش آسفالت که در اینجا مشاهده میکنید در سرفیسینگ کمی دندانه دار و هزینه اش کمتر است و باعث میشود سر قوس‌ها که ماشین منحرف میشود جلوی انحراف خودرو گرفته شود، تصریح کرد: در شهرستان نکا چند نقطه ی حادثه خیز وجود داشت که بعد از اجرای این پروژه آمار آن به صفر رسید. 




افتتاح آسفالت محور بندبن_لايی هزارجریب نکا در فجر۴۴  

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا گفت: در مسیرهای لائی ، استخر پشت و گلورد ۳پروژه داشتیم که لائی و استخرپشت انجام شده است و ۲کیلومتر دیگر آن بزودی انجام میشود و مسیر گلورد هم ۱کیلومتر انجام خواهد شد.

قدمی ضمن تشکر از دادستان گفت: روکش مسیر روستای استخرپشت از بین رفته بود که بخش مهمی از عاملین خرابی روکش، کامیون‌های حامل مواد معدنی بودند و با دستور وی، سه مرحله طرح اجرا کردیم و خوشبختانه پس از اجرای طرح سوم کامیونها سر وزن می آیند.

وی خبر داد: امسال در روستاهای لاکتراش، برما، لائی_رودبار، شیت و یعقوب محله، حدود ۵۷۰ تن آسفالت جهت لکه گیری با هزینه ای حدود ۶۰۰ میلیون تومان خریداری شد که هزینه ی حمل و پخش آن نیز بصورت جداگانه انجام میگیرد که حدود ۴۰۰_۵۰۰ میلیون تومان برای ما هزینه دارد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن تشکر از حمایتهای «عبدالرضا بابایی فرماندار نکا«، «غلامرضا شریعتی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی» و «حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران» گفت: «زیرگذر گل خیل» بعد از ۱۱ سال بزودی افتتاح خواهد شد که ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این زیرگذر و «چاههای هدایت آبهای سطحی آن» و همچنین «پل درویشان» نیز در حال انجام است که سرعت خوبی دارد و در سال آینده به اتمام می‌رسد.

قدمی اظهار کرد: در بخش حمل و نقل هم برای کامیونها و کارخانه سیمان کارهای خوبی انجام شده و برای «ایمن سازی و ارتقاء ایمنی راکبین موتور سیکلت و ادوات کشاورزی» ۵۰ درصد اقلام ایمنی استان یعنی از ۵۰۰ کلاه کاسکتی که پارسال در استان توزیع شد، ۲۲۰ عدد را در نکا توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه، در همه ی مسیرها ۵۹ کیلومتر خط‌کشی انجام دادیم و طبق قولی که به مردم داده بودیم که همه ی مسیرها روکش و خط کشی میشود، انجام شد افزود: امسال در ۴۴کیلومتر فقط روکش آسفالت داشتیم که در منطقه شهرستان نکا و هزارجریب تقریبا ۵۲میلیارد تومان فقط هزینه آسفالت شد، درصورتی که مبلغ برنامه ریزی شهرستان نکا ۵میلیارد و ۳۰۰ است که از این مقدار ۲میلیارد تخصیص دارد و بقیه اش با تلاش مضاعف فرماندار، شریعتی و جهانیان، استاندار، حاصل شده و شاید مردم ندانند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نکا با بیان اینکه، ایمن سازی نقطه ی حادثه خیز در روستای چاله پل که حدود ۴۰۰_۵۰۰ متر بود، برای ما حدودا ۱میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه داشت، در پایان گفت: وظیفه ی همه ی مدیران در نظام جمهوری اسلامی این است که خدماتی که در این دولت و نظام انجام میشود را بگوش مردم برسانند زیرا این حق مردم است.

 

فرماندار شهرستان نکا نیز گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی به مقدار مسیر ۵۰ کیلومتری قیر و اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به منطقه هزار جریب تخصیص پیدا کرد.

عبدالرضا بابایی با اشاره به اینکه دغدغه مسؤولین ذیربط در شهرستان نکا، وضعیت راه و آسفالت در مناطق مختلف است اظهار کرد:   ۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در منطقه هزار جریب وجود دارد که بازسازی و نگهداری از این حجم جاده‌ای در دستور کار مدیران است.

وی تصریح کرد: با وجود معادن متعدد در منطقه هزار جریب و فشار بار حمل شده توسط ادوات نقلیه سنگین، نظارت دقیق بر کنترل عدم بارگیری با وزن بیش از حد مجاز توسط اداره راه و شهرسازی انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا عنوان کرد: پروژه های انتقال آب شرب و فیبر نوری با وجود حفاری های متعدد در این محور باعث آسیب به آسفالت شد که از مسؤولین ذیربط استانی درخواست توجه ویژه به بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم.

بابائی گفت: حدود ۲۰ نقطه رانشی در منطقه هزار جریب وجود دارد و کنترل و بازسازی هریک از آنها برای دیوار کشی، زهکشی و نگهداری نیاز به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دارند.

 

خبر: الهام زارعی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار